Kastavska šetnica

Kako se svakog vikenda planira neki pohod u planine ili neka radna akcija, na tjednom redovnom sastanku, ovog puta nije se pokazao interes za planinarenje. Razlog tome je,  svakako, trodnevni izlet na Pelješac, kao i fešta za cijelo PD Knezgrad koja je isplanirana za subotu 19 ožujka. Ipak, je jedan prijedlog pao, da se pođe na neku lakšu turu. Izbor je pao na kombiniranu  trim stazu, šetnicu, biciklističku stazu, a ujedno je i planinarska staza, na kojoj se može posjetiti nekoliko manji vrhova, a sve to na području grada Kastva.  I konačan dogovor: Tko želi poći, okupljalište na parkingu restorana Rivijera u Lovranu u nedjelju u 8 sati. Na okupljalištu se pojavio Zoran i Neia Šarin, Ksenija Marčenić, te moja malenkost. Grad Kastav uredio je tri staze i to:

1. Žuta staza:
Kastav-Eko staza-Majevi vrh-Kastav. Dužina staze 5,27 kn. Vrijeme hoda 1 h i 40 minuta.

2. Plava staza:
Kastav-Zvirić-Stanić-Brajani-Kastav. Dužina staze 10,24 kn. Vrijeme hoda 2 h i 50 minuta.

3. Crvena staza:

Naš odabir je slijedeći: Kastav-Jelovičani-Breza-Mačkov vrh-Šparožna jama-Stanić vrh-Brajani-Kastav. Dužina staze 14,3 km.

Pohod smo zapoćeli u 8 h i 30 min. iz Kastva od Crekvine (335 m)

Crkvina

Od kastavske Crekvine ulazimo na lijepo uređenu šumsku cestu. Na samom početku tog puta stoji natpis:

Molitva šume ! - ja sam toplota tvog ognjišta, sljeme tvoje kuće i drvo tvoje postelje, ja sam držalo tvoje motike, drvo tvoje koljevke i mrtvačkog sanduka, molim te ne uništavaj me!

Put nastavljamo šumskom cestom laganim hodom u selo Jelovičane dolazimo u 9 h i 10 minuta.

Na šumskoj cesti

Tako, put nastavljamo dalje, u pravcu Breze i dolazimo do prvog većeg raskrižja putova.

Raskrižje

Lijevo put vodi za Sebenjino, Zvirić i Mačkov vrh, te za lovačku kuću Sebenjino. Desno put vodi preko karaule do Breze. Tu se zaustavljamo odlazimo do kuće lovačkog društva Lisjak iz Kastava, odlažemo ruksake i marendamo.

Lovačka kuča

Ispred  lovačke kuće

Po za završetku marende, krećemo dalje u 10h i 48 minuta dolazimo do Breze. Tu pored crkve Bezgrešne Marije Djevice je drugo veće raskrižje putova.

Crkva Bezgešne Marije Djevice

Ravno put vodi za Klanu, a lijevo Brajani_Kasav. Od crkve dalje nastavljamo po šumskoj cesti, po putu, susrećemo pokojeg biciklistu, ali od šetača nema nikoga, i tako dolazimo do skretanja za Mačkov vrh. Sa njegove sjeverne strane uspinjemo se i na sam vrh dolazimo u 11 h i 20 minuta n/v 500 m. Tu se zadržavamo desetak minuta u razgledavanju panorame u okruženju. Ksenija nam tumači pojedine nazive mjesta i vrhova.

Mačkov vrh

Spuštamo se sa Mačkovog vrha i dolazimo do Šparožne jame točno u 12 h i 5 minuta. Šparožna špilja najveća je na području Kastavštine; dugačka je 540 m, a duboka 101 m, te je svrstana u niz velikih speleoloških objekata. Karakteriziraju je brojni hodnici i kanali, dvorane visoke od 1 do 12 m, a obiluje i brojnim spiljskim ukrasima. Već u vrijeme Austro-ugarske monarhije bila je uređena za turističke posjete, čime je spadala među prve speleološke objekte takve vrste na ovom području.

Na ulazu u špilju

Na žalost,  nismo imali svjetiljku pa nismo mogli ući u dublje u špilju. Ovu priliku razgledavanja iskoristili smo, da malo odmorimo, i da popunimo svoje tobolčiće sa ostatkom hrane.

Nakon okrijepe Šparožnu špilju napuštamo u 15 h i 20 minuta, žurimo, da se popnemo na Stanić vrh.  Pola sata laganog hoda po ugodnoj šumskoj cesti dolazimo do Stanić brda.

Na početku uspona

Na sam Stanić vrh dolazimo u 13 h, još jedan prelijep vidikovac na okolna brda i naselja sa kojima smo okruženi.

Na Stanić vrhu

Spuštamo se sa Stanić vrha do obližnjeg nepresušnog prirodnog pojilišta. Nekoliko fotografija:

Nepresušno prirodno pojilište

Po lijepo uređenoj planinarskoj stazi spuštamo se od pojilišta i ponovo dolazimo na šumsku cestu. Stotinjak metara hoda po šumskoj cesti odlazimo do sela Obadi i do raskrižja putova.

Selo Obadi

Lijevo put vodi za Kastav, a desno za Brajani. Tu skrećemo po šumskoj stazi prema Kastvu. Dan je prekrasan i topao, osjeća se da je prvi dan proljeća, sa strane staze vidi se prvo cvijeće visibabe, jaglaci, šafrani, ima i drugog cvijeća ali ja ne poznajem nazive.

Šafrani

Ponovo napuštamo šumsku stazu i dolazimo na šumsku cestu i po njoj do naselja Brnini. Od tu nastavljamo put kroz naselje asfaltnom cestom i dolazimo u Kastav u restoran Vidikovac, gdje i završava naš izlet po kastavštini.

Na terasi restorana Vidikovac

Pogled sa vidikovca na okolna naselja, Kvarner i Učku

U nastavku slijedi: gpx tragovi na Google Earthu, na topo karti, vertikalni profil staze, te link – album fotografija, koje nisu obuhvaćene ovim putopisom.

Gpx tragovi  na Google Earthu

Gpx tragovi na topografskoj karti