Greben Kičerina od Plosne do Mavrinci

Petak, 22. siječnja 2016.
Mala 6-člana ekipa (5 članova PD Knezgrada i 1 član PD Učka) po drugi puta u zaleđu Rijeke pohodila je manje poznate vrhove. Ovog puta odabrali smo „Greben Kićerina“ i Seniorski planinarski put, te  vrhove na njemu: vrh Kićer (949 m), Drenov vrh (542 m), te Suhi vrh (547 m). Vidici s ovog grebena i njegovih vrhova možda se ne mogu mjeriti s onima što se pružaju s Učke, Snježnika ili Risnjaka niti se njihove znamenitosti ne mogu uspoređivati, ali ono što oni pružaju toliko je drugačije i raznolikije što im daje posebnu draž i osebujnu ljepotu. Greben Kićerina pruža se u smjeru od jugoistoka prema sjeverozapadu u dužini  5 km, od zaselka Plosne iznad Kukuljanova do vrha Jezeva vhka iznad Glogova, odnosno, Kikovice. Grebenska staza dalje nastavlja prema Cerniku.

Greben Kićerine od Suhog vrha prema jugoistoku

PRISTUP AUTOMOBILOM (do sela Plosna)
Iz Ike osobnim automobilom krenuli smo u 8 h i 15 minuta. U Matuljima ulazimo na autocestu i vozimo se do čvora Čavli. Na ovom čvoru silazimo s autoceste i nastavljamo starom cestom  do Kukuljanova, odnosno do Plosne, od kuda je polazna točka uspona na greben Kićerina.

ISHODIŠTE POHODA ( s karakterističnim putnim točkama)
Zaselak Plosa iznad Kukuljanova (250 m), vrh Kićer (949 m),  Drenov vrh (542 m), Suhi vrh ( 547 m), Glogovo (340 m), te Cernik (310 m). Dužina staze 8,1 km. Vrijeme gpx traga (hoda) 4 h. Visinska razlika pri usponu 551 m, pri silasku 586 m. Minimalna visina 250m, maksimalna 551 m. Visina polazišta 253 m. Visina odredišta 309 m. Prosječan nagib 17%.

Prijevoz je organiziran s dva osobna automobila. Jedan automobil ostavljamo  u Cerniku, a drugi na ishodištu pohoda Plosna. Pohod započinjemo  iz zaseoka Plosna u 9 h i 40 minuta. Staza 200 m vodi po asfaltnoj cesti do kapelice. Od tu staza nastavlja šumskim kolovozom uz blagi  uspon, te nakon nekoliko minuta izlazi na manju zaravan, od kuda se vidi prvi bezimeni vrh grebena Kićerine. Širokim kolnim putom staza prolazi uz dolce ograđene suhozidom, a potom započinje nešto strmiji uspon, te nas uskoro dovodi do stupa dalekovoda, gdje staza skreće oštro ulijevo širokom trasom dalekovoda.  Nakon nekoliko minuta i prijeđenih 350 m laganog hoda ispod žica dalekovoda, staza skreće udesno -ulazi u kamenjar i prolazi opožarenim dijelom terena, te nas dovodi do razrušenog bunkera, od kuda se prostire prekrasan pogled na Kvarnerski zaljev, more i otoke, na greben Učke i Ćićarije, te na naselja u neposrednoj blizini: Kukuljanovo, Čavle, Mavrince i dio Grobničkog polja.

Kapelica od kuda započinje markirani put. (marka na betonskom stupu)

Pogled na prvi bezimeni vrh grebena Kićerine

Na stazi po širokom kolnom putu

Ispod žica visoko naponskog dalekovoda

Na stazi prema bunkeru

Pogled od bunkera na naselja u neposrednoj blizini i na greben Učke i Ćićarije

Zajednička fotka na bunkeru

Nakon kraće pauze na bunkeru, za 10-tak minuta kroz kamenjar izlazimo na greben Kićerine i na vrh Kićer (n/v 494 m), označen natpisom vidikovac. S ovog vidikovca puca prekrasan pogled prema sjeveru na vrhove: Tuhobić, mali i veliki Kamenjak, Vela Pliš i na Grobničke Alpe. Isto tako pruža se lijep pogled gotovo na cijeli greben Kićerine.

Vidikovac

Pogled na Velu Pliš i na veli i mali Kamenjak

Zajednička fotka na vidikovcu

Pogled na greben Kićerine prema sjeverozapadu

Pogled unazad na vidikovac

Zanimljiv detalj stijene na grebenu Kićerine.

Spuštamo se s vidikovca i dalje nastavljamo mulatijerom koja vodi ispod samog grebena. Nakon 10-tak minuta hoda,  mulatijera s južne strane na manjem prijevoju prelazi na zapadnu stranu grebena Kićerine, od kuda nam neprekidno padaju pogledi prema sjevernim vrhovima. Lijepo građena i očuvana mulatijera vodi po izohipsi ispod samog vrha grebena Kićerine. Svojim polegnutim i blagim nagibom, kao i građom podsjeća na Premužićevu stazu na Velebitu. Nakon 50 minuta hoda od Kićera mulatijera nas dovodi ispod Drenova vrha (n/v 542 m). Tu na većoj stijeni podignuta je spomen ploča Peri Sekuliću poznatom planinaru i dugogodišnjem pročelniku sekcije „seniori“ HPD Platka. Spomen ploču postavili su planinari „Seniori“ iz Rijeke, 02. travnja, 2014.

Na stazi po mulatijeri

Dobro očuvana i čvrsto građena mulatijera sa sjeverne strane Kićerine

Na Seniorskom putu podno samog Drenova vrha, podignuta je spomen ploča Peri Sekuliću

Sa ovog dijela staze otvara se fenomenalan pogled na Grobničke Alpe i na Kamenjak. U nastavku staza nas dovodi do kraja kamenoloma i raskrižja putova: lijevo u smjeru sjeverozapada staza vodi na Suhi vrh, desno odvaja se put do Kikovice. Od ovog križanja nastavljamo nešto  uspon prema Suhom vrhu. U prvom dijelu staza je prekrivena prašinom od kamenoloma. Umjerenim usponom kroz šumu uskoro nas dovodi do slijedećeg križanja: lijevo u smjeru zapada staza vodi prema kapelici i Čavlima, desno u smjeru sjevera staza vodi na Suhi vrh. Od raskrižja do vrha preostaje 10 minuta stazom koja vodi kroz kamenjar. Na Suhi vrh (n/v 457 m) stižemo u 12 h i 5 minuta.

Pogled na Grobničke Alpe

Na mulatijeri kod spomen obilježja - dvije stare žilave grče

Sa visokih stijena  promatraju nas ptičice bez straha

Gradilište kamenoloma

Raskrižje putova podno Suhog vrha

Kroz kamenjar prema vrhu

Suhi vrh nalazi se na nadmorskoj visini 457 m. Na stijeni vrh je obilježen nazivom i nadmorskom visinom. Na njemu se nalazi i stalna točke geodetske izmjere. S ovog vrha, kao i sa cijelog grebena lijep je pogled na planinske vrhove prema sjeveru, posebice je otvoren pogled prema Grobničkim Alpama i na jugoistočni dio grebena.

Suhi vrh (547 m)

Pogled na kamenolom i jugoistočni dio grebena Kićerine

Zajednička fotka na vrhu

45 minutnu pauzu iskoristili smo za marendu i uživanje u lijepom i sunčanom danu i u još ljepšem vidikovcu. Nakon toga nastavljamo spust kroz kamenjar do raskrižja,  od kojeg nastavljamo strmi spust kroz šumu prekrivenu visokom travom. Spust od vrha do izlaska iz šume i dolazak na šumsku cestu i raskrižje putova na Glogovo trajao je punih 40 minuta. Na ovom raskrižju u pravcu sjevera (desno) odvaja se markirana staza koja vodi po šumskom putu do Kikovice. Mi nastavljamo prema zapadu (lijevo) prema kapelici i Cerniku. Dolazimo do Glogova gdje je izgrađena kapelica. Stotinjak metara niže nalazi se imanje i brvnara obitelji Čabrijan iz Cernika. Tu smo na imanju zatekli vlasnika Ivana Čabrijana. Tako u neformalnom razgovoru doznajemo kako i zašto je kapelica izgrađena. Gospodin Ivan vrlo vitalan za svoje 82 godine života ispričao nam je svoju priču o kapelici. Naime, priča počinje ovako: 1989. godine Ivan je krenuo u sječu drva za ogrjev. Prilikom sječe u nesretnim okolnostima pao je sa 8 m visoke litice i ostao živ bez većih povreda. U znak zahvalnosti „Bogu“ 2009. godine sagradio je kapelicu.

Spust sa Suhog vrha

Na stazi pri spustu

Kapelica izgrađena na mjestu ispod litice na mjestu nesreće

Gospodin Ivan Čabrijan ispred svoje vikendice na Glogovu

U društvu sa Ivanom

Nakon Ivanove priče i kraće pauze nastavljamo put prema Cerniku. Na početku staza se umjereno uspinje, kasnije je blago polegnuta. Cijelo vrijeme vodi kroz šumu i nisko raslinje bez vidika. Nakon 45 minuta hoda i prijeđenih 2,3 km izlazimo sa šumskog puta i dolazimo do prvih kuća u naselju Cernik (kućni br. 8 ulica Savarovac.). Dalje nastavljamo asfaltnom cestom ulicom Savarovac, u nastavku dalje ulicom Pod vrh do kućnog broja 1., gdje staza završava na autobusnoj stanici (linija 14).

Na stazi prema Cerniku

Dolazak u naselje i asfaltnu cestu (ispred kuće br. 8 – ulica Savarovac)

Na kraju slučajno susrećemo ponovo Ivana ispred svoje kuće u Cerniku, gdje upravo rastovara drva koje je dovukao traktorićem od Glogova. Još jedna fotografija Ivana Čabrijana i njegove supruge sa slikom od kapelice.

Ivan Čabrijan sa suprugom

Završna (ili polazna točka)- kreće od kućnog br. 1 – ulicom  Pod vrh. Tu je i autobusna postaja (linija 14)

Tako je završila naša današnja avantura planinarenja po grebenu Kićerine. U nastavku slijedi: gpx tragovi na Google Earthu, na topo karti, vertikalni profil staze, te slideshow albuma fotografija koje nisu obuhvaćene ovim blogom.