Lovran (Štanger)_Oraj_Lovranska Draga_Babino sklonište_Medveja_Lovran

Nedjelja, 05. lipnja 2011.
Petak je dan, kada se članovi PD Knezgrada  sastaju i dogovaraju o slijedećem pohodu ili izletu. Tako i ovog petka, razmatralo se kuda da se krene. Bilo je više prijedloga, od Gorskog Kotara  Bijelih i Samarskih stijena, preko Risnjaka i Snježnika, pa do pohoda na Velebit. Zbog nestabilne vremenske prognoze, prevladalo je mišljenje da se pođe na Učku. Dogovoreno je, da se nađemo na parkiralištu kod pansiona Štanger u 8 sati. Na polazištu okupilo se 14 planinara i planinarki. Cilj ovog pohoda, svakako, nije penjanje na nove vrhove, već nabijanje kondicije, kako bi bili što spremniji za izlet u Bugarsku i penjanje na njihove najviše vrhove na Balkanu, u Karpatima.

Pripreme za uspon (na parkiralištu kod Štangera)

Naš cilj za danas je: Pansion Štanger-Oraj-Lovranska Draga-Babino Sklonište-Medveja-Štanger. Sa polazišta krenulo se točno u 8 h i 15 minuta. Jutro je , dan sunčan, ali veoma topao. Temperatura 22 iznad nule.

Na samom početku uspona

Puni volje i dobrog raspoloženja, krenulo se dosta ambiciozno, dobrim tempom, ali sunce nemilice grije, a i nekakva dodatna vlaga i sparina otežava pohod. Svi smo pomalo mokri od znoja. Uz put nailazimo na bunar sa vodom, vjerojatno nekad pojilište za životinje.

Stari zapušteni bunar u kome još ima vode

Tako nastavljamo put dalje i nakon 45 minuta hoda dolazimo  do seoskog gospodarstva od gospodina Martinka. Tu u Oraju, odlučili smo napraviti malu stanku i odmoriti se, te napraviti nekoliko fotografija.

Dolazak na Oraj

Lili u vrtu prepunom salate i pomidori

Svi smo se skupili u hlad pod murvom

Nakon 15 minuta odmora nastavljamo put prema Lovranskoj Dragi, gdje nas čeka još nekoliko planinara. Od tu sa planinarskog puta prelazimo na ne asfaltiranu šumsku cestu, nakon 10-ak minuta hoda dolazimo na asfaltnu cestu koja vodi do Lovranske Drage.

Šumska cesta - makadam
Nakon izlaska sa makadamske ceste, nekoliko minuta dalje po asfaltnoj cesti dolazimo do hotela Draga di Lovrana. Najveći dio grupe ne zaustavlja se i produžava put. Ja se zaustavljam kako bih snimio nekoliko panoramskih fotografija.

Pogled na L. Dragu i Učku

Pogled na Medveju

Pogled na Lovransku Dragu

Kapelica na ulasku u Lovransku Dragu

Prolazimo kroz naselje i dolazimo do špine sa pitkom učkarskom vodom. Tu se osvježavamo i dopunjavamo zalihe vodom. U 9 h u 57 minuta stižemo gdje drugo nego u oštariju, gdje nas čekaju Delija, Dado, Dejan, Senka, Alen i Kristina. Tu je pravo osvježenje sa hladnom pivom. Uh! kako je dobro biti žedan, a usto imati i hladnu pivu. Tu se zadržavamo otprilike 15 minuta i nastavljamo put prema odredištu.

Ovo je dio tog trenutka u oštariji

Na samom početku puta od Lovranske Drage

Po dobro uređenoj stazi pola sata hoda, točnije u 10 h i 53 minute zaustavljamo se, kako bi se odmorili, a usput i marendali. Skidamo naprtnjače, slijedi presvlačenje, i dobra zakuska.

Vrijeme marende
Nakon 20 minuta odmora i marende, nastavljamo put prema Maloj Učki i Babinom Skloništu.

Nastavak puta poslije marende

Pogled na selo Potoki
Odmoreni i nahranjeni  bez zaustavljanja hodamo 1 h i 20 minuta i na putu prema Babinom Skloništu susrećemo Mariju, Branka, Mici, Šantu, te Spomenku. Oni su krenuli od planinarskog doma na Poklon preko Dola, Babina Skloništa, do Male Učke, te nazad do Poklona.

Susret na makadamskoj cesti
Poslije kraćeg zadržavanja tu nam se putovi razilaze. Oni prema Maloj Učki, a mi do Babina Skloništa, gdje  dolazimo točno u 13 h i 5 minuta. Tu odlažemo ruksake, vadimo ostatak hrane i ručamo.

Vrijeme ručka i odmora

Pogled sa Babina skloništa na Lovransku Dragu i Medveju (1012 m).
Što je dan više odmicao vrućina je bila podnošljivija, a pojavio se lagani povjetarac, što je ovaj izlet učinio mnogo ugodnijim. Sklonište napuštamo u 14 h i 20 minuta. Na povratku prema Medveji pred sam vrh Babina Skloništa susrećemo Robertu, koja je krenula od Lignja kako bi se pridružila našoj grupi.

Susret sa Robertom
Nakon 30 minuta spusta dolazimo do raskrižja putova.

Tu se grupa razdvaja. Manji dio grupe: Roberta, lili, Delija, Senka, Adrijan i Silvano kreću prema Lignju. Veća grupa spušta se preko Lovranske Drage na Medveju, pa uz lungomare do Štangera.

Na povratku prema Lovranskoj Dragi
Prestala je vrućina i sparina, pa je mnogo ugodnije za hodanje. Tako po gustoj šumi punoj cvijeća i zelenila za 50 minuta stižemo do Lovranske Drage.

Pogled sa boćarije iz Lovranske Drage
Prolazimo kroz naselje, te ponovo dolazimo do špine s pitkom vodom. Tu se rashlađujemo, odmaramo, dopunjavamo zalihe vodom i nastavljamo put prema krajnjem odredištu.

Javna špina i dobra učkarska  voda.
Tu se zadržavamo 15 minuta, zatim slijedi povratak prema Medveji. U 16 h i 5 minuta stižemo do Autokampa Medveja, gdje smo napravili mali predah.

Autokamp Medveja
Prolazimo kroz autokamp i dolazimo na plažu i lungomarem nastavljamo put prema Štangeru. Nekoliko fotografija sa lungomara.

Kroz autokamp Medveja prema obalnom šetalištu lungomare

Plaža i obalno šetalište lungomare Medveja

Lungomare_Medveja
Ugodnom obalnom šetnicom dolazimo do kuće našeg dragog prijatelja i planinara Milana Valentina. Tu se zaustavljamo, pravimo zajedničku fotografiju ispred kuće Milana.

Ispred kuće Milana Valentina
Milane! Svi se sjećamo druženja i lijepih trenutaka provedenih sa tobom. Žalimo, što i sada nisi sa nama. Što se može: Služba je služba, a družba je družba kad se za to ima vremena. Znamo, dobro, kako bi ovaj susret ispred tvoje kuće završio da si tu. Dobro more i srdačan planinarski pozdrav Milane od svih članova našeg PD Knezgrad.

Na putu prema Štangeru susrećemo tamnoputu planinarku sa ruksakom na leđima. Nije u našoj grupi.
Detaljnom provjerom ustanovili smo da se vraća sa plaže i da nije planinarka (šteta).
I tako, konačno, do parkirališta dolazimo točno u 16 h i 15 minuta. Slijedi presvlačenje i odmah zatim osvježenje kod Štangera. Ja sam, kao i Zoran protekli vikend želio sam zaliti svoje nove gojzerice i počastiti društvo pićem u znak dobro odabranih cipela. Na moj poziv odazvao se samo Zdrave, Zoran i Desa.

Osvježenje kod Štangera

U nastavku slijedi: osnovne karakteristike staze, gpx tragovi na Google Earthu, na topo karti, vertikalni profil staze te link na album fotografija koje nisu obuhvaćene ovim putopisom.

Karakteristike staze:

Start pohoda:                    Pansion Štanger   14 m
Zahtjevnost staze:            Ne zahtjevna staza
Najviši vrh:                        Mala Učka  1040 m
Dužina staze:                   17,5 km
Ukupno vr. hoda:              7 sati (sa svim stajanjem)
Visinska razlika:               1026  m

Gpx tragovi na topografskoj karti