Zasavska koča na Prehodavcih_Zelnarica_Tičarica_ koče na Planini pri Jezeru_parkiralište Blato

Utorak, 10. srpnja 2012.
Drugog dana boravka na Triglavskim jezerima predviđena je slijedeća tura:

Zasavska koča na Prehodavcih, preko Vrški do prijevoja Vrata, dalje grebenom prema Velikoj i Maloj Zelnarici, Velikoj i Maloj Tičarici, zatim preko Štapce i Ovčarije na Viševnik do Bregarjevog zavetišča dalje do koče na Planini pri Jezeru, te silazak do parkirališta na planini Blato. Nakon jutarnje higijene i pojačanog  doručka u 6 h, kojeg smo dogovorili dan ranije sa domarom, spust  započinjemo u 7 h.

Ispred doma - spremni za pohod

Za ovaj planinarski izlet ishodište pohoda je Zasavska koča na prehodavcih (2063 m), Velika Zelnarica (2320 m), Mala Zelnarica (2215 m), Kopica (2213 m), Velika Tičarica (2092 m), Mala Tičarica (2072 m), Bregarjevi zavetišče na planini Viševnik (1620 m), koča na Planina pri jezeru (1449 m), parkiralište na planini Blato (1148 m). Dužina gpx traga 12,9 km. Vrijeme gpx traga 3 h i 25 minuta. Ninimalna visina 1188 m, maksimalna 2213 m. Visinska razlika pri usponu 605 m, pri silasku 1484 m. Visina polazišta 2068 m. Prosječan nagib 16%.

Od Zasavska koče na Prehodavcih dobro markiranim putom započinjemo silazak 930 m do Zelenog jezera i raskrižja putova. Dolaskom na jezerce pred nama se ukazao prekrasan prizor - odsjaj i zrcalenje obližnjih vrhova Malog i Velikog Špičja u jezeru.

Od ove točke ravno staza vodi po Dolini Triglavskih jezera do koče  pri Triglavskih jezera, mi nastavljamo lijevo još petstotinjak metara po kamenjaru i siparu  do slijedećeg križanja zvanog „Vršaki“, na kojemu lijevo vodi put prema prijevoju Hribarice. Mi skrećemo desno na stazu koja u nastavku vodi do Vrata (raskrižje Zelnarica).

Pogled sa staze na zeleno jezero i greben Špičja

Sa prijevoja Vrata

Od ovog raskrižja i prijevoja Vrata, lijevo vodi staza za Dedno polje, mi skrećemo desno i  slijedimo dobro markiranu stazu koja se u kontinuitetu po siparu lagano uspinje prema vršnom grebenu (hrptu). Nakon prijeđenih 650 m izlazimo na greben po kojemu dolazimo na vrh Velike Zelnarice (2320 m).

Staza prema grebenu

Pogled na stazu unazad

Pogled na dolinu Kopice i stazu koja vodi do Dednog polja

Na veliku Zelnaricu stigli smo u 9 h i 10 minuta. Slijedi razgled, fotografiranje, te upisivanje imena u knjigu sudionika ovog pohoda.

Na vrhu velike Zelnarice

Velika Zelnarica (2320 m) je visoki vrh koji se nalazi zapadno od prijevoja Vrata, a dijeli dolinu Triglavskih jezera i dolinu Za Kopico. Sa vrha se pruža prekrasan vidik na krajobraz Julijskih Alpa. Nakon kraće pauze nastavljamo put grebenskom stazom (400 m) do Male Zelnarice (2215 m).

Vrhovi Julijskih Alpa

Od Male Zelnarice put nastavljamo dalje po hrptu preko vrha Kopica (2213 m) prema Velikoj Tičarici (2092 m), nedaleko od nje (400 m dužnih) nalazi se i 20 m niža Mala Tičarica (2072 m).

Na grebenskom dijelu staze

Vrijeme se kvari, u poslijepodnevnim satima predviđeni su pljuskovi, stoga, žurimo jer  kiša i neverini u Alpama nisu zahvalni. S Velike Tičarice nastavljamo put do Male Tičarice.

Velika Tičarica - pogled na Dvojno Triglavsko jezero

Gledano sa staze, zastrašujući je pogled na Dolinu Triglavskih jezera i sipara iznad nje.

Kako vrijeme odmiče, sve je više oblaka, treba požuriti. Nevija je preuzela inicijativu u svoje ruke i diktira tempo. Dolazimo do putokaza na kojem piše Mala Tičarica 15 minuta. Ostavljamo ruksake, uzimamo samo vodu i pravac  vrh Male Tičarice (2072 m).
Sa Male Tičarice najljepši je pogled na Dvojno jezero i na koču pri 7 Triglavskih jezera.

Pogled sa Male Tičarice na Dvojno jezero

Povratak sa M. Tičarice i duža pauza gdje slijedi okrijepa i osvježenje.

Vrijeme marende i odmora

Ubrzanim tempom bez zastajkivanja nastavljamo spust  preko Ovčarije do planine Viševnik, bolje reći do skloništa Bregarjevog zavetišča na planini Viševnik (1620 m).

Bregarjevo zavetišče

Kiša samo što nije počela. Slijedi kraća pauza i osvježenje hladnom pivicom.

Trenutak odmora i osvježenja u skloništu

Danas smo imali u planu i uspon na Pršivec, međutim, naznaka lošeg vremena promijenila je plan, odustaje se od Pršivca, nastavljamo silazak do koče na Planini pri Jezeru.

Podno koče na Planini pri Jezeru.

Tek što smo stigli u 14 h i 45 minuta, još nismo ni odložili ruksake kiša je počela padati u kombinaciji sa grašicom. To vrijeme iskoristili smo da se nagradimo, nešto pojedemo i popijemo, kako je i običaj poslije svakog uspješnog pohoda. Na našu sreću nakon 1 sat vremena kiša je prestala padati.

U 16 h i 10 minuta napuštamo dom. Spuštamo se oprezno, budući je kamenje mokro i sklisko. Na parkiralište planine Blato dolazimo u 17 h.

Na parkiralištu planine Blato, gdje završava naša dvodnevna avantura na Triglavskim jezerima.

U nastavku slijedi: Gpx tragovi na Google Earthu, na topo karti, vertikalni profil staze, te link albuma fotografija koje nisu obuhvaćene ovim putopisom.