LPP - staza: Labim - Ripenda - Standar - Plomin

Subota,  29.  prosinca 2012.
Labinski planinarski put (LPP)
je linijska obilaznica, koja povezuje najljepše planine Labinštine i južni dio Učke. Proteže se u dužini 40 km od Crne Punte preko Labina, Plomina do Brseča i može se proći lagano u tri jednodnevne etape. Labinski planinarski put (LPP) započinje u Crnoj Punti, sastoji se od 7 kontrolnih točaka: KT1 Crna Punta 0 m, KT2 Skitača, KT3 Oštri 531m, KT4 Labin, KT5 Standar 474m, KT6 Plomin, KT7 Sisol 835 m a završava pristupom u Brseču. Naš cilj je proći 2 dionicu LLP-a od Labina do Plomina, ne držeći se isključivo LPP-a.

Budući da smo pohodili dio Labinskog planinarskog puta 12. Prosinca, 2012, od Labina preko Skitače, do Crne Punte i Brovinja, ovog puta, odlučili smo nastaviti pohod po LPP od Labina preko Ripende do Plomina. Ekipa u sastavu: Desa, Zdrave, Zoran i ja, Mirko.

S LPP-a pogled prema Učki

PRISTUP AUTOMOBILOM (do Labina  u Istri)
Cestom (Rijeka - Pula), od Ike preko Lovrana, Labina. Za ovaj izlet koristimo 2 osobna automobila. Jedan automobil ostavljamo u Plominu, a sa drugim vožnju nastavljamo do Labina. Ne odlazimo do starog grada Labin i do Podvinja, gdje je razdjelnica putova kako bi krenuli prema sjevernom dijelu Labinskog planinarskog puta. Prolazimo kroz Labin i dolazimo do rotora, desno cesta vodi prema starom gradu Labin, mi skrećemo lijevo u pravcu Rapca i nakon 200 m parkiramo automobil (Škrlica). Tu započinje planinarska staza koja vodi prema Rapcu, a koja se spaja sa Labinskim planinarskim putem. Dužina puta 4o km. Vrijeme vožnje 45 minuta.

ISHODIŠTE POHODA (s karakterističnim putnim točkama)
Ishodište pohoda parkiralište - Škilica (234 m) na cesti koja vodi od Labina do  Rabaca, Vidikovac Sv. Hadrian (94 m), Ripenda selo Vicani (344 m), vrh Standar (474 m), Plomin luka (1 m), te Plomin (165 m). Dužina staze LPP je 17,9 km. Dužina ukupnog puta kojeg smo mi napravili odlaskom na vidikovce je 17,9 km. Ovdje je prikazana ukupna dužina puta. Vrijeme gpx traga 7 h i 02 minute. Visinska razlika pri usponu 1103 m, pri spustu 1170 m. Visina polazišta 232 m. Minimalno 1 m, maksimalno 485 m. Prosječan nagib 17%.

Iz Lovrana krenuli smo u 8 h sa dva osobna automobila. Na putu prema Labinu zaustavljamo se na vidikovcu,  gdje se ispija prva kavica.

Na putu prema Labinu  - prva jutarnja kava na vidikovcu Plomin

Pano na kojem se vidi pješačka staza

Za ovaj planinarski izlet  (9 h i 15 minuta) odabrali smo ovu pješačku stazu, budući nas vodi cijelo vrijeme puta uz potok koji nam dočarava ljepotu prirode sa svojim  mnogobrojnim slapovima i manjim jezercima, a koja se u donjem dijelu spaja sa Labinskim planinarskim putem, što je i naš današnji cilj.

Na početku staze pogled prema starom gradu Labin

Kako se na slici vidi staza izgleda kao da je popločana, stoga, se ovaj dio područja naziva „Škrlice“. Zapravo, jedan dio ovog pješačkog puta vodi po jednoj velikoj i ravnoj kamenoj ravnoj kamenoj ploči pokrivena samo sa nekoliko centimetara zemlje. Korištenjem ove pješačke staze zemlja je nestala, pa tako izgleda da je staza popločena. Nakon 15 minuta hoda dolazimo do potoka i do prvog drvenog mosta preko kojeg prelazimo na drugu stranu potoka.

Prelazak preko potočića

Na ovom mjestu kako se vidi na slici potok je još uvijek u fazi formiranja. Sve što se budemo dalje spuštali prema Rapcu potok je sve veći, bujniji i širi i gdje započinju kaskade i slapovi.

Lijepa i ugodna staza spušta se uz potok

Na stazi se izmjenjuju slapovi i mala jezerca

Kaskade i slapovi ovog prekrasnog potoka.

Gotovo jedan sat spusta niz potok pratili su nas ovakvi prekrasni prizori malih jezerca, kaskada, što veći i manjih slapova. Neprekidno staza vijuga uz potok, prelazeći sa jedne na drugu stranu preko drvenih mostića Nakon pola sata spusta uz potok dolazimo do mjesta gdje se spajamo na Labinski planinarski put. Ravno niz potok prema sjeveru prema Plominu, a desno prema jugu i Skitači i Crnoj Punti.

Smjerokaz

Napuštamo na kratko potok i odlazimo do vidikovca i srušene i zapuštene crkvice Sv. Hadrian.

Sv. Hadrian (94 m)

Pogled na Rabac od crkve Sv. Hadrian

Vraćamo se sa vidikovca i nastavljamo  spust niz potok i dolazimo do starog ruševnog mlina iznad velikog slapa i jezerca.

Iznad slapa

Veliki slap i jezerce

Na ovom mjestu prelazimo jarugu Maslinica i potok uz pomoć sajle, slijedeći markacije uspinjemo se po izuzetno strmom terenu do ceste Labin – Rabac. Ovo je jedna od težih dionica na LPP. Uz pomoć postavljenih sajli uspon nam je  uveliko olakšan, obzirom da je teren bio mokar i sklizak.

Uspon uz pomoć sajli

Prelazimo asfaltnu cestu i nastavljamo uspon po LPP i nakon dva sata hoda odlučili smo napravit pauzu i marendati.

Vrijeme marende

Nakon odmora i marende uspinjući se po LPP_tu dolazimo do vodo spremišta, nastavljamo dalje preko Mavalja do Ripende Kras do sela Vicani.

Ripenda selo Vicani (344 m)

Na ulasku u selo upoznajemo se sa gospodinom  Paliska Sankom, koji nas upoznaje sa povijesti i prošlosti mjesta i načina življenja nekad i danas. Kao dobar domaćin otpeljao nas je u svoju konobu, staru preko 300 godina i počastio nas je sa svojim dobrim vinom (malvazijom), pored toga poklonio nam je jednu flašu vina.

Stanko ispred svoje kuće

U konobi kod Stanka

U konobi Stanko nam poklanja bocu malvazije. (Stanko još jednom hvala)

Konobu i Stanka u selu Vicani napuštamo u 13 h i 15 minuta, i nakon  40 minuta laganog hoda stižemo do vrha Standar (474 m).

Zajednička fotka na vrhu Standara

Pogled sa Standara na Učku vrhove Sisol i Vojak

Pogled na Labinštinu

Napuštamo vrh Standar, slijedimo markacije i ubrzo dolazimo na kamenjar i golet obraslom travom. Na ovom dijelu puta staza je lagano polegnuta i spušta se prema luci Plomin.

Na putu prema Luci Plomin

Prije spusta za Luku Plomin, kako je lijepo vrijeme a imamo i dosta vremena , odlučili smo napustiti LPP i otići na obližnji vidikovac i istražiti dio ovog područja. Staza do vidikovca nije najbolje označena, pa smo izgubili dosta vremena u istraživanju.

Na putu prema vidikovcu

Pogled sa vidikovca na vidikovac Plomin, na Cres i Velebit

Ponovo se vraćamo na LPP i spuštamo se po makadamskoj cesti do Luke Plomin. Uz samu cestu nailazimo na prirodno pojilište za divlje životinje.

Lokva- pojilište za divljač

U Luku Plomin dolazimo u 16 h i 20 minuta.

Luka Plomin_prelazak preko mosta

Pratimo dalje markacije koje nas vode asfaltnom cestom do samog kraja naselja, gdje staza skreće lijevo kroz dio naselja, zatim se uspinjemo betonskim stepenicama, da  bi potom izašli na pravu planinarsku stazu koja vodi do Plomina.

Uspon po stepenicama

Napuštene kuće na putu prema Plominu

U starogradsku jezgru Plomin stižemo u 16 h i 48 minuta.

Plomin.

Plomin (175 m)

Dolaskom u Plomin slijedi osvježenje kod Dorine, odlazak u Labin po drugi automobil, te nastavak vožnje do Mošćeničke Drage, gdje smo se nagradili sa dobrom večerom u buffetu Sportsko.

Vrijeme večere u Mošćeničkoj Dragi u buffetu Sportsko

U nastavku slijedi: Gpx tragovi na Google Earthu, na topo karti, Vertikalni profil staze, video snimka gpx tragova na Goole Earthu, video snimka učesnika pohoda, te slideshow albuma fotki sa LPP_a.