Mošćenice_Mala Učka_Babino sklonište_Lovran

Nedjelja, 23. siječnja 2011.
Sunčan i buran dan, prigodan za ovo doba godine za planinarenje i boravak u prirodi. Veselim se ovom lijepom i sunčanom danu i planinarenju, još više se veselim što moj unuk Franko želi poći sa mnom. Okupljalište za polazak je parkiralište u Lovranu kod stolarije u 9 sati. Tu nas se skupilo 16 planinara i planinarki. Kako unaprijed nije dogovorena ruta, uz kratku konsultaciju dogovoreno je da se ide slijedećom rutom: Mošćenice_Mala Učka_Babino sklonište_Lovran. Isto, tako, dogovoreno je da se do Mošćenica ide autobusom. Sa Peharova polazak autobusom u 9 h i 35 min.

Na autobusnom stajalištu Peharovo

Karakteristike staze:

Start pohoda:   Mošćenice 175 m
Kraj pohoda:   Lovran 20 m
Zahtjevnost staze:   Srednje teška staza, ali zahtjevna zbog dužine
Najviši vrh:  1025 m (iznad Babina skloništa)
Dužina staze:  19,90 km
Vrijeme uspona sa odmorom i marendom: 4 sata
Vrijeme spusta sa odmorom i drugom marendom 3 h
Visinska razlika: 1022 m

Dolazimo u 9 h i 58 min u Mošćenice i započinjemo pohod iz samog centra uz zavjetnu crkvicu protiv kuge posvećena  Sv. Sebastijanu. (iz 1506 god.).

Start pohoda Mošćenice

Iznad crkvice Sv. Sebastijana vodi planinarska staza na brdo Kalvarija uz koju se nižu kapelice iz XVIII stoljeća.

Na samom početku staze

Kapelica na Križnom putu

Nakon 15 minuta hoda zaustavljamo se i skidamo sa sebe odjeću. Toplo je, svi smo se pripremili i odjenuli za hladnu buru, no, na samom početku od bure ni „B“.

Suvišna odjeća se skida i posprema u ruksak

Put dalje nastavljamo kroz hrastovu šumu, staza prekrivena lišćem i žirom.

Tako, nakon nekog vremena hodanja kroz hrastovu šumu

prestaje hod po hrastovoj šumi i izlazimo na proplanak i dolazimo do druge Kapelice Križnog puta, gdje i završava Kalvarija.

Druga Kapelica Križnog puta na Kalvariji.

Od kapelice put vodi dalje kroz zaseok Kalac, tako asfaltnom cestom dolazimo do križanja puteva.

Desno vodi put za Belci i Grabrova. Marija i Erih kreću desno i nastavljaju put preko Grabrove do Male Učke. Većina grupe skreće lijevo po putu koji vodi preko zaseoka Mihani iznad Kalca na Bodanj, i dalje do Male Učke.

Cesta prema zaseoku Mihani.

Na samom ulasku u selo dolazimo do raskrižja puteva.

Tu prestaje asfaltna cesta. Skrećemo lijevo prema vrhovima Brgud i Kremenjak a put nas vodi kroz prekrasnu gustu hrastovu šumu.

Na stazi kroz šumu

Ova staza nije markirana kao planinarski put, ali iskusni planinari znaju da se ovim putem može doći do Male Učke preko prijevoja Bodaj. Poslije nekog vremena završava put kroz šumu i izlazimo na nezanimljivu šumsku vlaku.

Na šumskoj cesti

Malo dalje dolazimo do šumske ceste koja vodi do prijevoja Bodaj.

Tu se smo se zaustavili i napravili jednu zajedničku fotografiju – u pozadini vidi se Učka

Po šumskoj cesti prema Bodaju

Na ovom dijelu puta bura je snažno zapuhala. Neugodno hladno, oblačimo svoju toplu odjeću kako bi se zaštitili, i nastavljamo put. Na samom prijevoju Bodaj bura snažno puše i vrlo je hladno, naročito na  lice i ruke. Zaustavljamo se na prelazu i snimamo nekoliko fotografija.

Na prelazu Bodaj raskrižje puteva

Pogled sa prelaza Bodaj na Učku

Istarski Kažun

Tako dolazimo do kolibe zvane „Ovozemaljski Raj“ točno u 12 h i 6 minuta. Tu smo se svi okupili, i zbili jedan do drugoga, kako bi nam bilo toplije.

Na trijemu kolibe

Vadimo iz ruksaka svoje marende, ovaj puta svima paše masnija i kalorična hrana zbog hladnoće. Stoga, smo navalili na slavonske čvarke koje je Alen donio. Živa na termometar pokazuje minus 4 stupnja ispod nule, bura pojačava osjećah hladnoće barem za dvostruko. Vrijeme marende i odmora trajalo je 20 minuta. Nastavljamo put ka Maloj Učki u 12 h i 27 minuta po hrptu burnog Bodaja.

Od Badnja prema Maloj Učki

Tu se ponovo susrećemo sa Marijom i njenim sinom Erihom i nastavljamo put zajedno. Prelazimo preko platoa po kojem nema raslinja samo trava i nisko kamenje. Dobro područje za ispašu blaga. Tako, nakon 1 sat hoda od kolibe na Bodaju dolazimo na šumsku cestu koja vodi do Male Učke. Nakon stotinjak metara skrećemo ponovo na lijepu planinarsku stazu.

Napuštene gospodarske zgrade koje su nekada služile za držanje blaga. Stazom okruženom bukovom šumom i jasenom nastavljamo put prema Maloj Učki  i Babinom Skloništu.

Franko snima svoje prve fotografije

Prolazimo pored sela Mala Učka presijecamo planinarsku stazu idemo kraticom i dolazimo na cestu koja vodi od Male Učke prema Tunelu i do raskrižja putova.

Tu skrećemo prema Medveji i dolazimo na Babino sklonište točno u 14 h i 40 minuta, (1012 m). Iz ruksaka vadimo ostatke hrane da nadoknadimo izgubljene kalorije a na red dolaze i slastice.

Ispred Babina skloništa

Svi na Franka paze i šopaju ga sa hranom i slasticama

Franko u prostoriji Skloništa

Svi smo stigli na Babino sklonište, jedino nedostaju Zdrave, Alen i Dean. Oni malo kasne iz razloga što su  išli istražiti špilje. Odlučili smo ih sačekati i nakon pola sata zadržavanja i oni stižu. Odmah zatim nastavljamo put prema Lovranu. Tu nam se pridružuje i Panta.

Na početku silaska od Babina skloništa prema Lovranu

Na putu za Lovran

U Lovran stižemo u 17 h i 8 minuta, (20 m). Skidamo ruksake odlažemo u automobile i ravno u Lovranski pub. Dobro ogladnjeli i ožednjeli, najprije nadoknađujemo izgubljenu tekućinu uz dobar bambus. Odmah zatim naručujemo i pizze prepričavamo zgode i nezgode sa pohoda, i tako završava još jedan prekrasan planinarski pohod.

Za vrijeme večere u Lovranski pubu

U nastavku slijedi: gpx tragovi na Google Earthu, na topo karti, vertikalni profil staze te link – album fotografija koje nisu obuhvaćene ovim putopisom.