Platak-Mlični vrh-Treska-Sleme-Platak (kružna tura)

Srijeda, 15. veljače, 2017.

Lijep i sunčan zimski dan za današnji izlet i planinarenje odabrali smo mjesto Platak, poznato i omiljeno riječko skijalište. Platak je neiscrpan izvor planinarskih staza, šetnica, biciklističkih ruta i neistraženih manje poznatih vrhova i puteljaka. Naime, na Platku - PD Kamenjak iz Rijeke (u suradnji s Goranskim sportskim centrom i PGŽ) markirali su i završili sa radovima u siječnju 2014. tri planinarske šetnice u dužini 23 km. Šetnice su obilježene posebnim turističkim oznakama, kako bi se razlikovale od uobičajenih crveno – bijelih planinarskih markacija, koje se također nalaze na pojedinim dijelovima staze.
Ovog puta odabrali smo kombinaciju šetnicu „Sleme“ (žuta staza) i planinarske staze koja obuhvaća slijedeće vrhove: Mlični vrh (1234 m), Tresku s istom nadmorskom visinom (1234 m), te Sleme (1327 m).  Šetnica „Sleme“ ( žuta staza) obilježena je žuto-bijelim crtama. Vodi kružno širokom šumskom stazom obroncima Slemena, uz mogućnost laganog uspona na vrh Sleme (1327 m).

Pogled na Tresku i Sleme s Mličnog vrha

PRISTUP ATOMOBILOM (do Platka)
Osobnim automobilom krenuli smo iz Ike u 7 h i 30 minuta. Na čvoru Matulji ulazimo na autocestu i vozimo se do naplatnih kućica na Kikovici. Izlazimo s autoputa i dalje nastavljamo starom cestom Rijeka – Zagreb iznad zaselka Kamenjak do odvojka za Platak, i dalje 9 km do malog planinarskog doma Sušak, gdje i ostavljamo automobil.

ISHODIŠTE POHODA (s karakterističnim točkama)
Početna točka ishodišta dom Sušak  (1127 m), Mlični vrh (1124 m), povratak kružnom turom preko Treske (1234)  i Slemena (1327 m) do doma Sušak. Dužina gpx traga 8,2 km. Vrijeme gpx traga 3 h i 43 minuta. Minimalna visina 1126 m, maksimalna 1329 m. Visinska razlika pri usponu 531 , pri silasku 530 m. Visina oderdišta (Sleme) 1327 m). Prosječan nagib staze 13%.

Info gpx tragova sa zaslona gps uređaja

S parkinga ispred doma Sušak krenuli smo u 9 h i 5 minuta, širokom makadamskom cestom koja vodi do Gornjeg Jelenja. Na stazi je 20-tak cm snijega, prilično je tvrd i noga ne propada. Nakon prijeđenih 500 m od ishodišta, napuštamo makadamsku cestu, od kuda staza nastavlja dalje šumskom vlakom, koja nas uskoro dovodi do prvog raskrižja (1). Na ovom raskrižju staze se razdvajaju: lijevo za Tresku i Mlični vrh, desno za Sleme i Tresku.

Mi nastavljamo lijevo šumskom stazom koja obilazi sjeverne obronke Slemena. Ovaj sjeverni dio staze blago je polegnut kao i s južne strane Slemena – slijedi izohipsu na prosječnoj nadmorskoj visini od 1200 m, sve do (2) raskrižja.  Tu se staze razdvajaju: lijevo jedan krak vodi planinarska staza za Tresku. Isto tako, lijevo nastavlja „šetnica Sleme (žuta staza). Mi nastavljamo ravno  markiranom šumskom vlakom do Mličnog vrha. Od ovog križanja u dužini od  500 m staza gubi na visini, potom oštro skreće ulijevo i nastavlja blagim usponom do prijevoja i raskrižja 3 (trećeg) podno Mličnog vrha. Na ovom manjem prijevoju: lijevo vodi markirani put za Velu Pliš i Štab, desno za Mlični vrh. Od ovog prijevoja do vrha preostalo je još 10-tak minuta umjerenog uspona sjevernom stranom po kamenjaru.

Mali planinarski dom Sušak (1127 m)

Na početku staze po tvrdom ugaženom snijegu

Na šumskoj stazi sa sjeverne strane Slemena

Na stazi sa sjeverne strane Slemena

Po kamenjaru prema Mličnnom vrhu

Dolaskom na Mlični vrh (1234 m) bili smo oduševljeni prekrasnim vidikovcem na sve strane: prema zapadu lijepo se vidi Grobničko polje s pistom, Kvarnerski zaljev i greben Učke i Ćićarije, prema sjeveru vidi se Risnjak, Snježnik, Guslica i Grobničke Alpe. Prema istoku i jugoistoku vidi se Bjelolasica, Viševica, sjeverni dio Velebita, more s otocima - Krk, Cres i Lošinj.

Pogled prema Grobničkom polju i Učki

Pogled unazad na vrh Velu Pliš i na sjeverni dio Velebita

Pogled na Kamenjak - iza njega greben Kičerina

Nakon marende i odmora vraćamo se istim putom do raskrižja (2) s jugoistočne strane Slemena. Gledano iz pravca dolaska: desno put vodi šetnicom (žutom stazom) do Platka, lijevo, također, šetnicom (žutom stazom) do Platka i za Tresku. Paralelno ove dvije staze dijele stotinjak metara isti put, nakon toga se razdvajaju: desno odvaja se žuta staza – šetnica do Platka, mi nastavljamo lijevo planinarskom stazom prema vrhu Treska.
Put prema Treski vodi šumskom vlakom, gdje se gubi na visini 30-tak metara, a potom započinje kratki, ali oštriji uspon kroz gustu bukovu šumu, pri vrhu i klekovinu, te izlazi na kamenu glavicu i vrh Treske (1234 m).
Treska predstavlja mali kameni greben u  dužini 120 m, koji se pruža u smjeru sjeverozapad – jugoistok, a sam vrh je na jugoistočnom dijelu grebena. S ovog vrha jednako su lijepi vidici kao i s Mličnog vrha.

Spust s Mličnog vrha

Na stazi prema Treski

Dolazak na kameniti greben i vrh Treske (1234 m)

Pogled s vrha Treske na Mlični vrh i na velu Pliš

Zajednička fotka na vrhu Treske (1234 m)

Nakon kraće pauze nastavljamo spust žutom stazom do 4 (četvrtog) raskrižja: Lijevo šetnicom za dom i Sleme, desno za Mlični vrh i šetnicom za dom sjevernom stranom Slemena.

Napomena
Od ovog raskrižja (250 m) -  nakon kraće konsultacije odlučili smo se nemarkiranim putom (bespućem) popeti na greben Slemena i po njemu do njegova vrha Sleme (1327 m). Uslijedilo je penjanje s južne strane snijegom prekrivene padine. Umjesto direktnog - odabrali smo kosi najoptimalniji - umjereni uspon prema grebenu. Nakon prijeđenih 350 m izlazimo na greben na nadmorsku visinu 1300 m. Na tom putu ostvarena je visinska razlika pri usponu  50 m i vrijeme hoda 15 minuta. Nastavak je uslijedio još 300 metara po grebenu do samog vrha Sleme za što nam je trebalo još 15 minuta hoda.

Na nemarkiranom putu prema Slemenskom grebenu

Po grebenu do vrha Sleme

Dolazak na vrh Sleme (1327 m)

Vrh Sleme je šumovit - zapravo to je izduženi mali greben koji se proteže sjeverozapad – jugoistok u dužini 150 m. Sam vrh se nalazi na kraju grebena na jugoistočnoj strani na nadmorskoj visini 1327 m. Cijela dužina grebena prekrivena je visokim nanosima snijega preko  2 m.

Na vrhu Sleme

Greben Slemena

Kao i sa prethodna dva vrha, sa Slemena se pruža  široki pogled na sve strane. Posebno prema sjeveru lijepo se vide obližnji vrhovi Risnjak, Snježnik, Guslica i Slovenski Snežnik, prema jugoistoku, nedavno posjećeni vrhovi: Treska, Mlični vrh, Vela i Mala Pliš, Kamenjak, greben Kičerina, dalje pogled seže prema vrhovima Gorskog Kotara i sjevernog Velebita. Danas je nešto lošiji pogled na Kvarnerski zaljev i Učku zbog sumaglice.

Pogled na Guslicu

Pogled na Slovenski Snežnik

Pogled na Snježnik

Nakon kraće pauze, uslijedio je spust sjevernom stranom po zaleđenom snijegu. Slijedimo stazu koja se spušta širokim serpentinama kroz visoku bukovu šumu sve do izlaska na šumski kolovoz i raskrižje putova. Nakon 25 minuta laganog hoda stižemo do podnožja Slemena i raskrižja putova. Na toj dionici svladava se visinska razlika pri spustu 140 m na dužini od 850 m. Na cijeloj dužini ovog puta od vrha Slemena prate nas dvojne markacije: crveno bijela – planinarska i žuto bijela markacija šetnice. Dalje je uslijedio povratak istim putom do doma Sušak, gdje i završava naša današnja avantura planinarenja.

Pri spustu sa Slemena – kroz bukovu šumu

Pri kraju spusta sa Slemena

Na polegnutom dijelu staze u podnožju obronaka Slemena

Na raskrižju putova, od kuda dalje nastavljamo povratak istom stazom po kojoj smo došli do malog doma Sušak

Pogled unazad na vrh Sleme

U nastavku slijedi: gpx tragovi na Google Earthu, na topo karti, vertikalni profil staze, te slideshow albuma fotografija koje nisu obuhvaćene ovim blogom.