Platak – „Šetnica Jasenovica“ – Platak (kružna tura)

Petak, 01. travnja 2016.

Kako sam u prethodnom blogu napisao Platak je neiscrpan izvor planinarskih staza, šetnica, biciklističkih ruta i neistraženih manje poznatih vrhova i puteljaka i doista je tako. Iz toga razloga, radi što boljeg upoznavanja prirodnih ljepota i manje poznatih vrhova na području Platka – mala ekipa od 3 člana (Zoran, Matija i ja, Mirko) odlučili smo pobjeći od svakodnevne civilizacijske buke i dan (01. travnja) provesti na Platku u prirodi na svježem zraku i popeti se na vrh Jasenovica (1338 m). Za tu priliku odabrali smo plavu stazu -  „Šetnica Jasenovica“  kraću kružnu turu, koja vodi od Platka preko vrha Jasenovica, zatim poljem Malog Pribeniša, doma Platak do  ishodišta pohoda  - parkinga.

Pogled na vrh Jasenovica od vidikovca - Mali Platak

PRISTUP AUTOMOBILOM (do Platka)
Osobnim automobilom krenuli smo iz Ike u 8 h i 30 minuta. Na čvoru Matulji ulazimo na autocestu i vozimo se do naplatnih kućica na Kikovici. Izlazimo s autoputa i dalje nastavljamo starom cestom Rijeka – Zagreb iznad zaselka Kamenjak do odvojka za Platak, i dalje 9 km do velikog parkinga, gdje i ostavljamo automobil.

ISHODIŠTE POHODA (s karakterističnim putnim točkama)
Početna točka ishodišta je veliki parking ispred baze Hrvatske gorske službe spašavanja (HGSS) (1110 m), vrh Jasenovica (1338 m), dom Platak (1111 m), te povratak do ishodišta (1110 m). Dužina staze 6,4 km. Visinska razlika pri usponu 401 m, pri spustu 399 m. Vrijeme gpx traga 2 h i 45 minuta. Minimalna visina 1079 m, maksimalna 1345 m. Visina polazišta 1110 m. Visina odredišta 1338 m. Prosječan nagib staze 1

S parkinga krenuli smo u 9 h i 15 minuta u smjeru sjeverozapada. Plava staza – označena plavo bijelim oznakama  najprije vodi širokom šumskom cestom preko Dražine kroz bukovu šumu i nekoliko manjih livada – pašnjaka. Nakon prijeđenih 1,1 km dolazimo do raskrižja putova: desno odvaja se staza za Mali i V. Pribeniš i dom Platak, ravno ili polu lijevo za vrh Jasenovica. Od ovog križanja slijedimo markiranu stazu, koja nas dalje vodi šumskom vlakom. Na samom početku šumske vlake snijega je u tragovima. Sve što se više dižemo i snijega je više (10 – 15 cm). Snijeg je vlažan, uslijed čega gojze propadaju i do 15 cm. Od raskrižja, nakon 1 km i 35 minuta hoda izlazimo iz šumske vlake na  široku šumsku cestu, koja pod kutom 90⁰ kreće prema sjeveru.

Na početku široke šumske ceste

Raskrižje putova: lijevo Jasenovica, desno dom Platak

Na početku – šumska vlaka je polegnuta s malo snijega

Pri kraju šumske vlake, staza se umjereno uspinje s puno više mokrog snijega

Izlaskom iz vlake na šumsku cestu na kojoj se nalaze na mjestima nanosi snijega do pola metra. Na tom dijelu slijedimo stazu po sjevernim obroncima Jasenovice  gotovo polegnutom – izohipsom na prosječnoj nadmorskoj visini od 1125 m, do mjesta gdje napuštamo šumsku cestu. Od tu ulazimo na šumski put koji nas dalje vodi kroz gustu bukovu šumu, a pri vrhu i kamenjar. Prema vrhu slijedimo stazu umjerenim usponom sjevernom stranom na kojoj se nalazi i do pola metra snijega.  Na vrh Jasenovica (1338 m) stižemo u 10 h i  35 minuta.

Na stazi sa sjeverne strane  obronaka Jasenovice.

Nanosi snijega visoki i do 1 m

Smjerokaz, gdje napuštamo šumsku cestu i nastavljamo šumskim putom prema vrhu

Od parkinga na Platku do vrha Jasenovice neprekidno slijedimo dvojne markacije. Naime, ovo je ujedno i planinarska staza, pa pored plavo bijelih imamo i okrugle crveno bijele – planinarske markacije.

Na stazi prema vrhu

Prema vrhu po vlažnom snijegu

Pri vrhu po kamenitom dijelu staze

Zanimljivo suho stablo sa gljivama

Vrh Jasenovica (1338 m)

Šumovit vrh Jasenovica nema otvorene vidike na sve strane. Sa njega pružaju se prekrasni vidikovci samo prema sjeveru, tako, se lijepo  vidi Platak, Risnjak i Snježnik i njihovi domovi, Međuvrh i Guslica sa svojim objektima. Dok Matija i Zoran žigošu svoje planinarske dnevnike, ja nastojim  zabilježiti poglede na vrhove fotografijom.

Pogled na skijalište Platak i Risnjak

Pogled na Guslicu

Međuvrh i helikopter iznad njega (zumirano)

Zajednička fotka na vrhu Jasenovice

Nakon duže 45 minutne pauze koju smo iskoristili za odmor, marendu i uživanje u prekrasnom danu na svježem zraku, napuštamo vrh i nastavljamo povratak istim putom kojim smo i došli do raskrižja, od kuda slijedi nastavak dalje (kraćom varijantom) preko polja Mali Pribeniš i dom Platak. Pri kraju spusta na mjestu gdje šumska staza izlazi na šumsku cestu  susrećemo dvoje planinara. Tom prilikom upoznajemo se i u neformalnom razgovoru doznajemo da su to zaljubljenici u prirodu i planinarenje – to je simpatični bračni par: Prof.dr.sc. Davor Puljević – kardiolog na KBC Zagreb i njegova supruga  Iva. Drago mi je da sam Davora upoznao, još mi je draže da sam ga upoznao na planini u prirodi, nego u bolnici. Ostajemo u nadi da ćemo se sresti još koji puta u planinama ili negdje na drugom mjestu.

U društvu s Ivom i Davorom

Tu se rastajemo - oni nastavljaju uspon prema vrhu Jasenovica, mi spust prema domu Sušak

Do raskrižja putova stižemo u 11 h i 50 minuta. Desno vodi staza do parkinga na Platku, mi skrećemo lijevo na široku makadamsku cestu koja nas uskoro dovodi do polja Mali Pribeniš i raskrižja putova. Tu nam se pružaju dvije mogućnosti kružne ture. Duža tura preko V. Pribeniša do doma Platak i kraća preko polja Mali Pribeniš do doma Platak i ishodišta pohoda. Naša odluka je kraća varijanta. Od ovog križanja preostaje nam još 1 km i 20-ak minuta laganog hoda preko poljane M. Pribeniš do doma Platak, gdje stižemo u 12 h i 25 minuta.

Sa poljane otvara se prekrasan pogled na Guslicu

Pogled na Snježnik i dom ispod vrha

Na poljani ispred doma Platak – šafrani vjesnici proljeća

Spomen obilježje iz Drugog sv. rata

Dom Platak

Ispred doma postavljen je pano: Šetnice na Platku

Dužu pauzu u domu (1 h i 45 min.) iskoristili smo za ručak i osvježenje, nakon toga nastavljamo stazom do ishodišta – parkinga na Platku, gdje i završava naša današnja planinarska šetnja.

U nastavku slijedi: gpx tragovi na Google Earthu, na topo karti, vertikalni profil staze, te slideshow albuma fotografija koje nisu obuhvaćene ovim blogom.