Crni vrh i Klek (primorski) – kružna tura

Četvrtak, 21. travnja 2016.
Skupila se mala četveročlana ekipa (Katica, Matija, Zoran i moja malenkost) i odlučila lijep i sunčan dan provesti u prirodi u našoj neposrednoj blizini i popeti se na Crni vrh (1335 m) i primorski Klek (1214 m). Obadva vrha smještena su na istočnom dijelu Grobničkih Alpa, a istovremeno mogu se pripisati široj okolici Platka, obzirom da su prilazi orijentirani na Platak i šumsku cestu Kripanj – Platak. Za oba vrha imaju iste karakteristike. Naime, jugozapadne padine su stjenovite, a sjeverne i sjeveroistočne strane šumovite, dok je sami greben prošaran travom i kamenjarom. Ovi vrhovi ne ističu se svojom visinom, ali odlika im je što su pristupačni s dobrim vidicima jer su im vrhovi goli i razgledni. Planinarska tura osmišljena je da se napravi kružna tura na slijedeći način: popeti se na Crni vrh zapadnom, a silazak  sjevernom stranom, te uspon na Klek sjevernom, a  spust zapadno stranom i tako završiti kružnu turu u dužini 5,4 km.

Pogled s vrha Klek na Crni vrh i Gornik

PRISTUP AUTOMOBILOM (do parkirališta na cesti(Krapanj – Platak)
Osobnim automobilom krenuli smo iz Ike u 8 h i 30 minuta. Na čvoru Matulji ulazimo na autocestu i vozimo se do naplatnih kućica na Kikovici. Izlazimo s autoceste i dalje nastavljamo starom cestom Rijeka – Zagreb iznad zaselka Kamenjak do odvojka za Platak, i dalje 3 km do odvojka na makadamsku cestu Kripanj – Platak. Nastavljamo šumskom cestom prema Platku 7,6 km do raskrižja planinarskih putova: desno planinarska staza vodi na Klek, lijevo za Crni vrh. Tu na većem proširenju ostavljamo automobil, gdje ćemo i završiti kružnu turu, to je polazna točka ishodišta, a ujedno i završna.

ISHODIŠTE POHODA (s karakterističnim putnim točkama)
Početna točka ishodišta je na makadamskoj cesti Kripanj – Platak na raskrižju planinarskih putova: desno Klek, lijevo Crni vrh i Platak (1066 m), Lovačka kuća (1090 m), Crni vrh (1335 m), Klek (1214 m), te povratak do ishodišta (1075 m). Dužina kružne staze 5,4 km. Vrijeme gpx traga 2 h i 56 minuta. Minimalna visina 1024 m, maksimalna 1336 m. Visinska razlika pri usponu 608 m, pri silasku 617 m. Visina Ishodišne točke 1075 m. Visina odredišta 1335 m. Prosječan nagib 29%.

Ivod iz analize gpx traga

S parkinga pohod započinjemo u 9 h i 30 minuta markiranom planinarskom stazom, koja u prvom dijelu vodi šumskom cestom prema Platku do Lovačke kuće u dužini 700 m. Cesta nastavlja desno mi krećemo lijevo prolazimo pored Lovačke kuće  - stotinjak metara dalje dolazimo do raskrižja putova: ravno nastavlja markirani planinarski put za Gornik i Crni vrh, desno Crni vrh. Tu se pružaju dvije mogućnosti: preko Gornika na Crni vrh ili direktno na Crni vrh. Matija nas je uvjerio da je uspon na Crni vrh zapadnom stranom ljepši i zanimljiviji, budući da staza najvećim dijelom prolazi kamenitim grebenom. Ovog puta preskačemo uspon na Gornik. Od raskrižja krećemo desno dobro markiranim putom koji u prvom dijelu (350 m) vodi kroz visoku šumu  i kamenjar, nakon toga staza izlazi na kameniti i zahtjevniji dio puta, gdje je potrebna upotreba i ruku. Prolazeći ovim dijelom staze ima se osjećaj da se nalazite negdje u Alpama ili Dolomitima. Od raskrižja do vrha uspon je trajao 1 h i 5 minuta uz višekratna zaustavljanja radi lijepih pogleda i fotkanja.

Parking na cesti Kripanj – Platak

Na šumskoj cesti prema Lovačkoj kući. Ravno vrh Gornik, desno Crni vrh

Lovačka kuća

Raskrižje putova: lijevo Gornik i Crni vrh, desno Crni vrh (RPO)

Na početku uspona kroz visoku šumu i kamenjar

Izlaskom iz šume staza vodi kroz goli kamenjar

Kraća pauza – uživanje u prelijepom pogledu

Pogled prema vrhu grebena

Prst usmjeren u pravcu Guslice

Izlazak na Greben

Ispred vrha

Tri mušketira na Crnom vrhu

Crni vrh

Crni vrh - zapravo  je izduženi mali i uski kameniti greben prošaran busenjima trave koji se proteže u smjeru istok - zapad u dužini 350 m. Sam vrh se nalazi na kraju grebena prema istočnoj strani na nadmorskoj visini 1335 m. Sam vrh je obilježen natpisom imena vrha i njegovom nadmorskom visinom, pored kojeg je postavljen tuljac sa upisnom knjigom. Tu je ujedno ugrađen i žig Riječke planinarske obilaznice (RPO).

S Crnog vrha pruža se široki pogled na sve strane. Prema sjeveru lijepo se vide obližnji vrhovi Risnjak, Snježnik, Guslica i Slovenski Snežnik, prema jugoistoku, vrhovi: Klek, Jasenovica i Kamenjak, dalje pogled seže prema vrhovima Gorskog Kotara i sjevernog Velebita. Prema zapadu lijepo se vide Kvarnerski zaljev, Učka i Ćićarija.

Pogled na Guslicu

Pogled na Gornik, Grlež i Fratar

Pogled na Klek i Kamenjak

Nezaobilazna zajednička fotka

Lijepo vrijeme i sunčan dan učinili su da se na vrhu zadržimo duže vrijeme. Nakon marende i odmora od vrha nastavljamo drugim dijelom grebena na kraju kojeg staza započinje umjerenim spustom sjevernom stranom kroz šumu, te nas dovodi do križanja, gdje se sa sjeverne strane ubada staza koja vodi od Gornika. U nastavku staza nastavlja polukružno južnim obroncima Crnog vrha sa nešto strmijim spustom kroz šumu prepunu medvjeđeg luka, te nas uskoro dovodi na šumsku vlaku po kojoj se spuštamo do izlaska na makadamsku cestu Kripanj – Platak. Tu staza presijeca cestu i nastavlja također, (šumskom cestom – slijepa cesta) u pravcu juga okvirno 350 m i nakon toga skreće ulijevo i nastavlja kroz šumu do manjeg prijevoja, te nas uskoro dovodi do još jednog raskrižja putova. Lijevo Klek, desno Špilja. Od ovo križanja preostaje nam 25 minuta oštrijeg uspona, najprije manji dio kroz šumu, a potom kroz kamenjar. Zadnjih 5 minuta vršni greben je travnat do samog vrha.

Drugi dio grebena od vrha prema sjeveroistoku

Spust kroz šumu prepunu medvjeđeg luka

Na stazi- šumskom vlakom

Mjesto gdje staza presijeca šumsku cestu Kripanj – Platak

Na stazi prema Kleku

Po kamenjaru prema vrhu Klek

Pogled na Jasenovicu

Pogled unazad na greben Crni vrh

S ovog kao i s prethodnog vrha vidik je jednako lijep, stoga, neću ponavljati što se sve vidi.

Zajednička fotka s vrha

Nakon duže pauze i odmora, nastavljamo spust istim putom do raskrižja putova, na kojemu staza skreće lijevo kroz šumu, te nas uskoro dovodi na šumsku vlaku po kojoj se spuštamo do izlaska na šumsku cestu i dalje 3 minute po njoj do parkinga, gdje i završava naš današnji izlet i planinarenje.

Po kamenjaru pri spustu s Kleka

Na raskrižju za Špilju. Od ovog raskrižja staza se strmo spušta kroz visoku šumu i kamenjar

Izlazak na šumsku cestu

Dolazak na parking

U nastavku slijedi: gpx tragovi na Google Earthu, na topo karti, vertikalni profil staze, te album fotografija koje nisu obuhvaćene ovim blogom.