Zimski uspon na Orjak od Opatije

Nedjelja, 19. prosinca 2011.
PD Knezgrad organizirao je jednodnevni kraći izlet na manje poznate vrhove na Učki iznad Opatije. Ovog puta odabran je vrh Orjak. Okupljamo se na parkiralištu kod Brubnjaka na Novoj cesti u Opatiji, od kuda je i polazišna točka za ovaj pohod na Orljak ili Orjak. Oba naziva se koriste. Na službenoj karti Državne geodetske uprave Hrvatske stoji naziv Orjak, stoga ću koristiti taj službeni naziv  za ovaj vrh “Orjak“. Na odredište je došlo 9 članova Društva, a deseti član Alen pridružit će se u Zatki. Ekipa u sastavu: Ariana, Adriano, Lili, Lori, Martina, Roberta, Dean, Silvano i moja malenkost.

Vrh Orjak (706 m)

Za ovaj planinarski izlet ishodišna točka pohoda – Opatija - Nove ceste kod Brubnjaka (58 m), Zatka (392 m), vrh Orjak (706 m). Povratak preko Zatke, Veprinca do Vrutki (56 m). Ukupna dužina staze 5,2 km. Vrijeme hoda sa svim stajanjima 7 h i 10 minuta. Minimalna visina 56 m, maksimalna 706 m. Visinska razlika pri usponu 657 m, pri silasku 660 m. Visina polazišta 58 m. Visina odredišta 706 m.

Krenulo se u 10 h i 10 minuta s nadmorske visine 58 m. Put vodi stepeništem kroz naselje. Stepenice su očišćene i prekrivene snijegom, ali i zaleđene što još više otežava hodanje po ledu nego po snijegu. Tako, naizmjenice  sa škalina prelazi se na put, sa puta na škaline i to naizmjenično hodamo nekih 20 minuta, toliko da smo se dobro zagrijali i skidamo dijelovei odjeće. Usput dolazimo do prekrasnog vidikovca s kojeg promatramo Opatiju pokrivenu snijegom.

Opatija pod snijegom

Iz naselja izlazimo na šumsku planinarsku stazu. Sve što se više dižemo na stazi je sve više snijega. Visina snijega kreće se od  15 do 20 cm.

Na stazi po dubljem snijegu

Na putu prema vrhu prije dolaska u naselje Zatka

Negdje, otprilike 10 minuta prije dolaska u naselje Zatka, Dean preuzima ulogu vodiča. Tako, prelijepom snježnom stazom dolazimo  u 10 h i 55 min u naselje Zatka. Tu se zaustavljamo, gdje nas Dean Diraka dovodi u kuću njegovih roditelja. Ulazimo u kuću upoznajemo se sa roditeljima, a na stolu čeka lonac čaja, kuhanog vina i slatkiši. Nekoliko fotografija u kući Dirake:

Topla šalica čaja nam je dobrodošla

U neformalnim razgovorima sa tatom od Dirake

U kući domaćina za vrijeme pauze za čaj

Tu se zagrijavamo sa toplim vinom i ostajemo 20 minuta i nakon toga krećemo za Orljak u 11 h i 35 minuta. Tu nam se pridružuje Alen i preuzima ulogu vodiča. Prolazimo  kroz naselje i dolazimo na cestu koja vodi u pravcu  Orljaka. U nastavku staza napušta cestu i ulazi na planinarski put zatrpan neugaženim snijegom.

Alen nas vodi nemarkiranim putom

Na stazi prema vrhu

Po dubokom snijegu dolazimo na vrh Orjaka u 12 h i 47 minuta (715 m). Vrh je manja kamena glavica obrasla u nisko šumsko raslinje, iz tog razloga nema lijepi vidik stoga se spuštamo stotinjak metara niže do Malog Orjaka od kuda se pruža prekrasan panoramski vidik na Rijeku, Opatiju, Kvarnarski zaljev i otoke, zaleđe Rijeke- Grobničke Alpe, a u daljini vidi se i sjeverni masiv Velebita.  Nakon kraće pauze za odmor i marendu nastavljamo povratak istim putom.

Pogled na Rijeku

Pogled na Opatiju i dio Rijeke

Pogled na Kvarnerski zaljev, more i otoke

Zajednička fotografija na vrhu Orjaka

Povratak započinjemo u 13 h i 20 minuta istim putem. Dolazimo u Zatku, tu nas Alen vodi u svoju kuću, gdje nas dočekuje Kristina. Tu nadoknađujemo izgubljenu tekućinu kroz razni izbor pića. Zatim, na stol dolaze tople upravo pripremljene rolade sa sirom zapečene u pećnici.

U kući kod Alena i Kristine u Zatki

Stol postavljen, čeka se na tople rolade

Kod Alena i Kristine

Napuštamo ljubazne domaćine i od Zatke  ne vraćamo se istim putem već se uključujemo na stazu koja vodi od Veprinca do Vrutki.

Na stazi Veprinac—Vrutki

Na odredište dolazimo u 17 h i 20 minuta. Tu završava naša planinarska snježna avantura. U nastavku slijedi: Gpx tragovi na Google Earthu i na topo karti, te link na album fotografija koje nisu obuhvaćene ovim putopisom.