Brgudac-Korita-Brajkov vrh-Županj vrh-Brgudac

Četvrtak, 25. ožujka 2021.

Velika prostranstva i očuvana priroda brdovite Ćićarije nude brojne mogućnosti za planinarenje i uživanje u prirodi. Brgudac (722 m) je oduvijek predstavljao važan punkt – ishodište  pohoda za brojne planinarske izlete i uspone po vrhovima Ćićarije. Stoga, ova mala četveročlana ekipa u sastavu (Dragica, Matija, Gojko i ja), odlučili smo provesti lijep i sunčan dan na svježem zraku u Istri na grebenu Ćićarije i popeti se na dva manja vrha slijedećom kružnom rutom: Brgudac-Korita-Brajkov vrh-Županj vrh-Brgudac.

Županj vrh – viđen sa Brajkova vrha

PRISTUP AUTOMOBILOM (do sela Brest)
Ako se dolazi iz pravca Rijeke, treba uzeti cestu A8, voziti u smjeru  tunel Učka. Izlaskom iz tunela ulazimo u Istarsku županiju. Nastaviti vožnju A8 do čvorišta na kojem treba izaći za Lupoglav i Buzet. Od naplatnih kućica (naplata 30 kn) slijedimo cestu prema Lupoglavu (600 m) do prvog raskrižja cestovnih pravaca na kojemu treba skrenuti desno na lokalnu cestu 5014 u smjeru Lanišća. U nastavku vožnje, kada se prođe selo Semići na prvom križanju prema putokazu treba skrenuti desno i nastaviti još 4 km do sela Brgudac. Najjednostavniji način je korištenje autonavigacije.

ISHODIŠTE POHODA – SMJER KRETANJA (kružna ruta s karakterističnim putnim točkama)
Ishodišna točka pohoda je selo Brgudac (722 m), Korita (1000 m), Brajkov vrh (1091 m), Županj vrh (1138 m), silazak preko pl. dom Korita (1010 m) do Brgudca (722 m). Ukupna dužina gpx traga 8 km. Vrijeme gpx traga 2 h i 48 minuta. Minimalna visina 722 m, maksimalna 1137 m. Visinska razlika pri usponu 570m, pri silasku 570 m. Visina polazišta 722 m. Visina odredišta 1138 m. Prosječan nagib 16%.

Ishodišna točka pohoda za ovaj planinarski izlet je vodosprema s javnom slavinom pitke vode na kraju sela Brgudac. Tu je s lijeve strane poučna ploča Parka prirode Ukča i markacija na betonskom stupu javne rasvjete. Markirana staza 315 nakratko (300 m) vodi po širokoj makadamskoj cesti do križanja, na kojemu skreće lijevo na lijepo građenu planinarsku stazu – zvanu „Kozja staza“. Prvi dio staze je kamenit, vodi kroz bjelogoričnu šumu, zatim nstavlja kroz crnogoricu do izlaska na travnati plato Korita - bisera Ćićarije.

Ishodište pohoda - vodosprema s javnom slavinom pitke vode na kraju sela Brgudac

Nakon prijeđenih 300 m napuštamo makadamsku cestu, skrećemo lijevo na lijepo uređenu kamenitu stazu – zvanu „Kozja staza“. Na ulasku, na stazi s lijeve strane postavljena je kamena ploča na kojoj je isklesan – vidljivi reljef pl. kuće Korita, njen naziv i vrijeme hoda 45 minuta.

Na stazi kroz bjelogoričnu šumu

Po izlasku iz šume dolazimo do križanja planinarskih putova. S lijeve se strane priključuje pl. put 314 iz Lanišća (Laniški put), s kojim se produžava do slijedećeg križanja pl. putova kod izvora Korita, ispod stijene Brajkovog vrha.

Dolazak na Korita- kratka pauza prije uspona na Brajkov vrh

Korita su smještena na livadi (1010 m) podno Brajkove stijene (1091 m), a ovaj izvor pitke vode prelijeva se u 10 masivnih drvenih korita u čijem je podnožju poveća lokva – malo jezerce bogato biljnim i životinjskim svijetom. Područje Brgudačkih Korita popularno je izletište iznimne ljepote i idealna baza za planinarske susrete. Stoga ne čudi što je ušla u sastav zaštićenog područja Parka prirode Učka. Cijelo područje Korita predstavljalo je zajedničko seosko dobro. Nekada su Brgučani ovdje dovodili stoku na napajanje, a u sušnim godinama snabdijevali se vodom na nepresušnom izvoru. Na ovom travnatom proplanku postavljeni su edukativni panoi koji govore o kulturnim vrijednostima ovog kraja i značaju ovog mjesta, te o biljnom i životinjskom svijetu.

Pored izvora uređeno je lijepo odmorište s kojega se pruža prekrasan pogled na planinski masiv Učke. Nedaleko od izvorišta smješten je planinarski dom Korita u kojemu se preko vikenda nudi smještaj, hrana i piće (trenutno zatvoren zbod pandemije – virusa Covid 19).

Od ovog križanja na koritama - desno za 3 minuta se stiže do Pl. doma Korita. Mi nastavljamo lijevo uspon s južne strane stazom 301 (Borisov put) koji prolazi uz sami izvor pitke vode, od kuda započinje strmi uspon na stijenu – vidikovac na kojemu je kutija s upisnom knjigom i planinarskim žigom. Sam Brajkov vrh s nadmorskom visinom  (1091 m) udaljen je oko 300 m sjevernije, šumovit je i bez vidika. Sa ovog vidikovca pruža se prekrasan pogled na Korita i lokvu, a posebno je lijep vidik na Županj vrh i greben Ćićarije i Učke.

Na stazi pri strmom usponu prema vidikovcu

Dolazak na okomitu stijenu i vidikovac iznad Korita

Pentranje po stijeni vidikovca kako bi dobio što bolji pogled na Korita i lokvu

Pogled na Korita i lokvu

Županj vrh viđen sa ovog vidikovca

Od vidikovca (Borisov put) produžavamo nakratko po grebenu nekih stotinjak metara do križanja: ravno nastavlja Borisov put  301 za Orljak, mi skrećemo desno na strmi spust po stazi 300 koji vodi do pl. kuće Korita. Uspon na Brajkov vrh s bilo koje strane postaje zahtjevan kada se izvodi po mokrom terenu - kiši ili po zaleđenoj podlozi. Nakon strmog silaska s Brajkova vrha, nastavljamo uspon na Županj vrh stazom 310 (sjeverni put), nakratko šumarijskom cestom do putokaza koji nas usmjerava na skretanje lijevo na planinarski put koji vodi kroz prozračnu visoku bukovu šumu do samog vrha.

Na stazi kroz prozračnu bukovu šumu prema Županj vrhu

Županj vrh s nadmorskom visinom (1138 m) je manja stjenovita glavica s južne strane podignut je suhozid. Tu je kutija s upisnom knjigom i planinarskim žigom. Sjeverna strana vrha obrasla je bukovom šumom, dok se travnate padine blago spuštaju prema istoku i jugozapadu. S vrha se pruža lijepi vidik na Planik i vrh Vojak.

Zajednička fotografija

Pogled na Planik i vrh Vojak

Sa vrha vodi planinarski put 311 (južni put), kojim se spuštamo po blagoj travnatoj padini do izlaska na šumarijski put i križanje pl. putova na kojemu skrećemo lijevo i nakon 5 minuta laganog hoda dolazimo do slijedećeg križanja na kojemu skrećemo desno i nastavljamo šumarijskom cestom u smjeru pl. doma Korita. Ispred kuće napravili smo kraću pauzu za odmor i marendu, a nakon toga nastavljamo prema Koritima do odvojka na kojemu skrećemo lijevo na planinarski put 317 (konjska staza) 45 minuta do Brgudca. Lijepo uređena i dobro markirana staza blago polegnuta, ugodna za pješačenje. Nakon 20-ak minuta laganog hoda izlazimo na makadamsku cestu i raskrižje putova, na kojemu skrećemo desno i nastavljamo po makadamu 15-ak minuta do Brgudca, gdje i završava ova ova lijepa planinarska šetnja po vrhovima Ćićarije.

Po travnatoj padini s južne strane Županj vrha

Na makadamskoj cesti prema pl. kući Korita.

Vrijeme marende ispred pl. kuće Korita

Raskrižje na kojemu ulazimo na pl. put 317 (konjska staza)

Pri silasku po konjskoj stazi (PP 317)

Nakon izlaska s konjske staze nastavljamo makadamskom cestom do Brgudca

Dolazak u na parkiralište u Brgudac. Tu smo srelu četveročlanu ekipu planinara iz 3 planinarska društva: PD Opatija, Transvezalac i Kamenjak  Rijeka, koji u isto vrijeme završavaju ovaj planinarski put kao i mi samo obrnutim pravcem.

U nastavku slijedi: gpx tragovi na Google Earthu, na topo karti, vertikalni i 3D profil staze te link na album fotografija koje nisu obuhvaćene ovim putopisom.

Na kraju po starom planinarskom običaju slijedi nagrada uz ručak i osvježenje u pizzeriji i grillu Smile u Buzetu. Ovaj blog je „moj planinarski dnevnik“ i nije mjesto za reklamiranje, niti je vodič  kroz restorane, ali ne mogu odoljeti a da ne pohvalim :

RESTORAN – PIZZERIA  i  GRIL SMILE u Buzetu – Riječka ulica 1.
U okviru restorana je veliko parkiralište. Svim putnicima namjernicima koji dolaze ili prolaze kroz Buzet, posebno planinarima savjetujem, i cijeloj buzeštini u koliko imaju potrebe za jelom i pićem  da obavezno posjete ovaj restoran, nećete biti razočarani u ljubaznog domaćina i cijelo osoblje. Bogat izbor hrane i pića - bit ćete ugodno iznenađeni, jer odnos cijene, količine i kvalitete je izbalansiran i povoljan.