Koča na DobrčiI - Dobrča i Šentanski vrh

Dobrča je planina s nadmorskom visinom (1634 m) i sastavni je dio Kamniških Alpa, ali zbog doline između koje se nalazi rječica (Tržiška Bistrica), možete pretpostaviti da je Dobrča također dio Karavanki. To je neka vrsta samostalnog vrha između gradova Tržiča i Begunja. Nedaleko od vrha Dobrča, nalazi se za jedan metar viši Šentanski vrh (1635 m), izvanredan vidikovac s kojeg se pruža pogled na Karavanke i Kamniško-Savinjske Alpe te njihove mnogobrojne visoke vrhove. Podno vrha Dobrče nalazi se planinarski dom – „Koča na Dobrči“ na nadmorskoj visini (1478 m).

Šentanski vrh (1635 m), 1 metar viši od Dobrče

PRISTUP AUTOMOBILOM (do polazišta 1 km udaljeno od Koče na Dobrči)

S autoceste Ljubljana - Jesenice izaći na izlaz Tržič/Ljubelj i pratite cestu u smjeru Tržiča. Neposredno prije pumpe kod Tržiča skrećemo desno (smjer Tržič) te nakratko odmah lijevo (smjer Begunje-Brezje pri Tržiču, cesta 638) i nastaviti do sela Zadnja Vas. Neposredno, prije ulaska u selo s desne strane odvaja se makadamska/šumska cesta, po kojoj treba nastaviti vožnju 8,1 km do točke gdje je postavljen znak zabrane. Na tom mjestu u širokom zavoju postoji mogućnost parkiranja više automobila. Toga dana cesta je bila dobro uređena i moglo se doći s osobnim vozilima s nižim podvozjem.

Koordinate pristupa 46.377655, 14.245116

Za ovaj planinarski izlet ishodišna točka pohoda je šumska/gozdna cesta 1km od Koče na Dobrči (1280 m), koča na Dobrči (1478 m), Dobrča (1634 m), Šentanski vrh (1635 m). Vrijeme gpx traga 2 h i 28 minuta. Minimalna visina 1280 m, maksimalna 1632 m. Visinska razlika pri usponu 456 m, pri silasku 463 m. Visina polazišta 1278 m. Visina odredišta 1635 m. Prosječan nagib 15%

Od parkirališta se treba spustiti 50-ak metara po makadamskoj cesti do markirane planinarske staze. U toj točki treba skrenuti lijevo i nastaviti uspon u smjeru koče na Dobrči. Dobro označena i uhodana staza vodi kroz visoku bukovu šumu bez vidika. Nakon prijeđenih 1 km i 30 minuta laganog hoda stiže se do planinarskog doma “Koča na Dobrči“. Ova Koča je hvaljena i poznata je po dobroj hrani i ljubaznom osoblju, a u što sam se i sam uvjerio. Proglašena je za naj koču u Sloveniji za 2021. godinu.

Koča na Dobrči (1478 m). Ugostiteljski prostor ima 40 sjedećih mjesta; raspolaže s 22 ležaja u 6 soba; WC, umivaonik s hladnom vodom; ugostiteljski prostor se grije na peć; tekuća voda, koča je priključena na elektro mrežu, WiFI. Ne posjeduje zimsku sobu.

Kraća pauza uz kavu, nakon  toga put pod noge prema zadanom cilju. Pored koče stoji putokaz  koji upućuje na vrh Dobrča, od kuda slijedi kraći spust šumskom cestom do slijedećeg putokaza u smjeru Podgorske planine i pastirske staje - štala za goveda, a zatim slijedi uspon po pašnjaku - južnim padinama Dobrče. Staza dalje nastavlja kroz nisko raslinje, a potom kroz šumu i nakon prijeđenih 600 m dolazi se do raskrižja zvanog  „Dobrča jug“ na kojemu treba skrenuti lijevo, odnosno ravno u smjeru Dobrče, a do njenog vrha preostaje još 400-tinjak metara po lijepom ugaženom putu uz povremene lijepe vidike na Karavanke i Julice.

Neposredno  pored koče - Putokaz

Pastirske staje na Podgorskoj planini

Od raskrižja staza nastavlja po grebenu uz povremene vidike na Julijske alpe i Karavanke

Panorama prema istoku na vrhove Karavanki

Vrh Dobrča (1634 m)

Od Dobrče treba nastaviti u pravcu Šentanskog vrha stazom koja se najprije spušta u manju udolinu između oba vrha, a zatim se umjereno uspinje i nakon 15-ak minuta laganog hoda stiže se na prekrasni panoramski vidikovac-Šentanski vrh 1635 m, 1 metar viši od vrha Dobrče.

Dolazak na Šentanski vrh (1635 m), njegov fenomenalan vidikovac

Panorama
U smjeru zapada, iza Jelovice i Pokljuke, pruža se prostrana panorama Julijskih Alpi s Triglavom, pogled prema sjeveru, pruža se i prekrasan pogled na Karavanke s Begunjščicom i Stolom, dolinu prema Ljubelju i Košutu.

Pogled na Begunjščicu i Stol

Pogled Velki vrh i Kofce goru

Pogled prema zapadu na panoramu Julijskih Alpi s Triglavom

Nakon dužeg zadržavanja na vrhu, povratak istim putom uspona do raskrižja „Dobrča jug“, na kojem treba skrenuti lijevo i nastaviti silazak planinarskom stazom do slijedećeg raskrižja „Stina“. Od ove točke treba skrenuti desno i nastaviti po izohipsi Kobilice sve do koče na Dobrči. Ovaj je segment staze blago polegnut, bez većih visinskih oscilacija na prosječnoj nadmorskoj visini od 1480 m.

Na širokoj i dobro ugaženoj stazi od raskrižja Stina prema koči na Dobrči

Dolazak do koče na Dobrči. Duža pauza uz dobru gastronomsku ponudu, a nakon toga silazak istim putom uspona do parkirališta na makadamskoj cesti, gdje i završava ova kratka planinarska avantura na Dobrči.
U nastavku slijedi: Gpx tragovi na Google Earthu, na topo karti, Vertikalni profil  staze, 3D profil staze te link – album fotografija koje nisu obuhvaćene blogom.