LPP - staza: Brseč – Šikovac - Sisol – Plomin

Nedjelja,  06. siječnja 2013.
Labinski planinarski put (LPP) je linijska obilaznica, koja povezuje najljepše planine Labinštine i južni dio Učke. Proteže se u dužini 40 km od Crne Punte preko Labina, Plomina do Brseča i može se proći lagano u tri jednodnevne etape. Labinski planinarski put (LPP) započinje u Crnoj Punti, sastoji se od 7 kontrolnih točaka: KT1 Crna Punta, KT2 Skitača, KT3 Oštri, KT4 Labin, KT5 Standar), KT6 Plomin, KT7 Sisol a završava pristupom u Brseču.
Kako smo u dva zadnja izleta po Istri prošli dvije dionice Labinskog planinarskog puta i to 1 dionica: Labin_Skitača_Crna Punta_Brovinje, 2 dionica: Labin_preko Ripende  do Plomina  i konačno  došlo je vrijeme da završimo i treću dionicu koja vodi od Brseča preko Sisola do Plomina. Ekipa u sastavu: Zorana Šarin, Zdravko Dubrović  i ja, Mirko Bjelan.

Grebenska staza LPP-a. Pogled na greben i vrh Učke - Vojak

PRISTUP AUTOMOBILOM (do Sisola)

Cestom (Rijeka - Pula), od Ike, Lovrana, preko Brseča do Plomina. Za ovaj izlet koristimo 2 osobna automobila. S oba automobila vožnju nastavljamo do Plomina, gdje ostavljamo jedan automobil, a sa drugim se vraćamo do Brseča, od kuda započinje naš uspon po LPP-u prema Sisolu i Plominu.

ISHODIŠTE POHODA (s karakterističnim putnim točkama)

Parkiralište na izlasku iz Brseča s lijeve strane ceste Rijeka – Pula (150 m), Šikovac (780 m), Sisol (835 m), Plomin (165 m). Ukupna dužina staze 11,5 km. Vrijeme gpx traga 5 h i 09 minuta. Visinska razlika pri usponu 1015 m, pri silasku 928 m. Minimalna visina 80 m, maksimalna 842 m. Prosječan nagib 21%.

Od parkirališta prelazimo asfaltnu cestu i ulazimo na dobro označenu planinarsku stazu_Labinski planinarski put.

Na početku LPP i Sisolu

Prolazimo selo Carići i dolazimo na pravu planinarsku stazu, koja vodi do Sisola. Staza je kamenita, uhodana i dobro označena ugodna za hodanje. Uokolo staze nisko raslinje uz mnogo kuša.

Selo Carići

Iznad sela Carići zaustavljamo se kako bi osmotrili panoramu i grad Brseč.

Pogled na Kvarner i Brseč

Tako po lijepom i ugodnom danu nakon pola sata hoda dolazimo do platoa_veće zaravni gdje se  nalazi malo jezerce, lokva ili bara. Pravi naziv nitko ne zna. Stoga, ja ću ga nazvati malo jezerce. Bara ili lokva može presušiti, ali ovo jezerce nikada ne presuši, stoga, sa punim pravom ga mogu nazvati malo jezerce. To je prirodno pojilište koje je nekada služilo za napajanje domaćih životinja, danas, nažalost,  samo  za divlje životinje koje žive na ovom području. Na samom pojilištu vidljivi su utisnuti tragovi njihovih papaka ( stopala).

Malo  jezerce

Fenomen ovog jezerca je što se ono nalazi na višoj nadmorskoj visini, nego dolac pored njega udaljen svega 10 metara na nižoj nadmorskoj visini okvirno od 2 do 3 metra.Napuštamo jezerce i put nastavljamo dalje prema zadanom cilju. Prolazimo pored leha ograđenim suhozidima. Nekada su te lehe bile obrađivane, danas je sve napušteno i zapušteno, te nas podsjećaju na ne tako davnu prošlost  i način života ovog kraja.

Nakon jedan sat i 15 minuta hoda dolazimo do raskrižja putova. Desno smjerokaz upućuje na vrh Šikovac, a lijevo na vrh Sisol. Odlučili smo posjetiti oba vrha.

Na putu prema Šikovcu po hrptu - pogled na vrh Učke Vojak

Nakon dva sata hoda pred sami vrh Erih nas sustiže. On je od vidikovca Plomin stigao da vrha Šikovac svega za 2 sata.

U društvu sa Erihom

Erih dalje nastavlja trčeći do samog vrha , gdje će nas dočekati, odmoriti i marendati.

Vrh Šikovac (780 m)

Pogled na Kvarner, otok Cres i Krk

Zajednička fotka na vrhu Šikovac

Nakon kraće pauze, fotkanja, pečatiranja dnevnika, panoramskog razgleda i upisa u listu posjetitelja, vraćamo se istim putem  do raskrižja putova i dalje nastavljamo u pravcu Sisola. Nešto dalje od raskrižja put nas dovodi do još jednog fenomena, a to je kameni svod koji podsjeća na kamenu voltu kroz koju se vidi dio Istre.

Kamena volta

Staza prema vrhu Sisol nešto je zahtjevnija, hoda se po hrptu i oštrom kamenju. Na vrh Sisol stižemo u 12 h i 20 minuta. Ovdje smo odlučili napraviti veću pauzu i marendati. Sa vrha je prekrasan vidikovac kako na Istarsku stranu, tako i na Kvarnerski zaljev i otoke.

Pogled na Istarsku stranu

Pogled na Kvarner i Brseč

Vrijeme marende

Zajednička fotka na vrhu Sisol (835 m)

Na vrhu se zadržavamo 40 minuta. U 13 h nastavljamo spust prema Plominu. Put i dalje vodi po hrptu, te skreće lijevo, potom se lagano spušta i dalje vodi ispod hrpta. Na putu prema Plominu susrećemo grupu planinara_zaljubljenika u prirodu. Nisu ni u jednom planinarskom društvu, ali vole prirodu, planine i planinarenje. Nakratko se zaustavljamo i upoznajemo. Razmijenili smo nekoliko informacija o stazi, o mjestu od kuda su krenuli i do kuda idu. Mi, put nastavljamo u pravcu Plomina, a oni u pravcu Sisola i Brseča.

Upoznavanje i razmjena informacija

Kako smo izašli iz kamenitog dijela staza nas dalje vodi po ugodnom travnatom dijelu.

Na stazi

Pogled prema Sisolu i vrhu Vojak

Od vrha Sisola nakon 1 h i 15 minuta ugodne i  lagane šetnje dolazimo do smjerokaza koji nas upućuje desno prema Plominu, što je naš i krajnji cilj.

Smjerokaz

Put dalje nastavljamo po protupožarnoj , neatraktivnoj  i dosta strmoj cesti sve do Plomina.

Dolazak ispred Plomina

U Plomin na mjesto parkinga stižemo točno u 14 h i 50 minuta. Odlažemo ruksake u auto, potom slijedi osvježenje kod Dorine, te nastavak vožnje do Brseča  i konobe „Batelan“ gdje smo se nagradili sa dobrim ručkom.

Za vrijeme ručka

Nešto iza nas u konobu dolazi ista grupa planinara koju smo susreli na stazi prema Sisolu.
Nakon što smo ručali, odlučili smo se bolje upoznati.  Stoga, želim predstaviti  te nove poznanike u nadi da ćemo se češće susretati u planinama, a možda i zajedno planinariti.

Evo te ekipe u sastavu:
Jasna Lilić, Brigita i Branko Brusić , te Franjo Korić.

U nastavku slijedi: gpx tragovi na Google Earthu i topo karti, vertikalni profil staze, video snimka gpx tragova na Google Earthu, te slideshow fotki  pohoda Brseč_Plomin.