Poklon-Planik-Korita_Poklon 30.01.2011.

Nedjelja, 30. siječnja 2011.
Još jedna avantura, meni u nepoznato. I ovog puta moj unuk Franko ide sa mnom ( peti put). Okupljaljanje u 9 h i 30 minuta ispred planinarskog doma na Poklonu. Do Poklona dolazimo osobnim automobilima. Na puta prema Poklonu prve pahuljice snijega. Franka je to jako razveselilo a ja razmišljam kako ću se vratiti ako snijeg nastavi obilnije padati (na autu ljetne gume). Na polazište je došlo 12 planinara i planinarki, a trinaesti Panta priključit će nešto kasnije. Prvobitni dogovor bio je pohod do Korita, zbog nepredvidljivosti vremena odučeno je da idemo na Planik, potom ovisno o vremenskim uvjetima odlučit ćemo u hodu kuda dalje i dali se ide do Korita.

Pohod smo započeli točno u 9 h i 48 minuta (922 m). I dalje, lagana susnježica, koja bi mogla preći u kišu. Franko nismo spremni za takve uvjete, nismo ponijeli kišne kabanice, ali ipak idemo.

Karakteristike staze:

Zahtjevnost staze:   Lakša staza, ali duga
Start pohoda:           Poklon          922 m.
Najviši vrh:               V.Planik        1272 m
Visinska razlika:                            350 m
Dužina staze:                                21,8 km. (stvarno vrijeme hoda 16,1 km. (5,70 km vožnja )
Vrijeme uspona                            do Planika (sa marendom od 20 min)  2 sata
Vrijeme spusta                             od Planika na Korita i povratak sa odmorom i marendom 4 h

Zajednička fotografija ispred planinarskog doma  na Poklonu - spremni za pohod

Iza doma 20 metara na desnu stranu ulazimo na šumsku cestu koja vodi prema Planiku. Raspitujem se o stazi i doznajem, da 2/3 staze do Planika treba pješaćiti šumskom cestom, meni nimalo simpatična ni zanimljiva, ali što je tu je. Nema se što opisivati nit komentirati.

Na samom početku staze

Nakon 10_ak  minuta hoda dolazimo do prvog raskrižja putova. Na putokazima je označen pravac i vrijeme hoda ( 2 h do Planika, 3,30 do Veprinca i 2 h do Brložnika).

Prvo raskrižje putova

Dalje put nastavljamo po šumskoj cesti. Vrijeme se poboljšava, nema padavina. U nastavku puta nešto više snijega na cesti i okolnim brdima.

Franko pravi prve grude snijega

10_ak minuta hoda dolazimo do drugog raskrižja puteva. Tu se putovi razilaze. Desno put vodi za Veprinac i Brložnik a lijevo za Planik. Na tom križanju skrećemo lijevo prema Planiku.

Drugo raskrižje putova

Franko preuzima ulogu fotografa. Slika je malo mutna, ali savladat će on tehniku snimanja fotografija.

Ovo je već bolje

Nakon, 1 h hoda Panta nam se priključuje sa terenskim vozilom i nastavlja vožnju do pred sami vrh Planika.

Sve što dalje idemo prema Planiku, sve je više snijega na cesti i po brdima

Franko i dalje nastavlja - neprekidno fotografira a slike su sve bolje

Tako, laganim hodom dolazimo do podnožja Velikog i Malog Planika točno u 10 h i 40 minuta. Desno put vodi na Mali Planik a lijevo za Veliki Planik. Tu se zaustavljamo kako bi marendali. Odluka, da se ovdje marenda, zasigurno je zbog vjetra koji bi mogao biti na vrhu Planika mogao biti vrlo jak, što se kasnije i potvrdilo točnim. Vrijeme marende i odmora trajalo je 20 minuta.

Moj unuk i ja, prijatelja dva, isto vrijeme ista planina

Vrijeme marende

Završavamo sa marendom i nastavljamo put do vrha. Sve što idemo više prema vrhu magla sve gušća. Nekoliko fotografija na putu prema vrhu Planika.

Na polegnutom dijelu staze

Na sam vrh Planika došli smo u 12 h i 12 minuta (1272 m). Kratka konsultacija – zbog vremena koje je u poboljšanju, stoga, se na vrhu vrlo malo zadržavamo. Zajednička fotografija i nastavljamo put do Korita.

Zajednička fotografija na vrhu Planika

Spuštamo se sa sjeverozapadne strane Planika, što je vidljivo i po količini snijega.

Pri silasku s Velikog Planika

Na blažem dijelu silaska

Tako, po puno ugodnijoj stazi dolazimo do raskrižja na podnožju Planika sa sjeverozapadne strane. Desno put vodi do Bončić kuće 45 minuta, lijevo put vodi za Brgudac a ravno prema Koritima 15 min. Tu smo napravili kraću stanku da se svi skupimo i da krenemo  prema Koritima zajedno.

Franko ispod smjerokaza

U Korita dolazimo u 13 h i 46 minuta (1010 m). Tu smo napravili nekoliko fotografija, probali hladnu izvorsku vodu. Sa izvora Korita.

U nizu naslaganih 10 korita

Odmor na koritu

Ispod stijene je nepresušni izvor koji puni ova korita iz kojih koja su služila kao pojilište za domaće životinje. Korita su rekonstruirana prošle godine, betonska korita su uklonjena i zamijenjena sa drvenim, kako su i nekada izvorno izgledala. Usput, posjetili smo i planinarski dom. Tu smo se zagrijali, nešto malo pojeli i popili i nastavili put povratka.

Ispred doma.

Povratak nastavljamo šumskom cestom. Opet nezanimljivo, kao i sam početak. Na putu nailazimo na ustrijeljenog vepra, lovci u akciji.

Divlji vepar.

Vrijeme se pogoršava, sve više je oblaka i počinje lagana rosulja. Franko i ja sa Pantom žurimo da stignemo što prije do landrovera. Sva sreća prestaje i rosulja. Ostalo je još 10 minuta do auta. Panta nastavlja put sam do auta i dolazi po nas. Na porta-pak slažemo ruksake a nas 13 uspijeva se ukrcati u landrover. Panta vozi po šumskoj cesti kao da je na reliju. Na Poklon stižemo točno u 15 h i 48 minuta.

Panta pronalazi najljepši parking na Poklonu

Tu završava naša avantura. Žao mi je što ne mogu sa društvom na ručak. Franko nema strpljenja i želi što prije doma. U nastavku slijedi gpx tragovi na Google Earthu, na topo karti, vertikalni profil staze te link – albuma fotografija koje nisu obuhvaćene ovim putopisom.