14. susret planinara Balkana na Platku

Subota, 11. lipnja 2011.
Susret planinara Balkan
a održava se od 1999. godine. Pokrenuo ga je PD „Pobeda“ iz Beograda, povodom obilježavanja 50. obljetnice društva. Hrvatska, po prvi puta, ove godine organizira 14. susret planinara Balkana. Susret je organiziralo PD „Kamenjak“ iz Rijeke, na Platku od 10 – 12 lipnja, 2011. Susret se organizira na nivou planinarskih društava. Tradicionalno, svaku državu predstavljaju dva do tri društva. Susreti planinara Balkana i danas uspješno njeguju izvorne ideje: podrška i promocija planinarstva, zaštita prirodnih ljepota u gradu domaćina. Stvaranje povoljnih uvjeta za brojne kontakte i dogovore među društvima, jačanje prekogranične suradnje među društvima. Dakle, potpuno u skladu sa Međunarodnom planinarskom organizacijom UIAA, donijeta 15. 10. 1982. godine.

Na 14. susretu planinara Balkanasudjelovala su slijedeća planinarska društva:

Pobeda-Beograd, Železničar-Beograd, Kopaonik-Beograd, Gorica-Podgorica, Ljuboten-Tetovo, Kožuf-Gevgelija, Konjuh-Tuzla, Željezara-Zenica, Rilski turist-Samokov, Dubrovnik-iz Dubrovnika, Zmajevac-Vrdnik, Bijele stijene- Mrkopalj, Duga-Rijeka, Učka-Rijeka, Platak-Rijeka, Viškovo-iz Viškovo, Transvezalac-Rijeka, Špićunak-Lokve, Lisina-Matulji, Opatija-iz Opatije i Knezgrad-Lovran, te HGSS stanica Rijeka.

Planinarsko društvo Kamenjak, kao domaćin, organizirao je pohod na Snježnik, Lazac i Risnjak u tri grupe. ( Grupa „A“, „B“, i „C“)

GRUPA „A“: Platak – Snježnik – Lazac – Risnjak – Platak. Vrijeme  pohoda približno 8 sati.
GRUPA „B“ : Platak – Snježnik – Lazac – platak. Ukupno vrijeme planinarskog pohoda približno 6 sati.
GRUPA „C“ : Platak – Snježnik – Platak. Ukupno vrijeme planinarskog pohoda približno je 3 sata. (Info iz biltena PD Kamenjak )
Sudionici iz našeg PD Knezgrada su: Petra, Tomo, Silvano i ja.

Na Platak smo došli 8 h i 45 minuta. Automobile smo parkirali na velikom parkiralištu, budući da je cesta prema Malom domu Platak  zatvorena. Hodeći od parkirališta po asfaltnoj cesti dolazimo pred dom, i tu smo zatekli  Jovana iz Makedonije, našeg vodiča na izletu u Bugarsku u periodu od 17 – 25. lipnja, 2011.

Ispred doma Sušak susret sa vodičem Jovanom iz Makedonije

Malo dalje, susrećem dragu prijateljicu Hildu sa kolegicom Lijanom Horvat iz organizacijskog odbora. One, dočekuju goste iz planinarskih društava i sve ostale uzvanike, te im daju osnovne informacije.

Hilda i Ljiljana iz organizacijskog odbora PD Kamenjak

Zajednička fotografija svih sudionika 14 susreta planinara Balkana na Platku

Ishodište pohoda je planinarski dom Sušak (1127 m), Snnježnik ( 1506 m), Livada Lazac (1061 m), Veliki Risnjak (1529 m). Povratak do planinarskog doma Sušak (1127 m). Dužina gpx traga18,1 km. Vrijeme traga 5 h i 40 minuta. Minimalna visina 1035 m, maksimalna 1520 m. Visinska razlika pri usponu 1118 m, pri silasku 1127 m. Visina polazišta 1127 m. Visina odredišta 1529 m. Prosječan nagib 28%.

U 9 h započinje pohod. Svi planinari krenuli su zajedno, time, što će neki ići prema težini puta kako je gore navedeno. Petra i Tomo, odlučili su poći samo do Snježnika i nazad na Platak. Silvano i ja priključili smo se grupi „A“ najdužom rutom koja obuhvaća: Platak – Snježnik – Lazac – Risnjak – Platak.

Na samom početku uspona

Od Malog doma Sušak na Platku markacija nas upućuje lijevo na planinarski put prema Snježniku. Desetak minuta hoda od doma formirala se duga kolona.

Na šumskoj cesti prema cilju, duga, nepregledna kolona planinara hita ka cilju

Nakon 45 minuta hoda stižemo do raskrižja putova. Lijevo put na Snježnik vodi kroz Grlo, a desno preko hrpta. Mi smo ovaj put izabrali preko hrpta. Dan je sunčan i veoma topao, ali još uvijek ugodan za hodanje, budući da se hoda  po planinarskoj stazi kroz gustu šumu, pa se ta toplina manje osjeća. Na putu prema vrhu upoznao sam nekoliko planinara iz različitih država i planinarskih društava.

Na putu prema Snježniku

Nakon desetak minuta od raskrižja izlazimo iz šume i dolazimo na travnati proplanak i kamenjar.

Kratka stanka da se pridruže zaostali planinari, odmah zatim, nastavljamo po hrptu prema Snježniku. Nekoliko fotografija sa puta po hrptu prema Snježniku.

Izlaskom iz šume na strmom proplanku prema grebenu Snježnika

Na grebenskom dijelu staze prema vrhu Snježnika

Kako sam upoznao Milana Katalinića iz PD Učka i osvojio pivu?

Na putu prema Snježniku po uskoj stazi kolona se rastegla i hodamo jedan za drugim. Ispred mene stariji vitalan planinar sa foto kamerom u ruci zaustavlja se često i fotografira, u tom zanosu sa ranca mu ispada vjetrovka, pokupim je i nastavim hodati za njim okvirno 5-10 minuta, dok se on nije okrenuo da napravi fotografiju. Upitam ga dali je što izgubio, a istovremeno vidi svoju vjetrovku. Što mislite, što je u tom trenutku rekao?. Zna se što bi drugo iskusni planinar mogao reći: citiram „Imaš pivu“. U nastavku puta upoznali smo se podrobnije, i moram reći da piva nije izostala , moglo bi se reći bilo ih je u množini.

Milan - pasionirani fotograf

Na sam vrh Snježnika stižemo u 10 h i 20 minuta. Tu smo sačekali da se svi planinari okupe. Nagrada za dolazak na vrh je zasigurno, prelijep pogled na sve strane. Svako planinarsko društvo nastoji napraviti nekoliko fotografija, kako bi ponijeli uspomenu sa vrha. Tu upoznajem Predsjednika Planinarskog saveza Srbije gospodina Borisa Mičića, kao idejnog inicijatora susreta planinara Balkana.

Boris Mičić Predjsednik PS Srbije član PD Pobeda Beograd

Iskoristio sam tu prigodu i napravio interview sa njim, što u nastavku možete pogledati pod nazivom „Video clip pohoda-Platak_Snježnik_Lazac_Risnjak_Platak_14 susret planinara balkana.flv“

Nekoliko fotografija sa vrha:

Planinari iz Sarajeva, Tuzle i Tetova

PD Pobeda Beograd, PD Konjuh Tuzla i Planinarski klub Gorica iz Podgorice

Silvano i moja malenkost - sa vrha Snježnika- pogled prema Guslici

Na vrhu Snježnika zadržavamo se 30 minuta. Spust prema Lascu započinjemo u 10 h 50 minuta. Ispod samog vrha susrećemo ponovo Milana, veoma dobrog raspoloženja. Na njegov zahtjev napravili smo zajedničku fotografiju, da bolje zapamti_ kako je rekao kome treba platiti pivu.

Milan, Silvano i ja

Silvano i ja obavještavamo glavnog vodiča gospodina Zorana Bistričića da ćemo se izdvojiti iz grupe i poći bržim tempom i da ćemo ih sačekati u Lascu. Tako, po hrptu prema Guslici spust nastavljamo cca 30 minuta i dolazimo do Srebrnih vrata.

Prolaz kroz Srebrna vrata

Od Srebrenih vrata spust nastavljamo sve do Lasca, gdje stižemo u 12 h i 10 minuta.

Dolazak na Lasac

Tu su nas dočekali ljubazni domaćini uz domaću rakiju, topao čaj, sendviče i slatkiše.

Pauza uz okrepu

U 12 h i 27 minuta u dogovoru sa vodičem, napuštamo Lasac i grupu planinara, te sami

započinjemo uspon prema Risnjaku. Dolazak na Platak bio nam je zadan. U 16 sati zakazan je sastanak sa našim vodičem Jovanom i sa Marijanom iz Bugarske iz agencije koja je organizirala izlet u Bugarsku.

Od Lasca do Risnjaka na smjerokazu stoji 1 h i 35 minuta. Silvano je udario žestok tempo.

Dobro sam ga pratio negdje do polovice uspona odjednom, osjećam se umorno, noge sve teže, znojim se, sav sam mokar, srce počinje sve jače tući. Vičem Silvanu „fermaj tovara“, smanji tempo. Ovakvom stanju pridonijelo je velika vlaga i sparina. Zaustavljamo se na kratko dok nisam uspostavio ravnotežu disanja. Sva sreća Silvano ima razumijevanja pa je smanjio tempo, a usput pripitkuje kako se osjećam?. Moj odgovor samo nastavi takvim tempom. Po prvi puta, shvatio sam što znači izraz „bavuljati“. Često sam taj izraz čitao sa pohoda planinara, ali nitko nije opisao takvo stanje. Konačno, na teži način shvatio sam što znači „bavuljanje“. Prilično izmoren dolazimo do Schlosserovog doma u 13 h 30 minuta. Stigli smo 25 minuta prije nego što je pisalo na putokazu u Lascu.

Schlosserov dom (1418 m)

Napravili smo krug oko doma pogledali da li ima netko poznat. Silvano predlaže, da se ne ide na vrh, obzirom, da sam se ja otežano kretao. Ne, odustali smo od toga prijedloga, bez odmora i nastavili po oštrom usponu do vrha. Na sam vrh Velikog Risnjaka stižemo u 13 h i 45 minuta, dakle, trebalo nam je samo 15 minuta. Nagrada za dolazak na vrh je prelijep pogled, a više od toga puhao je lagani povjetarac, koji me osvježio i preporodio. Sada sam ponovo bio onaj stari Mirko. Nekoliko fotografija sa vrha. Kako ja ne stavljam žigove u planinarski dnevnik, odlučio sam uslikati žig i stavit ga na moj virtualni dnevnik, odnosno blog.

Žig sa vrha Velikog Risnjaka

Na vrhu Velikog Risnjaka (1529 m)

Provjera visine na gpx vrha Velikog Risnjaka

Pogled sa vrha na dom

Na vrhu se zadržavamo 10-ak minuta, te spust započinjemo u 12 h i 52 minute. Do doma dolazimo u 13 h i 6 minuta. Dakle, spust je trajao samo 8 minuta. Tako sam se dobro osjećao da sam i jednim dijelom staze i trčao.

Silvano i glavni vodič sa ovog pohoda Zoran Bistričić

Ponovo u dobroj kondiciji i dobrom raspoloženju, odlazimo u dom sa Zoranom i Silvanom da se osvježimo hladnom pivom. Od doma spust prema Platku započinjemo u 14 h i 20 minuta, tako da na veliko raskrižje putova „Cajtige“ dolazimo u 14 h i 55 minuta. Od raskrižja Cajtige  do Malog doma Sušak na Platku trebalo nam je svega 45 minuta, stigli smo točno u 15 h i 40 minuta. Ukupno vrijeme spusta od Risnjaka do doma 1 h i 20 minuta. Slijedi prevlačenje, zatim ručak, naravno i ona zarađena piva od Milana. Potom smo se našli sa Jovanom i Marijanom, kako bi riješili i razjasnili nedoumice i nesporazume oko rezervacije i akontacije plaćanja izleta unaprijed. Tu smo još jednom zajednički detaljno proanalizirali izlet u Bugarsku po danima, i otklonili nedoumice, kako sa naše, tako i sa njihove strane.

Na sastanku: Marijana, Jovan, Silvano i ja

Nakon završenog dogovora o izletu u Bugarsku, pridružili smo se zajedničkoj zabavi uz  glazbu u živo i ples. Tu sam ponovo, susreo, na ovom pohodu najstarijeg aktivnog planinara Branu iz PD Bijele Stijene Mrkopalj u svojoj 91 godini života.

Najstariji sudionik ovog pohoda Branko poznat pod nadimkom „“BRANA“

Ne mogu, a da ne pohvalim ove vrijedne aktivistice organizacijskog odbora PD Kamenjak, koje su se svestrano trudile da svi gosti budu zadovoljni, pokazalo se da su i dobre plesačice (prave balerine).

Članovi organizacijskog odbora

Zabavu i Mali dom Sušak na Platku napuštamo u 18 h i 30 minuta i odlazimo doma.

Pozdrav svim sudionicima 14 susreta planinara Balkana.

U nastavku slijedi: nekoliko osnovnih karakteristika staze, gpx tragovi na Google Earhu, na topo karti, vertikalni profil staze, video snimka sa staze ovog pohoda te link – album fotografija koje nisu obuhvaćene ovim putopisom.

KARAKTERISTIKE STAZE:

Start pohoda:                     Mali dom Sušak_Platak  n/v 1127 m
Zahtjevnost staze:             Srednje zahtjevna staza
Najviši vrh:                         Veliki Risnjak  n/v 1527 m
Dužina staze:                     16, 6 km
Ukupno vr. Hoda:               6 h i 40 minuta ( sa svim stajanjem )
Visinska razlika:                 400  m ( od polazne točke do najvišeg vrha )

U nastavku slijedi: gpx tragovi na Google Earthu, na topo karti, vertikalni profil staze, 3D-profil staze te link - album fotografija koje nisu obuhvaćene ovim putopisom.