Uspon na Knezgrad od Štangera

Nedjelja, 19. maja, 2013.
Nastavljamo aktivnost snimanje gpx tragova za potrebe PD Knezgrad i stvaranje baze podataka. Ovog puta odabrana je slijedeće ruta: Štanger, Oraj, Šipičin vrh, Knezgrad te silazak do Tuliševice. Za ovu rutu bila su potrebna 2 automobila. Jedan ostavljamo na Tuliševici, drugi na ishodištu puta  kod restorana Štanger. Ekipa u sastavu: moj unuk Franko Crnić, Zoran Šarin i Ja.

Na parkiralištu kod restorana Štanger - spremni za pohod

Ishodište pohoda - cesta između Lovrana i Medveje kod restorana Štanger (19 m ), Marovići (414 m), Šipičin vrh (560 m), vrh Knezgrad (612m), dalje povratak na Tuliševicu (353 m). Ukupna dužina staze 6,2 km. Vrijeme gpx traga 3 h i 53 minuta. Minimalna visina 19 m, maksimalna 599 m. Visinska razlika pri usponu 844 m, pri silasku 514 m. Visina polazišta 20 m. Visina odredišta 612 m. Prosječan nagib 26%.

Po lijepom i sunčanom danu krenuli smo od Štangera prema Knezgradu u 9 h i 35 minuta. Ovaj pohod me posebno veseli, što se moj unuk Franko poslije duže pauze odlučio pridružiti meni i počeo ponovo planinariti. Planinarska staza započinje sa parkirališta desno od restorana Štanger po betoniranom putu širine  3 m u dužini 130 metara u smjeru zapada. Potom, u pravcu jugozapada ulazimo na obilježeni planinarsku stazu koja vodi kroz šumu.

U društvu s mojim unukom Frankom

Tridesetak minuta hoda od polazne točke dolazimo do prve kuće (Donja Tuliševica). Tu se zaustavljamo, ljubazni domaćin proveo nas  je kroz svoje imanje, a Franko je iskoristio tu priliku i igrao se sa kozlićima.

Franko sa jarićem

U nastavku puta staza je zapuštena a markacije  su slabo vidljive (izblijedile). Potrebno ih je  obnoviti i stazu očistiti. Laganim hodom  u 10 h i 45 minuta dolazimo do vidikovca, udaljenog od staze 100 m u smjeru juga.  Sa ovog vidikovca iznad Medveje   pruža se prekrasan pogled na Rijeku, Kvarnerski zaljev i otoke. Na ovoj stazi ovo je svakako, najljepši vidikovac. Svima onima koji krenu ovim putom preporučio bi da svakako posjete ovaj prekrasni vidikovac i da uživaju u prekrasnom panoramskom pogledu.  Nekoliko slika kojima ću pokušati dočarati tu ljepotu.

Pogled na padine Učke,  kanjon iznad autokampa Medveja

Pogled seže od Medveje  do Crne punte

Pogled sa vidikovca prema Medveji

Pogled na plažu i autokamp u Medveji

Na vidikovcu

Na ovom vidikovcu mogao bi satima sjediti ili stajati i promatrati ovu ljepotu i ne bi mi bilo dosadno, ali moramo krenuti dalje. Prolazimo dijelom staze, a sa njene obje strane rascvala kadulja, prekrasan prizor.

Rascvala kadulja (Kuš)

Puni volje i dobrog raspoloženja nastavljamo dalje, prolazimo pored seoskog gospodarstva gospodina Martinka na Oraju. Ovaj dio staze je najzapušteniji i hitno ga treba urediti i markirati.

Neuređeni dio staze koji prolazi iznad seoskog  gospodarstva  Martinka na Oraju.  Vidljivo je, da na ovom dijelu staze netko je pokušao ukloniti i prebojiti  markacije. Iz šumske staze izlazimo na sporednu asfaltnu cestu koja nas dovodi do raskrižja s glavnom cestom Liganj – Lovranska Draga. Put dalje nastavlja šumskom cestom (kolni put) Marovići – tunel Učka, i  nakon 200 m hoda dolazimo do smjerokaza, koji nas upućuje lijevo u smjeru zapada  Šipičin vrh i Knezgrad.  10 metara od ovog raskrižja nalazi se nepresušna lokva gdje su postavljene klupe za odmor. Tu smo odlučili odmoriti i marendati.

Vrijeme marende

Nakon pola sata odmora i marende, nastavljamo dalje po dobro uređenoj i markiranoj šumskoj stazi .

Na stazi

Tako nakon pola sata hoda dolazimo do slijedećeg raskrižja putova. Gledano iz pravca kretanja: lijevo Šipičin vrh, a desno Knezgrad. Neposredno, nekoliko metara prije ovog raskrižja s desne strane odvaja se nemarkirana staza.  Od ovog raskrižja staza se lagano uspinje,  potom spušta i ponovo uspinje  do izlaska na šumsku cestu (biciklističku stazu), od okretišta na Bojkov – Oplovac i dalje do tunela Učka. Tu je također postavljen drveni stup sa smjerokazima: lijevo u pravcu zapada za Vojak, i desno u pravcu istoka za Knezgrad.

Pet minuta hoda po šumskoj cesti dolazimo do još jednog raskrižja: lijevo Knezgrad, desno Tuliševica i Marovići. Od raskrižja užurbano nastavljamo uspon prema vrhu budući, da se  vrijeme  kvari, dan nije više sunčan, oblaci se skupljaju, mogla bi i pasti koja kapljica kiše. Na sam vrh Knezgrada stižemo točno u 14 sati.

Na vrhu Knezgrada zajednička fotografija

Nestašni Franko iskušava svoje penjačke sklonosi

Ne zadržavamo se mnogo zbog vremena koje se pogoršava. Napravili smo nekoliko fotografija i nastavljamo povratak istim putom do Tuliševice. Od vrha Knezgrad do Tuliševice, gdje završava snimanje gpx tragova, trebalo nam je jedan sat hoda sa svim pauzama i stajanjima za snimanje geografskih toponima. Ovaj dio staze dobro je označen i markiran. Na spustu prema cilju staza presijeca šumsku cestu Marovići – Oplovac.

Spuštamo se po dobro ugaženoj stazi, markacije nas vode kroz naselje Tuliševice do ceste Liganj – Lovranska Draga, gdje završava snimanja gpx tragova..

Kraj puta na cesti Lovranska Draga - Liganj

Dalje nastavljamo pješice do Marovići,  gdje smo parkirali auto, sa kojim se vraćamo do Štangera po drugo auto. I tako, naša današnja avantura završava u restoranu Rivijera u Lovranu.

Restoran Rivijera u Lovranu

U nastavku slijedi gpx tragova na Google Earthu, na topo karti, vertikalni profil staze te link – album fotografija koje nisu obuhvaćene ovim putopisom.