Meja - Ljubibelj – Svib – Meja (kružna tura)

Srijeda, 13. siječnja 2016.

Mala ekipa od 5 članova PD Knezgrada i 1 člana iz PD Učka, odlučila je lijepi i sunčan zimski dan provesti u prirodI na manje poznatim vrhovima. Naime, u našoj neposrednoj blizini na području između Učke, Grobničkih Alpi, Gorskog Kotara i Velebita (svima nama poznatih gorja i njihovih vrhova) smjestio se manje poznati gorski predjel koji ljepotom ni malo ne zaostaje za već spomenutim planinama i njihovim vrhovima. Na granici između Gorskog Kotara i Primorja nalazi se nekoliko vrhova, koji sa svojim položajem i prelijepim vidikovcima nadmašuju mnoge poznatije vrhove to su: Svib (613 m), Ljubibelj (705 m),Trebestin (542 m), Matusajna (610 m) i Veliko Lukovište (656 m). Vidici s tih vrhova možda se ne mogu mjeriti s onima što se pružaju s Učke, Snježnika ili Risnjaka niti se njihove znamenitosti ne mogu uspoređivati, ali ono što oni pružaju toliko je drugačije i raznolikije što im daje posebnu ljepotu i draž. Vrhovi se nalaze iznad željezničke pruge na dionici Škrljevo-Meja

Ljubibelj s vrha Sviba

PRISTUP AUTOMOBILOM (do želj. Stanice Meja)

Iz Ike osobnim automobilom krenuli smo u 7 h i 15 minuta. U Matuljima ulazimo na autocestu i vozimo se do čvora Hreljin – Meja. Na ovom čvoru silazimo s autoceste i nastavljamo starom cestom 501 do Meje. Do željezničke stanice Meja dođe se tako da se nastavi starom cestom prema Zagrebu. Kada se prođe gostiona „Bajta“ nastaviti dalje 300 m do male kapelice. Tu treba skrenuti oštro desno na odvojak uske neoznačene asfaltne ceste koja završava s većim proširenjem ( dobro mjesto za parking) ispred želj. st. Meja.

ISHODIŠTE POHODA (s karakterističnim putnim točkama):

Želj. st. Meja (445 m), vrh Ljubibelj (705 m), vrh Svib (613 m), želj. st. Meja (445 m). Ukupna dužina staze 6,9 km. Vrijeme gpx traga 3 h i 34 minuta. Visinska razlika pri usponu 511 m, pri silasku 503 m. Minimalna visina 427 m, maksimalna 705 m. Visina polazišta 445 m. Prosječan nagib 16%.

Naš današnji cilj je kružna tura koja vodi od željezničke stanice Meja – Ljubibelj – Svib – željeznička stanica Meja. Dužina kružne ture 7 km. Vrijeme hoda 2 h i 40 minuta. Početna točka uspona je željeznička stanica Meja (445 m), s lijeve strane zgrade postavljen i smjerokaz: Ljubibelj (1 h ), Stipanja-Vrana-Škrljevo (4 h). U smjeru sjeverozapada 150 m dalje dolazimo do raskrižja putova: lijevo prema sjeverozapadu nastavlja markirana staza za Svib, desno prema istoku odvaja se staza za Ljubibelj i Tuhobić. Široki kolni put vodi iznad želj. stanice, nakon prijeđenih stotinjak metara dolazimo do bunkera sagrađenog između dva rata.

Ispred želj. st. Meja

Na stazi pored bunkera

Na stazi prema Ljubibelju

Na stazi koja vodi starim kolnim putom

Nakon 25 minuta laganog hoda po gotovo polegnutoj stazi i prijeđenih 1,2 km dolazimo do slijedećeg raskrižja: lijevo odvaja se staza za Ljubibelj, ravno nastavlja za Tuhobić. Matija, u želji da me upozna što detaljnije sa ovim dijelom markiranih putova, od ovog raskrižja predlaže da odemo 100 m dalje u pravcu Tuhobića do još jednog križanja od kuda se može ravno nastaviti za Koritnjak i desno za Satničko i Tuhobić. Vraćamo se do našeg raskrižja, na kojem napuštamo kolni put i nastavljamo uspon markiranom šumskom stazom prema vrhu Ljubibelj. Prvi dio staze postupno se uspinje prolazeći kroz nisko raslinje i rijetku šumu nakon toga staza skreće udesno i nastavlja strmijim usponom, te nas dovodi do mulatijere i raskrižja putova: s desne strane ubada se staza koja vodi od Koritnjaka (sjeverni pristup od Koritnjaka), mi nastavljano lijevo polukružnom stazom do vrha Ljubibelj (n/v 705 m), gdje stižemo u 9 s i 55 minuta (od ishodišta do vrha 1 h i 5 minuta).

Pogled sa staze na Ljubibelj

Na stazi kroz nisko šumsko raslinje

Na prozračnom dijelu staze

Na groti ispod samog vrha ispisan je naziv vrh s njegovom nadmorskom visinom

Ljubibelj je izdužen, goli greben, s dobrim vidikom prema nizu vrhova Tuhobić – Bitoraj - Viševica - Medveđak. Na vrhu se nalazi okrugli limeni tuljac bez upisne knjige i žiga (žig se može dobiti u prostorijama PD Učka).

Pogled na vrh Tuhobić s lijeve strane i Jelenčić s desne strane , te na tunel Tuhobić

Pogled na Veliko Lukovište i prema Grobničkim Alpama

Zajednička fotka na vrhu Ljubibelja (705 m)

Nakon duže pauze i marende nastavljamo spust sjevernom padinom. Staza je strma, kamenita, skliska s puno vlage i mahovine. Iz tog razloga spust je trajao 50 minuta na visinskoj razlici od 200 m. Potom staza nastavlja umjerenim usponom do pred sam vrh.

Na početku staze pri spustu – kroz vlažni kamenjar

Kamenje prekriveno mahovinom

Mahovina obrasla kamen u obliku srca

Na lakšem i ugodnijem dijelu staze

Na omanjoj stijeni isprobavam svoje penjačke vještine

Konačno na vrhu usamljene stijene

Put dalje nastavlja kroz kamenjar i šumu obraslu visokom travom, te nas dovodi do mulatijere i raskrižja putova. Od tu nam se pružaju dvije mogućnosti: lijevo s istočne strane prilaz vrhu Svib je kraći, desni prilaz sa sjeverne strane je duži, ali i atraktivniji. Odlučili smo se na uspon na Svib sa sjeverne strane, a spust po istočnoj strani. Od ove točke staza nastavlja mulatijerom, pri čemu gubi na visini. Nakon prijeđenih 500 m, staza skreće oštro ulijevo i nastavlja po mulatijeri koja vodi do vrha. No, staza u prvom dijelu prati mulatijeru, zatim je presijeca, te ponovo izlazi na mulatijeru i tako naizmjenično sve do vrha Svib (n/v 603 m).

Kroz kamenjar

Izlazak na mulatijeru

Spust po mulatijeri

Na mulatijeri obrasloj travom prema vrhu Svib

Uspon po sjevernoj strani trajao je 30 minuta. Na vrh Svib (613 m) stižemo točno u 12 h

SVIB je kamena glavica s vidikom otvorenim na sve strane. Za vedra i lijepa dana lijepo se vidi more, otoci, Učka, Grobničke Alpe, Snježnik, Risnjak, Bitoraj, Viševica, Medveđak, Lukovište, Kamenjak, sj. dio Velebita i štošta toga.

Pogled na Lukovište, Kamenjak i Grobničke Alpe

Pogled na vrh Ljubibelj

Zajednička fotka na vrhu Sviba

Pauzu od 45 minuta iskoristili smo za marendu, odmor i uživanje u prelijepom danu i još ljepšem vidiku na okolne vrhove koji nas okružuju. Spust nastavljamo po istočnoj strani grebena. Staza u prvom dijelu vodi lijepo građenom mulatijerom, te nas ubrzo dovodi do bunkera ispod samog vrha. Bunker je dosta oštećen zbog erozije i udara gromova, pa je vidljiva željezna armatura koja iz betona viri.

Na mulatijeri na početku spusta

Pogled na bunkeri željeznu armaturi

Na prozračnom dijelu staze

Prirodna kamenica na kojoj je ispisan smjer i naziv odredišta

Na polegnutom dijelu staze kroz visoku travu

Dolazak na odredište želj. st. Meja

Od vrha Sviba do želj. st. Meja-dužina staze 2 km, vrijeme spusta 1h 15 minuta. Tu završava naša današnja avantura. Poslije svakog uspješnog pohoda valja se nagraditi dobrom spizom u restoranu „Vidikovac“ iznad Bakra.

Restoran Vidikovac iznad Bakra

U nastavku slijedi: gpx na Google Earthu, tragovi na topografskoj karti, vertikalni profil staze, te slideshow albuma fotografija, koje nisu obuhvaćene ovim blogom.