Kružna tura: Lovranska Draga-Visoče-Babino sklonište-Suhi vrh-Lovranska Draga

Srijeda, 15. travnja 2020.
Još jedan lijep i sunčan dan izmamio je  Rudija i mene da se prošetamo  obroncima Učke s njene istočne strane. Osnovni cilj bio je popeti se na Suhi vrh, drugi vrh po visini na Učki. Temeljem toga osmislili smo slijedeću kružnu turu: Lovranska Draga – Visoče - Babino sklonište – Suhi vrh – silazak preko prijevoja Vrata do Lovranske Drage.

Suhi vrh (1333 m), smješten je na sjevernom dijelu njegova grebena koji se proteže od prijevoja Sedlo  do prijevoja Vrata u smjeru sjever – jug u dužini 1,5 km. Ovaj manji greben smješten je u podnožju glavnog vršnog grebena Učke i vrha Vojak. S ove grebenske staze, kao i sa samog vidikovca podno vrha pružaju se prekrasni panoramski vidici: na obalna i priobalna naselja, na Kvarnerski zaljev i otoke, kao i na veliki dio poluotoka Istre. Jednako tako, prekrasan je vidik na Rijeku, Grobničke Alpe i Gorski Kotar.

Sa staze od Babina skloništa prema Maloj Učki - pogled na Suhi vrh

Za ovaj planinarski izlet- ishodište pohoda je Lovranska Draga (366 m), raskrižje Visoče (459 m), Babino sklonište (1012 m), Sedlo (1240 m), Suhi vrh (1333 m). Silazak - Vela Vrata (1216 m), Lovranska Draga (366 m). Ukupna dužina staze 11,8 km. Vrijeme gpx traga 5 h i 7 minuta. Minimalna visina 366 m, maksimalna 1337 m. Visinska razlika pri usponu i silasku 1137 m. Visina polazišta 366m. Visina odredišta 1333 m. Prosječan nagib 18%.

Od Lovranske Drage vode dvije staze (duža i kraća varijanta) prema našem zacrtanom cilju Suhi vrh preko Babina skloništa. Mi smo odabrali dužu varijantu preko Visoče. Iz centra Drage od špine započinje staza koja prolazi kroz naselje asfaltnom cestom u dužini 400 m, nakon toga staza ulazi na šumski planinarski put. Nastavljamo put po dobro markiranom i ugaženom stazom, koja je u prvom dijelu gotovo polegnuta, nakon toga nastavlja blagim usponom, te nas nakon 40 minuta i prijeđenih 1,7 km dovodi do raskrižja Visoče, podno kojeg je smješteno i istoimeno selo Visoče.

U centru Lovranske Drage spremni za pohod

Smjerokaz – gdje završava asfaltna cesta. Od ove točke staza vodi u smjeru Visoče i Medveja.

Na početku šumske planinarske staze

Pogled sa staze na Lovransku Dragu

Na stazi prema Visoče

Pogled prema Medveji

Raskrižje planinarskih putova: lijevo odvaja se staza za Medveju, desno Za Malu Učku i Vojak.

Od ove točke staza skreće oštro desno nastavlja kroz nisko šumsko raslinje obraslo travom. U prvom dijelu vodi nas preko predjela Markovčeva, dalje nastavlja između Velog sedla i Pavlinova dolca do neoznačenog raskrižja na nadmorskoj visini  (740 m). Lijevo vodi staza za Malu Učku i Vojak, mi nastavljamo desno za Babino sklonište. Od raskrižja 50 m dalje na kamenu je ispisan naziv Babino sklonište.

Na stazi od raskrižja Visoče – lijepo uređena i ugažena staza ugodna za hodanje

Na stazi preko Pavlinovih dolaca

Na blago polegnutoj stazi

Neoznačeno križanje planinarskih putova

Od raskrižja 50 m dalje nalazi se oznaka i natpis da se radi o stazi koja vodi do Babina skloništa

Od ove točke staza nastavlja kroz nisko šumsko raslinje obraslo travom, nešto oštrijim usponom. Nakon 10-ak minuta hoda staza izlazi na travnati proplanak, od kuda se otvara lijep vidik na more i otoke, Kvarnerski zaljev i zaleđe Rijeke. Sve što se više dižemo staza ulazi gušće i visoko šumsko raslinje – bukovu šumu. Nakon 30-ak minuta laganog hoda i prijeđenih 890 m dolazimo do raskrižja, gdje se ova staza ubada na stazu Lovran-Babino sklonište – Mala Učka. Od ovog raskrižja do skloništa preostaje nam svega 150 m, gdje dolazimo točno u 12 i 30 minuta.

Izlazak na manji proplanak

Na kraju izlaska s proplanka

Točka gdje se staze spajaju

Babino sklonište

Unutarnji prostor skloništa

Nadstrešnica s klupama za odmor i fešte, te mogućnost prenoćišta u potkrovlju za više osoba

Zajednička fotografija na vidikovcu iznad skloništa, gdje smo  zatekli mladog alpinistu, planinara, speleologa, ljubitelja prirode i planina -  Nina Jakšića

Nakon kraće pauze pozdravljamo se sa Ninom, a Rudi i ja nastavljamo put prema Suhom vrhu. Od Babina skloništa slijedimo uređenu markiranu stazu prema Maloj Učki, koja nas ubrzo dovodi na makadamsku cestu Mala Učka – tunel Učka. Od ove točke nastavljamo cestom okvirno 1 km do neoznačenog raskrižja, gdje skrećemo desno na stazu – kratica Vojak- Lovran koja se nakon prijeđenih 670 m spaja na stazu  Mala Učka – Vojak. Ova staza je dobro je ugažena i markirana, prolazi kroz visoku bukovu šumu – ugodna i relaksirajuća za pješačenje.

Na makadamskoj cesti prema Maloj Učki

Napuštamo makadamsku cestu i ulazimo na šumsku planinarsku stazu – na njenom samom početku

Na polegnutom dijelu staze kroz visoku bukovu šumu

Izlazak na stazu Mala Učka – Vojak

Ovaj dio staze oštrije se uspinje sve do prijevoja Sedlo. Sve što se više dižemo šumskog raslinja je sve manje, da bi prije izlaska na sedlo put vodio kroz smrekovinu obraslu travom. Na prijevoju Sedlo je veliko raskrižje na kojemu mi skrećemo desno prema Suhom vrhu. Od prijevoja staza se nakratko oštrije uspinje do izlaska na greben, s kojeg se pružaju prekrasni vidici. U prvom planinarska staza vodi nas po samom prozračnom hrptu nisku smrekovinu obraslu travom. U drugom dijelu puta staza ulazi u visoku bukovu šumu i dovodi nas do vrha  - Suhi vrh pored kojeg je i vidikovac, s kojeg se pruža posebno lijep pogled na Rijeku, Grobničke Alpe i Gorski Kotar. Na stijeni je ugrađen planinarski žig, ali nema kutiju s upisnom knjigom.

Prijevoj Sedlo (1240 m)

Pogled s grebena na Mošćeničku Dragu, more i otoke

Na stazi prema vrhu

S vidikovca – Suhi vrh – Ika, Ičići, Rijeka sa svojim zaleđem, Grobničke Alpe i Gorski Kotar

Zajednička fotografija na Suhom vrhu

Na vrhu smo napravili dužu pauzu za odmor i marendu, a nakon toga uslijedio je grebenski spust do prijevoja Vrata. Ovaj dio staze nije markiran i nije problem silazak, jer staza vodi po vršnom grebenu uglavnom kroz kamenjar i bukovu šunu. S ovog dijela grebena nema lijepih vidika. Dužina spusta od vrha do prijevoja Vrata je 530 m, vrijeme 20 minuta. Na većem dijelu, naročito na mjestima gdje je gusto  raslinje staza je očišćena. Nedostaju samo markacije, ali i bez njih je vidljiv put.

Pri silasku po grebenu

Po vršnom grebenu

Na prijevoju Vrata

Od ovog prijevoja Vrata staza započinje strmi spust po serpentinama prema dolcima Mali i Veli dolac. Ovaj dio staze kod planinara poznat je kao „Puzalica“. Kada se prođe ovaj najteži dio, put se nastavlja umjerenim spustom sve do dolaska do Lovranske Drage. Pri tom putu staza presijeca makadamsku cestu iznad zapadne strane vrha Grnjača, prolazi pored nekoliko križanja, treba samo pratiti smjerokaze i bez poteškoća se stigne do cilja.

Na početku silaska po Puzalici

Pri silasku na polegnutoj stazi

Na stazi iznad Lovranske Drage

Dolazak na početak sela Lovranske Drage

U nastavku slijedi: gpx tragovi na Google Earthu, na topo karti, vertikalni profil staze, link – album fotografija koje nisu obuhvaćene ovi putopisom.