Koča pri Trigiglavskih Jezerih_Crno jezero_ koča na Planini pri Jezeru_ Vodični vrh_ Kosijevog doma na Vogarju_parkiralište na V

Subota, 28. srpnja 2012.
Treći dan našeg boravka u Sloveniji u Julijskim Alpama (28.07.2012.), isplanirana je slijedeća ruta:

Koča pri Triglavskih Jezerih (1685 m), Crno jezero (1294 m), Bregarijevo zavetišče (1625 m), koča na Planini pri Jezeru (1453 m), Vodični vrh (1621 m), Kosijev doma na Vogarju (1050 m), te parkiralište na Vojah (655 m).
Dužina staze 14,7 km. Ukupno vrijeme gpx traga sa svim odmorima 9 h i 15 minuta. Minimalna visina 655 m, maksimalna 1685 m. Visinska razlika pri usponu 485 m, pri silasku 1478 m. Visina polazišta 1685 m. Visina odredišta parkiralište na Vojah (655 m).

Dvojno jezero i koča pri Triglavskih jezerih (flickr.com)

Doručak završavamo u 7 h i 30 minuta, izlazimo vani, lijep i sunčan dan bez daška vjetra - stvoren za planinarenje. Prije pohoda zajednička fotografija ispred doma pri Triglavskih jezerih.

Zajednička fotografija svih sudionika pohoda ispred doma pri Triglavskih jezerih.

Pohod započinjemo u 7 h i 45 minuta, po prekrasnom sunčanom danu, ispred nas Dvojno jezero. Ne može se odoljeti, a da se ne napravi nekoliko fotografija na mirnoj vodi, gdje se planine okupane u jutarnjem suncu zrcale u jezeru.

Odraz i zrcalenje planina i šume na Dvojnom jezeru

Od Dvojnog jezera lagano se uspinjemo po stazi koja ulazi u šumu, i nakon sat hoda dolazimo do Bijele skale (stijene).

Bijele skale_stijene na putu prema Crnom jezeru. Kako se grupa rastegla, odlučili smo sačekati da se svi skupimo i da dalje krenemo zajedno. Nema žurbe imamo dovoljno vremena za sve aktivnosti.

Stanka da se svi okupimo i krenemo dalje

U nastavku staza dalje vodi kroz visoku i gustu bukovu šumu, što nam olakšava pohod, da nismo izloženi suncu.

Na stazi prema Crnom jezeru

Sa polegnutog dijela staze, skrećemo naglo lijevo gdje započinje spust prema jezeru. Nakon jedan sat hoda pred nama se ukazalo Crno jezero.

Crno jezero

Do jezera dolazimo za 1 h i 30 minuta. Ne želimo ga zaobići, već se spuštamo kako bi noge smočili i napravili koju fotografiju.

Na Crnom jezeru

Jezero napuštamo u 9 h i 30 minuta, uspinjemo se do staze koja vodi po položenom dijelu desetak minuta, zatim skreće lijevo od kuda započinje strmi uspon približno petnaestak minuta, da bi zatim ponovo izašli na polegnuti dio puta.

Na položenom dijelu staze

Do skloništa Bregarjevo zavetišče dolazimo u 10 h i 55 minuta

Bregarjevo zavetišče na planini Viševnik (1620)

Duža stanka, odmor i osvježenje, te nastavak puta do koče na Planini pri Jezeru (30 minuta). Postoje dvije staze. Jedna je duža 10 minuta. Nitko od grupe ne želi spust po dužoj stazi. Kako sam prošao kraću stazu prije 15 dana, odlučio sam se sam spustiti do doma po ovoj drugoj stazi. Ustanovio sam da je kraća staza zanimljivija, jer cijelo vrijeme vodi kroz šumu, dok ova duža ima više spusta i uspona, a jednim dijelom od 15 minuta vodi po ružnom makadamskom putu. Do koče na Planini pri Jezeru došli smo u 11 h i 50 minuta.

Koča na Planini pri Jezeru.

Pauza od 50 minuta poslužila nam je da se odmorimo, okrijepimo, popijemo kavu i osvježimo. Dopunjavamo zalihe sa vodom sa izvora na samom jezeru.

Na izvoru kod jezera

U 12 h i 45 minuta napuštamo dom i desetak minuta hoda po makadamskoj cesti dolazimo do raskrižja putova. Ravno na parkiralište planine Blato, desno Vodični vrh (1621 m) i Vogar. Skrećemo desno po šumskoj stazi, gdje se moramo dignuti okvirno još 200 m, da bi se zatim morali spuštati preko Kosijevog doma na Vogarju i do parkirališta na nadmorskoj visini 655 m. Što znači da se moramo od Vodičnog vrha do parkirališta na Vojak spustiti 956 m, što i nije zanemarivo.

Odmor na Vodičnom vrhu

Između koče na Planine pri Jezeru i Vogara nalazi se sjeverno od Bohinjskog jezera usamljeni - Vodički vrh s nadmorskom visinom (1621 m). To je usamljeni i rijetko posjećen vrh.   Tu smo se odmorili, sačekali ostatak grupe da se svi skupimo i da nastavimo put dalje prema Kosijevu domu na Vogarju. Uslijedio je dogovor, da vozači, odvojeno od grupe žure kako bi automobile dovezli na asfaltnu cestu, gdje ova staza presijeca cestu i dalje nastavlja prema Staroj Fužini. Donesena je još jedna odluka. Kako Damira ima problema sa koljenom i usporava grupu, dogovoreno da je pratim, a ostala grupa nastavi spust po svojem ustaljenom tempu i da se nađemo svi na Kosijevom domu na Vogarju. Od putokaza za Vogar krenulo se u 13 h i 25 minuta.

Putokaz za Kosijev dom na Vogarju

Staza vodi kroz gustu bukovu šumu, grupa je odmakla i nema je na vidiku.

Na stazi kroz visoku bukovu šumu

Zajedno na stazi prema odredištu

Izlazimo iz šumskog dijela staze, presijecamo makadamski put, te ponovo  ulazimo u šumu i strmu stazu, što Damiri dodatno otežava hod.

Putokaz za Kosijev dom na planini Vogar

Na Kosijev dom na planini Vogar  (1050 m) dolazimo u 15 h i 25 minuta, što znači da nam je trebalo 2 h i 20 minuta da savladamo visinsku razliku spusta 571 m na dužini staze od 2,4 km.

Kosijev dom na planini Vogar

Od Kosijevog doma do mjesta gdje nas čekaju automobili potrebno je savladati visinsku razliku pri silasku 385 m na dužini staze od 2,4 km, što znači da bi Damiri trebalo još dva sata da se spusti do automobila. U međuvremenu dok nas nije bilo, Fedor je vidio automobile u blizini doma, raspitao se kod domara dali postoji koji način da se dođe automobilom i da se pomogne Damiri.

Od domara dobila se informacija, da se iznad doma 15 minuta hoda nalazi veliko parkiralište gdje se može doći osobnim automobilom po asfaltnoj cesti. Tu je ponovo donijeta još jedna odluka, da se ostatak grupe spusti do parkirališta (jedan sat hoda), a da Ivan dođe automobilom po Damiru i mene. Svoj Gpx predajem Franku kako bi zabilježio trasu od odredišta. Damira i ja imamo vremena da se odmorimo i osvježimo, dok ne dođe auto do spomenutog parkirališta. Koristim tu priliku i odlazim do vidikovca od kuda se pruža prekrasan pogled na Bohinjsko jezero.

Bohinjsko jezero

Dok sam ja fotografirao Bohinjsko jezero, Damira se odmorila i nastavili smo put do zakazanog parkirališta.

Odmor ispred Kosijevog doma

Na putu prema parkiralištu

Na parkiralište dolazimo  u 16 h i 15 minuta, gdje nas čeka auto. Vožnju dalje nastavljamo do mjesta gdje nas čeka ostatak grupe te stižemo u 16 h i 40 minuta.

Ponovo svi zajedno (655 m) spremni za povratak i večeru na Letališču Postojna.

Za vrijeme večere

U nastavku slijedi: gpx tragovi na Google Earthu, na topo karti, vertikalni profil staze te link na album fotografija koje nisu obuhvaćene ovim putopisom.