Zimski uspon - Liganj-Lužinski breg-Poklon 30.12.2014.

Utorak, 30. prosinca 2014.
Osvanuo je lijep i sunčan dan, kojeg je trebalo iskoristiti za planinarenje u zimskim uvjetima. U društvu sa Zoranom, odlučili smo napraviti zimski uspon stazom od Lignja preko Lužinskog brega do Poklona. I ako smo ovom stazom prošli više puta,  ni jedanput u zimskim uvjetima , gdje se visina snijega kreće od 30 do 60 cm. Stoga, iskoristit ću ovu priliku za opis staze uz pomoć turističko - planinarskog zemljovida „ĆIĆARIJA“ promoviran 22. prosinca, 2014. godine u Lanišću, na kojem su sve staze, kratice i spojnice obilježene brojevima. Detalje možete pogledati na službenim stranicama HPS_a   http://www.hps.hr/vijesti/599/predstavljen-turisticko-planinarski-zemljovid-cicarije/

Vrh - Lužinski breg (624 m)

Liganj (301 m), Lužinski breg (624 m), planinarski dom na Poklonu (922 m). Dužina staze 5,7 km.  Visinska razlika pri usponu 735 m, pri spustu  92 m. Aktivno vrijeme hoda 2 h i 38 minuta. Vrijeme stajanja 2 h 39 minuta. Ukupno provedeno vrijeme 5 h i 17 minuta. Minimalna visina  301 , a maksimalna 944 m.

Krenuli smo iz  Lignja  u 9 h i 10 minuta, stazom – bolje reći pristupnim putom  br. 651 koji se ubada na Riječku planinarsku transverzalu (650) iznad sela Ivulići.  Put nastavljamo stazom Riječkom obilaznicom  okvirno 300 m  do smjerokaza i raskrižja putova „Kaluža“.  Gledano iz pravca kretanja desno se odvaja planinarska staza br. 654 koja vodi u smjeru -  Lužinski Breg, Gorica, Rečina i Poklon. Lijevo staza br. 650 –Riječka obilaznica nastavlja prema Grnjaču i Vojaku. Od ishodišta, nakon 1 h hoda dolazimo do raskrižja putova: desno se odvaja staza br. 652 za vrh Lužinskog brega, ravno staza br. 654  u smjeru Gorice, Rečine i Poklona. Ovaj dio staze je ugažen i nije nam zadavao poteškoće pri usponu sve do vrha Lužinskog brega, gdje stižemo u 10 h i 30 minuta. Nekoliko fotografija na putu do vrha Lužinskog brega:

Na početku šumske staze iznad Lignja

Visina snijega iznad 30 cm

Na stazi, mjestimično, zbog nanosa visina snijega kreće se iznad 50 cm

Pogled sa staze na snježni idilu

Pri vrhu Lužinskog brega

Na Lužinski breg ili kako ga još planinari zovu Mali Knezgrad (624 m) stižemo u 10 h i 30 minuta. Sam vrh nije na velikoj nadmorskoj visini, ali se odlikuje  prelijepim vidikovcem. S njega se pruža lijep pogled na Rijeku, Kvarnerski zaljev, more i otoke. Posebno je lijep pogled prema vrhovima Gorskog Kotara i Grobničkih Alpi, te na sam vrh Učke – Vojak.

Na vrhu Lužinskog brega

Pogled sa vrha na more i otoke

Pogled na Rijeku, vrhove Gorskog Kotara i Grobničke  Alpe

Pogled na masiv Učke i vrh Vojak

Na vrhu se zadržavamo okvirno desetak minuta, a potom silazimo na stazu br. 654 koja vodi sjeverno u smjeru Poklona. U nastavku puta slijedimo jedan trag, koji je popraćen i tragom pasa ( lovac ili planinar sa psom). Nakon silaska sa vrha Lužinski breg ubrzo dolazimo do odvojka – staze br. 510 koja dolazi iz Tuliševice. Nedugo, zatim, dolazimo do još jednog raskrižja putova: desno se odvaja staza br. 642 za Kožuli i Dobreć i dalje stazom br. 640 do Ike. Lijevo se odvaja za Tuliševicu. Mi nastavljamo ravno stazom br. 654 do odvojka koji skreće desno za vrh Goricu (staza br. 653). Odustajemo od uspona na vrh Gorica iz razloga što  vrh nije proprćen. Od odvojka za vrh Goricu ubrzo prelazimo makadamsku cestu koja spaja Malu Učku s Tunelom Učka.

I dalje pratimo proprćen put do slijedećeg križanja: lijevo se odvaja put br. 656 za vrh Grnjač – produžavamo desno istim brojem puta do križanja, gdje se ova staza ubada na Opatijsku planinarsku obilaznicu (OPO) br. 630. Na ovom križanju skrećemo lijevo prema Rečini i Poklonu. Od tu počinje teži dio pohoda. Staza nije proprćena. Prvim dijelom staza se spušta prema Rečini i ranču Bubač, a potom umjerenim usponom sve do Poklona.

Zoran i ja izmjenjujemo se u prćenju puta uz povremene odmore. Od Rečine pa dalje snijega je sve više ( 60 cm), a noge sve teže i umornije. Lijep i sunčan dan daje nam poticaj i snagu da nastavimo do cilja. Tako, u 11 h i 40 minuta izlazimo iz šumske staze na makadamsku cestu i raskrižje putova. Lijevo se odvaja staza br. 657 za Dol, mi nastavljamo desno istom stazom br. 630 koja vodi makadamskom cestom do planinarskog doma na Poklonu. Od ovog križanja preostaje nam savladati dionicu puta u dužini 1 km do Poklona, za što nam je trebalo 45 minuta. Na Poklon ispred doma stižemo u 14 h i 27 minuta.

Raskrižje putova - Desno Dobreć 50 min., Ika 1 h i 30 min. Ravno Poklon 1 h i 15 min

Pogled sa staze

Na ne proprćenoj  stazi

Na stazi gdje su nanosi snijega iznad 80 cm

Zaleđeni potočić prekriven snijegom

Po Opatijskoj planinarskoj obilaznici i Poučnoj stazi prema Poklonu

Povezane dvije bukve u obliku slova „H“

Na OPO i Poučnoj stazi

Izlazak sa Poučne staze na makadamsku cestu koja dalje vodi do Poklona

Na makadamskoj cesti prema Poklonu

Kako je Planinarski dom zatvoren odlazimo do Pansiona Učka na osvježenje sa pivom i toplim crnim vinom. Za povratak istim putom bilo bi previše, stoga, smo odlučili potražiti prijevoz. Imali smo sreću. Na parkiralištu ispred Pansiona Učka upoznali smo dvije alpinistice: - Ira Blažina i Maja Pirija iz  „RAK-a“ (Riječki alpinistički klub). Ljubazne alpinistice prevezle su nas do restorana Dina, dalje je bilo sve lako. Po starom planinarskom običaju u restoranu Dina nagradili smo se dobrim ručkom, dok smo čekali prijevoz za doma.

Ira i Maja na parkiralištu ispod restorana Dina. Nisu imale vremena popiti piće, žurile su u dvoranu na penjanje.

U nastavku slijedi: gpx tragovi na Google Earthu i na topo karti, vertikalni profil staze te albuma fotografija koje nisu obuhvaćene ovim putopisom.