Planinarska koča na Vojah – Vodnikov dom - dom Planika

1.  dan - Četvrtak, 26. srpnja 2012.

PD Knezgrad iz Lovrana, tradicionalno svake godine organizira nekoliko društvenih izleta u Sloveniju. Tako i ovog puta organiziran je 3-dnevni izlet u Sloveniju, a kao prioritetni cilj bio je uspon na Triglav, te posjet i obilazak što više planinarskih domova. U sklopu ta 3 dana posjetili smo 9 slijedećih planinarskih domova i to:
Planinska koča na Vojah (692 m), Vodnikov don na Velom polju (1817 m), dom Planika ispod Triglava 2041 m, Tržaška koča na Doliću 2151 m, Zasavska koča na Prehodavcih (2071 m), Koča 7 Triglavskih jezera (1685 m), sklonište Bregarjevo zavetišče (1620 m), koču na Planini pri Jezeru (1453 m), te Kosijev dom na Vogarju (1050 m). Prijevoz je organiziran sa 4 osobna automobila. Na izlet se prijavilo 15 planinara i planinarki.

Koča na Vojah (692 m)

Koča je smještena na rubu šume od kuda započinje travnata dolina Voje po kojoj teče rječica Mostnica. Dom je otvoren od početka lipnja do konca rujna. U gostinskom prostoru  ima 70 sjedećih mjesta, šank, u 5 soba ima 16 kreveta i 2 skupna ležišta po 24 kreveta. Koča ima 2 WC-a i umivaonik s hladnom vodom, peć za grijanje i agregat za elektriku.

PRISTUP AUTOMOBILOM (do parkirališta planinarske koče na Vojah)
Od Lovrana treba voziti preko graničnog prijelaza Rupa (Hrvatska-Slovenija) nastaviti preko Ilirske Bistrice do Postojne, od kuda treba nastaviti autocestom  prema Ljubljani i dalje u pravcu Kranja i Jesenica, te se fokusiramo na izlaz prema Lescu i Bledu i dalje na Bohinjsko jezero, gdje se na raskrižju odvajamo desno prema Staroj Fužini. U Staroj Fužini na raskrižju kod kapelice skrene se lijevo prema planini Mulj Vogar i Voje. Iznad Stare Fužine nalazi se veće parkiralište, od njega treba voziti 1,2 km do cestovnog raskrižja. Lijevo cesta vodi do parkirališta na planini Blato, tu treba skrenuti desno i nastaviti vožnju do parkirališta i planinarske koče na Vojah. Dužina puta 195 km. Vrijeme vožnje 3 h i 15 minuta.

Parkiralište planinarske koče na Vojah (692 m), Mostinški slap (802 m), Vodnikov dom na Velem polju (1817 m), dom Planika (2401 m). Dužina staze 13,6 km. Ukupno vrijeme gpx traga sa svim odmorima je 7 h i 24 minute. Visinska razlika pri usponu (1 711) . Minimalna visina (671 m), maksimalna (2410 m). Visina polazišta (692 m). Visina odredišta (2401 m).

Na parkiralištu ispred koče Vojah ostavljamo automobile, uzimamo planinarsku opremu i u 9 h i 45 minuta započinjemo pohod dobro markiranom stazom koja nas vodi širokom makadamskom cestom uz lijevi rub  velikog pašnjaka doline Voje. Nakon prijeđenih 1 km dolazimo do raskrižja putova. Desno odvaja se staza koja vodi preko Zatrepa do pl. koče na Uskovnici. Mi skrećemo lijevo na stazu koja  nas dovodi do kraja doline i Mostniškog slapa.

Prostrana dolina Voje

Ispred slapa Mostnica

Nakon obilaska slapa i kraćeg zadržavanja vraćamo se stotinjak metara nazad, prelazimo preko mosta rijeke Mostnice i ulazimo na šumsku stazu koja se prilično strmim nagibom uspinje. Put naprijed ide kroz visoku bukovu šumu, gdje se najprije uzdiže nad vodopadom, a zatim se postupno okreće prema lijevo, gdje se penje relativno strmim padinama. Nakon otprilike sat vremena uspona kroz šumu, put skreće udesno, a zatim nakon nekoliko minuta poprečnog uspona izlazimo iz šume do planine Spodnja Grintovica, gdje se nalazi korito za vodu na kojem se nalazi slavina - špina za vodu.

Put naprijed ponovo ulazi u šumu, gdje se opet počinje strmo penjati. Staza nas dalje vodi u neizrazitu dolinu planine Vrtača, gdje se put nastavlja malo položenije. U nastavku dalje, šuma postaje malo rjeđa, ali skreće malo desno, gdje nakon kraćeg vremena daljnje šetnje stižemo do manjeg obilježenog raskrižja, gdje se izlazi na bolju stazu koja dolazi od Pokljuke.

Na stazi iznad slapa

Na polegnutom dijelu staze na planini - Janjevčeva vrtača

Uspon nastavljamo dalje iznad Malog polja, a ispod padina planine Vrtača.
Sve što idemo dalje šuma je rjeđa, a staza kamenitija. Tako konačni izlazimo u podnožje planine Tosc, od kuda se otvara vidik na Velo polje.

Na stazi prema Vodnikovu domu

Pogled na Velo polje

Na stazi koja vodi padinama planine Tosc prema Vodnikovom domu

Do Vodnikova doma na Velom polju dolazimo u 14 h. Slijedi po običaju presvlačenje, ručak i osvježenje.

Ispred Vodnikova doma

Vrijeme ručka

Poslije dužeg odmora na Vodnikovom domu ( 2 sata ), krećemo prema domu Planika.

Nakon duže pauze od Vodnikova doma nastavljamo uspon po siparu podno planine Vernar, prema domu Planika.

Padina planine Vernar

Ubrzo dolazimo do manje prepreke na kojoj je postavljena čelična sajla, kako bi se lakše savladala kamena polica.

Uspon uz pomoć čeličnih sajla

Nakon 1 h i 15 minuta došli smo do prijevoja Konjsko sedlo (2020 m). Tu je i raskrižje putova. Ravno za Kredaricu i Stanića dom, a lijevo za dom Planika i Triglav.

Raskrižje putova na Konjskom sedlu.  Od sedla mi krećemo lijevo po kamenitoj stazi i blagom usponu.

Pogled sa staze na lokvu i kravicu na ispaši

Na stazi – pogled unazad

Na stazi po golom kamenjaru

Do doma Planika dolazimo u 17 h i 30 minuta. Nekoliko fotografija ispred doma Planika.

Ispred doma Planika

Vrijeme odmora i osvježenja ispred doma Planika, zatim slijedi smještaj po sobama, večera i na spavanje u 22 h, kako bi sutra bili svježi i odmoreni za uspon na Triglav.

U nastavku slijedi: Gpx tragovi na Google Earthu, na topo karti, vertikalni profil staze, te link na album fotografija koje nisu obuhvaćene ovim putopisom.