GROBNIČKE ALPE-Podkilavac-Dnić-dom Hahlić-Podkilavac

Petak, 04. rujna 2020.
Nakon višetjedne planinarske neaktivnosti i nemogućnosti odlaska u susjedne države i visoka gorja zbog poznatih razloga (Coronavirusa), ne preostaje nam ništa drugo nego okrenuti se našim planinama te istražiti vrhove nestandardnim pristupom. Tako ovog puta, cilj je bio vrh Dnić od Podkilavca – Rastočina u kombinaciji nemarkiranih i markiranih putova.

Dnić sa sjeverne strane (1190 m)

PRISTUP AUTOMOBILOM (do parkirališta iznad Podkilavca)
Osobnim automobilom ulazimo na autocestu Rijeka-Zagreb u Matuljima, a izlazimo na čvoru Čavle na staru cestu Rijeka – Zagreb, na semaforu skrećemo desno. Cesta za Zagreb vodi kroz centar  Čavli i na prvom raskrižju treba skrenuti  lijevo u pravcu Donje Jelenje - Dražice. Nastaviti do Dražica i u samom centru na kružnom toku treba skrenuti na drugom izlazu desno (gdje počinju markacije, a na drvu s desne strane ceste postavljena je info ploča).  Po toj cesti nastaviti vožnju dalje preko Podkilavca do mostića na potoku Zala na Rastočinama (2,5 km od kružnog toka) od kuda najčešće započinju usponi prema domu Hahlić i ostalim vrhovima Grobničkih Alpa.
Vozilom se može nastaviti i dalje preko mostića pa lijevom cestom oko 5 km do okretišta makadamske ceste. Šumskim cestama može se iz Klane preko Gumanačke, Trstenika i Suhog prići na 1 h do doma. Isto tako, može se prići slabim makadamskim putom do doma terenskim vozilima.

Ishodišna točka pohoda je parkiralište pored mostića potoka Zala na Rastočinama (318 m), vrh Hahlić (1190 m), planinarski dom Hahlić (1097 m), silazak preko Kolci do parkirališta Rastočine (318 m). Ukupna dužina gpx traga 14 km. Vrijeme gpx traga 5 h i 08 minuta. Minimalna visina 317 m, maksimalna 1.191 m. Visinska razlika pri usponu 1.146 m, pri silasku 1.132 m. Visina polazišta 318 m. Visina odredišta (Dnić) 1.190 m. Prosječan nagib 18%.

Od parkirališta na kraju sela Podkilavac postoji nekoliko markiranih putova do Hahlića. Najzahtjevnija je varijanta uspona kroz Mudnu dol (desno), a putovi „Podplaninom“ i »po Kolcima« (lijeva) i »preko čeke« (srednja) smatraju se klasičnim prilazima na Hahlić i najčešće se koriste.
Tu na parkiralištu donedavno na deblu starog hrasta bila je pričvršćena info-ploča sa smjerokazima i s potrebnim vremenima hoda do pojedinih odredišta. Danas, tog hrasta nema, a s njim su nestali i smjerokazi – novi nisu postavljeni. Za svakog onog koji prvi put dolazi, nameće se problem kojim putem krenuti prema pojedinim odredištima.

Za ovaj planinarski izlet odabrali smo kružnu turu  - kombinacija markiranih i nemarkiranih putova: Podkilavac - parkiralište na Rastočinama preko nemarkiranog zapadnog grebena Borovice i Borji  - drugi kanjon prema zapadu od Mudne doli. Ova staza izlazi na okretište makadamske ceste, od kuda ravno započinje uspon na Hahlić preko Kolci. Mi nastavljamo gesno nemarkiranom konjskom stazom (1,8 km) kojom se dolazi na predjel Tomažina i na markirani planinarski put – koji vodi do doma Hahlić „Preko Čeke“. Od ove točke nastavljamo blagim usponom po zatravljenom terenu, koji presijeca nekoliko puta lošu makadamsku cestu koja vodi do doma Hahlić. Nakon prijeđenih 1,7 km, silazimo s označene staze i nastavljamo uspon nemarkiranim putom kojim se s jugozapadne strane po travnatim padinama dolazi do vrha Dnić – naš zadani cilj. S vrha silazimo prema domu Hahlić i dalje po Kolcima preko grebena Borovice do parkirališta Rastočine.

Na parkiralištu Rastočine – pripreme za pohod

Pohod započinjemo prelaskom mostića preko suhog korita potoka Zala. Nastavljamo asfaltnom cestom (nema vidljivih markacija), prolazimo preko trase plinovoda Pula – Karlovac. Nakon toga napuštamo asfaltnu cestu i s desne strane ulazimo na nemarkirani dobro ugaženi put koji na 2 mjesta presijeca cestu do odvojka i ulazak na nemarkiranu stazu koja vodi preko zapadnog grebena Borovice/Borji. Ova razgledna staza koja prolazi spomenutim grebenom označena je izolir trakom  na tankom stablu u obliku planinarske markacije  na početku i na kraju staze. Nakon 15 minuta laganog hoda i prijeđenih 700 m dolazimo do mjesta gdje se ulazi na stazu koja vodi preko grebena Borovice.  Nakratko staza prolazi kroz nisko šumsko raslinje, iz kojeg izlazi na široki travnati greben prošaran niskim kamenjarom. S cijelog ovog vrlo lijepog i nadasve atraktivnog grebena pogled se otvara na sve strane svijeta, ničim neometan.

Na širokom putu prije ulaska na stazu koja vodi preko grebena

Izlazak na prostrani travnati greben Borovice

Pogled unazad na Dražice, Jelenje i Grobničko polje

S polegnutog dijela staze nastavlja se oštriji uspon izrazitim grebenom

Pogled unazad na opožareni greben, gdje je izgorjela lijepa borova šuma. Još se vide izgorjela debla bora.

Kada se prođe greben Borovice dolazi se na predjel Borji, koji je ostao pošteđen od požara. Nakon ovog polegnutog dijela na kraju prije izlaska, staza se oštro uspinje te ponovo izlazi na položeni dio puta sve do okretišta makadamske ceste.

Prikaz staze i prelazak grebena dugog 2,8 km.

Kada se dođe na spomenuti greben iz kojeg se izlazi na okretište makadamske ceste, tu ulazimo desno na nemarkiranu konjsku stazu koja dalje vodi po izohipsi na prosječnoj nadmorskoj visini 700 m, što je najbolje vidljivo – prikaz gpx tragovima na topografskoj karti. Ova staza prolazi preko predjela zvanog „Nadborovica“ – spuštajući se obilazi kanjon s istočne strane sve do izlaska na Tomažine, gdje se ova staza spaja s onom koja vodi preko Čeke do doma Hahlić. Dužina ovog nemarkiranog puta je 1,8 km.

Izlazak s grebenske staze na okretištu makadamske ceste – Od ove točke skrećemo desno

Ova staza je vrlo ugodna za hodanje, prolazi kroz visoko šumsko raslinje i za ovo doba godine prihvatljivo je, obzirom da cijelo vrijeme puta prolazi kroz šumu. Zanimljivo je da ova staza započinje s 712 m, a završava na 674 m. Gubi na visini  50-ak metara, na dužini od 1,8 km.

Na početku, kao i na cijeloj dužini, staza je uglavnom blago položena

Na stazi pri blagom spustu

Izlazak sa staze na predjel Tomažina, gdje se ova staza spaja s onom koja od Rastočina preko Strane dalje vodi preko Čeke (koje danas više nema - izgrjela u požaru 2002.) do doma Hahlić. Pored uobičajenih markacija, staza je opskrbljena i sa zimskim markacijama, što svakako dobro dođe u zimskim uvjetima kada je planina pod snijegom. Ovaj markirani planinarski put prema domu Hahlić vodi nas preko travnatih padina predjela zvanog Zapodi. Na ovom dijelu puta staza presijeca nekoliko puta lošu makadamsku cestu kojom se dolazi do doma Hahlić. Nakon prijeđenih 1,7 km, napuštamo markirani put i nastavljamo travnatim grebenom prema vrhu Dnić, na koji se izlazi s njegove jugozapadne strane.

Uobičajene planinarske i zimske markacije

Na stazi prema vrhu Dnić

Pogled unazad na Kamenjak

Nemarkiranim putom do vrha Dnić

Na početku  uspona prema vrhu Dnić

Pogled unazad na Grobinšćinu, more i otoke

Vrh Dnić

Dnić s nadmorskom visinom od 1190 m uzdiže se istočno od doma Hahlić, a jugozapadno od vrha Fratar. Vrh je manja kamena glavica okružena travnatim padinama s istočne i jugozapadne strane, dok je sjeverna strana prekrivena nižim šumskim raslinjem. Ovom vrhu može se pristupiti s dva markirana puta. Jedan kreće ispred pl. doma, vodi preko vrha Hahlić i preko travnate padine izlazi na vrh za 20 min. Drugi, nešto dulji, polazi iza kuće u smjeru Platka i Fratra. Na križanju za Fratar uspon se odvaja desno preko istočne travnate padine kojom se izlazi na vrh.

S vrha se pružaju lijepi pogledi, naročito na susjedne bliže vrhove, kao što su Fratar i Suhi vrh, Obruč… Također široki panoramski pogled pruža se na greben Učke i Ćićarije, na Kvarnerski zaljev i otoke.

Pogled na greben Učke

Suhi vrh

Fratar

Zajednička fotografija na vrhu Dnić

Nakon duže pauze za odmor i marendu, nastavljamo silazak prema planinarskom domu Hahlić. Dolaskom na raskrižje na kojem se ravno odvaja staza za vrh Fratar, desno  je staza koja dolazi od Mudne doli, mi nastavljamo lijevo dužom stazom kojom dolazimo do pl. doma Hahlić.

Dnić s istočne strane

Planinarski dom Hahlić (1097 m)

Nakon kraće pauze za osvježenje ispred doma, nastavljamo silazak preko Kolci. Neposredno ispred doma nalaze se nekoliko lokvi zvane kalići, po čemu je Hahlić dobio svoje ime. Prvi dio ovog spusta vodi strmom travnatom padinom označenom kolcima, po čemu je i staza dobila svoje ime. Kada se prođe ova travnata padina ulazi se na planinarski put koji vodi kroz borovu šumu. Na jednom dijelu postavljene su sajle za pridržavanje, radi lakšeg silaska ili uspona. Dužina ove dionice od doma do okretišta je 1,7 km. Za taj silazak trebalo nam je 56 minuta.

Kalići, Suhi vrh i Fratar

Pri silasku preko Kolci

Silazak uz pomoć sajla

Izlazak na okretište makadamske ceste.

Od ove točke nastavljamo silazak istim putom uspona preko grebena Borji i Borovica do parkirališta na Rastočinama, gdje i završava ova naša nesvakidašnja avantura planinarenja po Grobničkim Alpama.

Pri silasku po grebenu

Pogled s grebena na Kamenjak

U nastavku slijedi gpx tragovi na Googlu Earthu, na topo karti, vertikalni profil staze te link na album fotografija koje nisu obuhvaćene ovim putopisom.