Kružna tura od Velikog Snežnog-vrh Jelenc preko Brankova vrha do Velikog Snežnog

Nedjelja, 18. studeni 2018.

Za današnji izlet i planinarenje odabrali smo mjesto Platak, poznato i omiljeno riječko skijalište. Platak je neiscrpan izvor planinarskih staza, šetnica, biciklističkih ruta i neistraženih manje poznatih vrhova i puteljaka. Odabrana ruta-Veliko Snežno-Jelenc-Brankov vrh, te spust kružno do Velikog Snežnog.

Jelenc s nadmorskom visinom 1442 m nalazi se na krajnjem grebenu sjeverozapadnog ogranka Gorskog Kotara smješten između vrha Planine i Brankova vrha, bolje reći u nizu vrhova koji se protežu od Risnjaka, Snježnika, Guslice, Planine - Jelenc i spada među krajnje vrhove zanimljiv s planinarske perspektive. Vrh je označen, natpisom imena i nadmorske visine, na kamenoj ploči. U kamen je ugrađen i planinarski žig, pored kojeg je i metalni tuljac s upisnom knjigom.

Također, na vrhu je i gomila kamenja, u koju je stavljen drveni kolac koji je na vrhu obojan planinarskim bojama. S vrha se pružaju lijepi vidici u svim smjerovima. Nažalost, ovog puta vidici su izostali zbog loših vremenskih uvjeta.

Na vrhu Jelenca (1442 m)

PRISTUP AUTOMOBILOM (do Platka, odnosno do Velikog Snežnog):

Pristup je vrlo jednostavan: ako dolazite iz Rijeke ili iz Zagreba treba izaći na Kikovici -  naplatne kućice. Tu treba izaći s autoceste i dalje nastaviti starom cestom Rijeka – Zagreb iznad zaselka Kamenjak do odvojka za Platak, i dalje 10 km do velikog planinarskog doma. Od doma nastaviti 1 km asfaltnom cestom, a nakon toga makadamskom cestom  još 3,5 km do Velikog Snežnog. Tu se nalazi veće proširenje s mogućnosti parkiranja više automobila.

ISHODIŠTE POHODA (s karakterističnim putnim točkama)

Ishodišna točka pohoda je parkiralište Veliko Snežno (1130 m), Raskrižje (Javornica 1186 m)-desno Guslica i Planina, ravno Jelenc, Raskrižje (kod Motorčka 1220 m)-desno Jelenc- lijevo Medvejci, vrh Jelenc (1442 m), Brankov vrh (1445 m), raskrižje na kraju makadamske ceste (1358 m)-desno Medvejci, lijevo Veliko Snežno, te ishodišna točka pohoda Veliko Snežno (1130 m). Ukupna dužina puta 8,6 km. Ukupno vrijeme hoda (traga) 3 h i 22 minuta. Visinska razlika pri usponu 564 m, pri silasku 556 m. Minimalna visina 1130 m, maksimalna 1457 m. Visina odredišta 1442 m. Prosječni nagib 15%.

Ishodišna točka današnjeg pohoda je parkiralište  - Veliko Snežno. Tu je ujedno i raskrižje makadamskih cesta: lijevo vodi makadamska cesta za Medvejce, mi skrećemo desno na makadamsku cestu koja vodi u smjeru Jelenc. Nakratko, nakon prijeđenih 650 m dolazimo do raskrižja planinarskih putova – „Javornica“: desno odvaja se staza za Planinu i Guslicu, ravno  za Jelenc.  Slijedimo i dalje makadamsku cestu i nakon 750 m od prvog križanja dolazimo do slijedećeg raskrižja zvanog „Kod Motorčka“, na kojemu napuštamo makadamsku cestu  i na desnu stranu ulazimo na planinarsku stazu koja vodi do vrha Jelenc. Na samom početku, staza se nakratko strmije uspinje, a nakon toga umjerenim usponom krivuda kroz bukovu šumu preko područja zvanog Javornica. Sve što se više dižemo sve je hladnije, a pred nama je pravi zimski dan. Staza po kojoj se krećemo, kao i šuma prekrivena je injem, kao da je pao snijeg. Prava zimska idila.

Pred sam vrh dolazimo do još jednog križanja planinarskih putova. S desne strane ubada se planinarski put koji vodi iz Lividrage. Od ovog raskrižje do vrha prema smjerokazu preostalo nam je svega 10 minuta hoda, nešto oštrijim usponom do vrha.
Od parkirališta po makadamskoj cesti
Nakon prijeđenih 650 m dolazimo do prvog raskrižja, gdje se desno odvaja staza za Guslicu i Planinu

Na drugom raskrižju napuštamo makadamsku cestu i s njene desne strane ulazimo na planinarsku stazu prema vru Jelenc.

Na stazi gdje se pojavljuje prvo inje

Kratka stanka da se svi okupimo pa da nastavimo

Na stazi prekrivenoj injem

Prava zimska idila

Na travnatom dijelu staze

Na raskrižju – do vrha Jelenc 10 minuta

Kroz zanimljivu visoku bukovu šumu

Pred vrhom

Kroz klekovinu do vrha

Na vrhu Jelenc 1442 m

Vrh je s južne i istočne strane zatravljen, dok je sa sjeverne i zapadne strane obrastao u klekovinu. Vrh je označen hrpom kamenja u koju je utaknut drveni kolac. Na vršnoj stijeni pored upisnog tuljca i natpisa imena i visine vrha zacementirana su, jedan iznad drugog, dva metalna žiga: Riječke planinarske transverzale i Goranskog planinarskog puta.

Za lijepa vremena s ovog vrha otvoreni su pogledi na sve strane. U smjeru sjeverozapada je slovenski Snežnik, a na jugozapadnom obzoru lijepo se može vidjeti Učka i Ćićarija a ispred njih dio grobničkih Alpa. Na južnom obzoru vide se more i otoci – Krk, Cres i Lošinj. Jugoistočno su Planina, Guslica i Snježnik a nešto istočnije Risnjak. Nažalost, ovog puta zbog lošeg vremena nismo imali mogućnosti uživati u prekrasnom vidokrugu.

Zbog izuzetno hladnog dana na vrhu se kratko zadržavamo. Nastavljamo spust kroz klekovinu preko kamenjara, a zatim kroz bukovu šumu prema Brankovom vrhu. Nakon dvadesetak minuta spusta (45 m) i prijeđenih 550 m dolazimo do prijevoja na visini 1400 m između Jelenca i Brankovog vrha. Tu je i raskrižje planinarskih putova, na kojemu trebamo skrenuti desno prema Brankovom vrhu. Na tom raskrižju staza dalje nastavlja po grebenu između spomenuta ova dva vrha, zatim se postupno u blagom usponu diže i prolazi kroz područje zvano Škurina, sve do Brankova vrha , gdje se doseže maksimalna visina od 1445 m.

Raskrižje putova. Desetak metara od ovog smjerokaza na deblu bukve ispisan je naziv Brankov vrh

Na polegnutom dijelu staze

Prema vrhu kroz klekovinu

Prekrasan prizor klekovine obučene u inje

Kroz klekovinu do vrha.

Brankov vrh s visinom 1445 m obrastao je u klekovinu, označen je drvenim kolcem i natpisom imena na kamenoj stijeni. S njega su također lijepi vidici za lijepa vremena. Nažalost, ovog puta su vidici izostali, zbog loših vremenskih uvjeta. Kratko zadržavanje radi fotkanja, a zatim nastavljamo strmi spust kroz klekovinu, potom staza ulazi u rjeđu bukovu šumu sve do izlaska na kraj i veliko okretište makadamske ceste iznad livade Škurina. Tu je i raskrižje putova: desno odvaja se staza za Gornje i Donje Medvejce, lijevo za Veliko Snežno. Tu smo napravili dužu pauzu za okrijepu, zatim nastavili silazak makadamskom cestom 3,7 m sve do ishodišta pohoda – Veliko Snežno, gdje i završava ova naša planinarska avantura.

Zajednička fotografija na Brankovom vrhu

Pri silasku

Dolazak na kraj makadamske ceste i raskrižje putova

Po makadamskoj cesti sve do ishodišta pohoda  - Veliko Snežno

Dolazak na Veliko Snežno - kraj ture

U nastavku slijedi: gpx tragovi na Google Earthu, na topo karti, vertikalni profil staze, te link za album fotografija koje nisu obuhvaćene ovim putopisom.