ÖTZTAL ALPE – Wildes Mannle od naselja Vent

Petak, 22. lipnja, 2018.

Wildes Mannle – (Divlja ruža 3023 m) nalazi se u okrugu Imst u Tirolu, dio je Ötztal Alpa.  Uzdiže se iznad naselja Vent, jugoistočno od Wildspitze (3774 m drugi vrh po visini u Austriji – nakon Grossglocknera). Naselje Vent je poznato tradicionalno alpsko planinsko selo s dugom poviješću. Nalazi se na nadmorskoj visini 1900 m. Ovo selo je polazište za mnogobrojne pješačke staze koje vode do mnogobrojnih planinarskih domova i koliba, savršene su za lagane planinarske izlete i ugodne šetnje. Pored toga, za one zahtjevnije, željnih izazova, tu su mnogobrojna alpska odredišta za višednevne planinarske ture, kao što su planine: Wildspitze, Similaun, Hintere  Schwärze, Weisskugel… i još mnogih drugih.

Ono je i ujedno i polazišna točka naše današnje ture za Wildes Mannle. Uspon se odvija preko Stablein i doma Breslauer Hütte (2844 m) do spomenutog vrha. Spust kružnom turom preko grebena do Breslauer Hütte. Već na usponu prema vrhu pruža se prekrasan pogled prema jugu i jugozapadu na  petnaestak moćnih vrhova iznad tri tisuće metara u Ötztal Alpama. Pogotovo od vrha je lijep pogled na ledenjak Rofenkarferner, s visokim Wildspitzeom.

Na početku ulaza na stazu  - informativni pano planinarskih staza, domova i naziva vrhova s nadmorskim visinama

Pogled na vrh Wildes Mannle iznad doma - Breslauer Hütte. Prikaz staze uspona od doma

PRISTUP AUTOMOBILOM ( do sela Vent u Austriji)

Do naselja Vent može se doći preko Italije ili Austrije. Naš je odabir bio preko Austrije jer je kraći put. Obzirom, da dolazimo iz 2 različita grada Jure iz Zagreba, a ja iz Opatije, dogovorili smo se da se nađemo na benzinskoj pumpi na autoputu Jesenice prije ulaska u tunel Karavanke. Od tu smo nastavili daljejednim automobilom slijedećom rutom: Villach – Salzburg – Rosenheim - Innsbruck. U Innsbrucku treba skrenuti na autoput A12 voziti do - izlaz Ötztal, od kuda dalje treba nastaviti vožnju lokalnom cestom 186 prema poznatom austrijskom skijalištu Sölden, od kojeg preostaje još 17 km do Venta. Od Zagrebe do Venta po navedenoj ruti – dužina puta 694 km. Vrijeme vožnje 7 do 8 h. Od Opatije dužina puta 660 km. Vrijeme vožnje 8 h.

U koliko se dolazi iz smjera Italije nakon prolaska nekadašnjeg graničnog prijelaza Brenner, treba voziti u smjeru Innsbrucka, u kojem treba izaći na autoput A12. Daljnje upute kao kod prethodnog opisa.

ISHODIŠTE POHODA (s karakterističnim putnim točkama)

Ishodišna točka pohoda je selo Vent (1900 m), vrh Stablein (2365 m), Most preko potoka Rofenbach (2500 m), Breslauer Hütte (2844 m), Rofenkarsteig (2950 m), vrh Wildes Mannle (3023 m). Povratak kružnom turom preko sjeveroističnog grebena. Ukupna dužina staze 9,9 km. Ukupno vrijeme hoda 6 h i 38 minuta. Visinska razlika pri usponu 1497 m, pri spustu 550 m. Minimalna visina 1887 m, maksimalna 3027 m. Visina odredišta 3023 m. Prosječni nagib 23%.

Izvod – analiza gpx traga

Naselje Vent

Selo Vent je polazna točka za uspon na Wildes Mannle i planinarski dom Breslauer Hütte. Naš početak uspona započinje u 8 h i 20 minuta iz mjesta od hotela Alte Vent,  gdje smo odsjeli. U većini slučajeva uspon započinje na parkiralištu početne postaje žičare, a parkiranje se naplaćuje 4 Eura na dan. Parkirati se može i u naselju ali treba pronaći slobodno mjesto i da neće smetati nikome. Parking imate osiguran ako ste smješteni u jednom od hotela.

U koliko se želi skratiti uspon na Wildes Mannle možete koristiti žičaru koja vodi do vrha Stablein (2365 m). Na taj način skraćuje se uspon za 2,2 km i savladava se visinska razlika od 465 m između Venta i Stableina. Na zadnjoj postaji žičare, nalazi se i restoran u kojem se može predahnuti i osvježiti hranom i pićem. Naš odabir je krenuti iz Venta planinarskom stazom br. 919 koja u prvom dijelu nakratko vodi  lokalnom cestom, zatim isto tako, kratko po makadamskoj cesti sa koje skreće ulijevo na planinarsku stazu, koja nastavlja po strmim travnatim padinama vijugajući po serpentinama uz dosta oštar uspon sve do zadnje postaje žičare na Stableinu.

Na početku staze po makadamskoj cesti prije skretanja na planinarsku stazu

Početna postaja žičare u Ventu

Vent s južne strane

Staza  neprekidno vijuga ispod žičare preko alpskih pašnjaka, na kojima susrećemo ovce, konje i krave

S makadamske ceste – ulaz na planinarsku stazu.

Na stazi iznad Venta kroz zatravljeni kamenjar

Restaurant Stablein ( 2365 m)

Nakon jednosatnog pješačenja preko lijepih alpskih pašnjaka stižemo do gornje postaje žičare Stablein. Tu se nalazi i tradicionalni austrijski planinski „restoran Stablein“. Odlazimo u restoran kako bi se osvježili s kavom i pivom. Restoran nudi tradicionalne tirolske specijalitete. Usluga brza i prijateljski naklonjena, glazba ugodna. S terase ili iz restorana možete uživati ​​u prekrasnom panoramskom pogledu na okolne planine. Nakon 30 minutne pauze nastavljamo uspon prema domu Breslauer Hütte, planinarskom stazom koja kratko vodi oštro uzbrdo, a nakon toga po nešto položenijem terenu, preko lijepih alpskih pašnjaka. Za primijetiti je da se radi na izgradnji i rekonstrukciji drugog dijela žičare iznad Stableina, tako da će  restoran biti u sredini skijališta.

Unutrašnjost restorana

Pogled iz restorana na Alpske vrhove

Pogled unazad

Sve što se više dižemo pogledi su širi i ljepši. Nakon 30 minuta  laganog pješačenja stižemo do raskrižja putova. Tu nam se pružaju dvije mogućnosti: desno – direktan uspon na Wildes Mannle (1 h i 45 min.), Breslauer Hütte preko Wildes Mannle (2 h i 30 min.) - lijevo Breslauer Hütte (1 h). Na križanju mi nastavljamo lijevo prema domu. Ugodna planinarska staza uskoro nas dovodi do mostića kojim prelazimo preko alpskog potoka Rofenbach, a koji vodu dobiva topljenjem ledenjaka.

Na polegnutom dijelu staze

Na vidiku dom - Breslauer Hütte

Pogled unazad

Prijelaz preko potoka koji vodu dobiva topljenjem snijega  iz ledenjaka Rofenkarfernera

Nakon prolaska potoka uspon se nastavlja ponovo dosta oštro uzbrdo, po kamenitom terenu, u serpentinama, sve do planinarskog doma Breslauer Hütte, gdje stižemo u 11 h i  30 minuta.

Pogled sa staze na vrh Wildes Mannle

Na stazi prema domu

Pogled prema domu

Dolazak u dom - Breslauer Hütte

Breslauer Hütte nalazi se na 2844  m nadmorske visine, zapadno od Venta u podnožju Wildspitze u Ötztal Alpama. To je polazna točka za penjanje: Wildspitze, Hinterer Brochkogel, Ötztaler Urkund i Wildes Mannle i Urkundkolm.

Dolaskom u dom uslijedila je duga pauza  - odmor, osvježenje i okrijepa, te smještaj u dvokrevetnu sobu. Naš je daljnji cilj popeti se na Wildes Mannle i vratiti se kružnom turom do doma. U sobi ostavljamo višak stvari - ruksak na leđa i krećemo prema zadanom cilju. Ispred doma postavljen je smjerokaz koji upućuje u kojem smjeru treba krenuti.

Od doma planinarska staza vodi po sjeverozapadnom obronku Urkundkolma (3134m), stalno gubeći na visini, sve dok se ne dođe do potoka Rofenbach koji vodu dobiva iz ledenjaka Rofenkarfernera. Preko ovog potoka postavljen je drveni mostić preko kojeg treba prijeći i popeti se na manji greben morene,  i po njemu do kraja. S grebena staza nastavlja desno oštrijim usponom po kamenitom terenu do smjerokaza na kojem smjer lijevo vodi preko Rofenkarsteiga, dok smjer desno se klasificira kao normalan put  - Normalweg.

Od doma na stazi pri spustu po kamenjaru

Na manjem grebenu - morene

Prolaz preko drvenog mosta prekriven snijegom podno kojeg teče bujan potok

Raskrižje

Na ovom raskrižju skrećemo desno i nastavljamo dobro obilježenom planinarskom stazom koja vodi po zapadnom obronku Wildesa Mannlea, po pitomom alpskom krajoliku, stalno malo gubeći na visini, dok se ne dođe do križanja planinarskih putova na kojem se ovaj smjer uspona ubada u onaj koji dolazi planinarskom stazom iz smjera Stableina.

Nakon ovog križanja, krajolik se mijenja a uspon se nastavlja po kamenitom terenu koji je mjestimično osiguran sajlama, do izlaska na greben. Ovdje treba napomenuti da na ovom dijelu uspona nema izloženih i opasnih područja pa se on može lako savladati povremeno koristeći i ruke.

Kada se iziđe na greben, uspon se nastavlja po njemu sve do vrha označenog velikim križem, sa posebno lijepim vidikom na ledenjak Rofenkarferner i vrh Wildspitze

Na stazi prema vrhu s južne strane.

Na nekoliko mjesta staza je osigurana kraćim sajlama

Izlazak na vrh po razlomljenim kamenjaru

Na vrhu Wildes Mannle (3023 m). Na nekim kartama susrećemo i drugu visinu (3019 m)

Na vrhu Wildes Mannle

S ovog vrha se otvara lijep pogledi i na Weißkugel, Ortler, Hintere Schwärze, Schalfkogel i niz drugih manje poznatih vrhova iznad 3000 m.

Pogled na ledenjak Rofenkarferner i Wild Spitze naš sutrašnji cilj – uspon s druge sjeverne strane

S vrha nastavljamo silazak stjenovitim grebenom prema sjeveru preko Rofenkarsteiga. Nakon prijeđenih 300-tinjak metara dolazimo do mjesta gdje staza skreće ulijevo i ulazi u strmi usjek kroz koji je napravljena manja ferrata, po kojoj se spuštamo u dolinu Rofenkar. Nakon silaska s ferrate, planinarska staza vodi grebenom morene po kojem se dolazi do križanja na kojem je napravljeno skretanje na Normalweg. U ovoj točki se završava kružna tura oko ovog zanimljivog vrha. Od ovog skretanja vraćamo se istom stazom do planinarskog doma Breslauer Hütte, gdje i završava naš današnja avantura planinarenja.

Silazak s vrha – kružno preko grebena

Strmi spust po ferrati

Na polegnutom manjem greben

Grupa planinara – spust prema Ventu

Pri povratku u dom nailazimo na manju grupu alpinista koja pronalazi užitak u penjanju u granitnim stijenama

Dolazak u planinarski dom, gdje i završava naša današnja avantura planinarenja

U nastavku slijedi: gpx tragovi na Google Earthu, na topo karti, vertikalni profil staze te album fotografija koje nisu obuhvaćene ovim putopisom.

Gps tragovi na topo karti