Selo Slavica – vrh Velika Slavica - selo Slavica

Nedjelja, 25. listopada 2020.
Velika Slavica
s nadmorskom visinom (1120 m) je vrh koji pripada južnom dijelu Gorskog kotara, planina koja se smjestila  istočno iznad naselja Slavica i južno od vrha Voltica (1110 m) na Maloj Slavici. Vrh je manja kamena glavica sa svih strana obrasla crnogoričnom šumom. S jugoistočne  strane izdižu se visoke i okomite stijene, preko kojih uspon nije moguć. Pristup na vrh moguć je samo s istočne strane. Na tom vršnom grebenu uspon se odvija između visokih stijena po serpentinama do samog vrha. S vrha se pružaju lijepi vidici na naselja Slavica, Sunger, Mrkopalj te na Risnjak, Snježnik, kao i na veliki dio Gorskog Kotara.

Vrh Velika Slavica (1120 m)

PRISTUP AUTOMOBILOM (do naselja Slavica u Gorskom Kotaru)
Pristup je vrlo jednostavan. S autoceste Rijeka- Zagreb izlaz za Fužine - Vrata. Kada se prođu naplatne kućice, treba skrenuti lijevo na lokalnu cestu 5068 koja spaja Fužine sa starom cestom Rijeka – Zagreb. Od Vrata treba voziti do odvojka na kojem se skreće desno za naselje Slavica. Nastaviti vožnju kroz naselje do kraja asfaltne ceste, koja završava kod vodospreme. Tu je veliko proširenje za parkiranje više automobila. Od tu započinje uspon na vrh Veliku Slavicu. Od Vrata do ishodišta dužina puta 3,5 km.

Ishodišna  točka pohoda je naselje Slavica kod vodospreme (832 m), vrh Velika Slavica (1120 m). Silazak istim putom uspona do parkirališta sela Slavica (832 m). Vrijeme gpx traga 1 h i 50 minuta. Minimalna visina 832 m, maksimalna 1123 m. Visinska razlika pri usponu 349 m, pri silasku 268 m. Visina polazišta 832 m. Visina odredišta Velika Slavica 1120 m. Prosječan nagib 16%.

Za ovaj planinarski izlet ishodišna točka pohoda je vodosprema iznad sela Slavica, na mjestu gdje završava asfaltna cesta i križanje makadamskih putova. Na tom križanju treba skrenuti desno na makadamsku cestu, a kao orijentir može poslužiti putokaz na kojem su istaknuti smjerovi biciklističkih staza 9. Odmah nakon prijeđenih 120 m, s lijeve strane ceste na stablu bukve postavljen je putokaz bez naziva, koji nas usmjerava za nastavak puta po makadamskoj cesti. Staza je lagana i ugodna za hodanje, vodi u kombinaciji makadamske ceste i šumske vlake sve do podnožja vršnog grebena, od kuda dalje nastavlja planinarska staza, kojom se dolazi na vrh.

Ukupna dužina makadamske ceste od ishodišta do skretanja na šumsku vlaku je 1,6 km, a ostatak šumskom vlakom i pl. stazom 700 m do vrha. Na dužini 1,4 km spomenute ceste dolazimo do križanja planinarskih putova. Tu nam se pružaju dvije mogućnosti: lijevo vodi duža i teža staza 2 h, desno  kraća i lakša 1 h. Mi smo odabrali kraću varijantu iz razloga što smo kasno krenuli, a ni vrijeme nije idealno, mogla bi i kiša.

Vodosprema iznad koje se ulazi desno na planinarsku stazu

Smjerokaz za nastavak puta makadamskom cestom

Na polegnutom dijelu ceste

Lovačka čeka iza koje se nalazi raskrižje putova

Raskrižje planinarskih putova – lijevo teži put 2 h, desno lakši 1 h

Od ovog križanja nastavljamo makadamom još 200 m, zatim skrećemo lijevo na stazu koja vodi starom šumskom vlakom, koja je na mjestima zarasla u šipražje i visoku travu, a po sredini je dobro uhodana staza, pa izgleda kao prava pl. staza. Od ove točke staza se nešto oštrije uspinje uz nekoliko većih zavoja te nas ubrzo dovodi u podnožje vršne stijene. Na ovoj dionici puta koja prolazi kroz visoku bukovu šumu nema nikakvih vidika. Kako je prethodni dan padala kiša, a na stazi je puno mokrog lišća, trebalo je malo više opreza radi otklizavanja, a što je došlo do izražaja pri silasku.

Od raskrižja prema odvojku za ulazak na planinarsku stazu prema vrhu

Na stijeni slabo vidljiva strjelica i naziv V. Slavica

Kada se napusti makadamska cesta, slijedi nešto oštriji uspon stazom koja vodi starom šumskom vlakom

Račvanje šumskih vlaka, na kojemu skrećemo desno – dobro obilježeno

Dolazak u podnožje vršnog grebena i vidljivih vertikalnih i strmih litica

U podnožju s južne strane  se nalazi manja pećina

Uspon na vrh je zanimljiv - moguć je samo s istočne strane, dok su ostale strane nepristupačne. Na tom vršnom grebenu uspon se odvija po kaskadama između visokih stijena raznolikih oblika po serpentinama do samog vrha. Na mjestima potrebna je uporaba ruku.

Pogled na stijene s lijeve strane staze

Na stazi između stijena po serpentinama do izlaska na vrh

Ispred samog vrha

Vrh Velika Slavica (1120 m)

Na vrhu se nalazi kutija s upisnom knjigom, desno od nje ugrađen je planinarski žig. Pored toga, na stijeni je ispisan naziv PD Pljusak 2012, koje održava ovu stazu.

Na vrhu Velika Slavica

Pogled prema naseljima – Brestova draga, Sunger i Mrkopalj

Pogled prema sjeverozapadu na mnogobrojne vrhove Gorskog Kotara

Na vrhu zajednička fotografija

Duža pauza za odmor i marendu te uživanje u lijepim vidicima, djelomično ograničeni niskom naoblakom, nakon toga nastavljamo silazak istim putom uspona do parkirališta, gdje i završava ova kratka planinarska tura.

Pri silasku na stazi po šumskoj vlaci

Pred sami izlazak na makadamsku cestu

Kraj staze  - dolazak do vodospreme i parkirališta iznad sela Slavica

U nastavku slijedi: gpx tragovi na Google Earthu, na topo karti, vertikalni profil staze te link albuma fotografija koje nisu obuhvaćene ovim blogom.