Kožuli-Gradina-Poklon-Gorica-Kožuli

Nedjelja, 29. prosinca 2019.
Mala ekipa od 2 člana Silvano i ja, odlučili smo lijep i sunčan nedjeljni dan provesti na Učki na sviježem zraku, popeti se na neke neistražene i nemarkirane vrhove kao što je Gradina, zatim prošetati se do planinarskog doma Poklon i pri silasku popeti se na Goricu, te  povratak kružno do ishodišne točke pohoda Kožuli. Gradina s nadmorskom visinom 693 m je kameniti vrh smješten u trokutu između Lužinskog brega i Gorice.

Vrh Gradina s istočne strane

Za ovu planinarsku avanturu izabrali smo ishodišnu točku pohoda Dobreć - zaselak Kožuli iznad zadnjih kuća – makadamska cesta (476 m) koja vodi od Tuliševice do tunela Učka, vrh Gradina (693 m), planinarski dom Poklon (922 m), vrh Gorica (710 m), te silazak do ishodišne točke pohoda Kožuli (476 m). Ukupna dužina staze 10,3 km. Vrijeme gpx traga 3 h i 31 minuta. Minimalna visina 474 m, maksimalna 948 m. Visinska razlika pri usponu 730 m, pri silasku 732 m. Visina polazišta 476 m. Visina odredišta 922 m. Prosječan nagib 16%.

Opis Puta
Ponukan razgovorom s Deanom Jurčićem i opisom uspona sa zapadne strane na Gradinu, Borisa Petrića na Facebooku, odlučio sam istražiti taj vrh i pozvao Silvana da mi se pridruži. Za pripreme koristio sam službenu kartu (DGU) - Državne geodetske uprave Hrvatske i rutabilnu topo kartu - GARMIN AdriaTopo v4 PRO. Proučio sam sve markirane i nemarkirane staze, na rutabilnoj karti nacrtao tragove i prebacio na Garmin gps uređaj i krenuli u istraživanje. Ruta je osmišljena na način  da se popnemo s istočne strane na Gradinu, a spustimo se sa zapadne strane na markiranu stazu koja dalje vodi prema Poklonu.

Pohod započinjemo u 9 h i 45 minuta od makadamske ceste gdje smo parkirali auto iznad zaselka Kožuli. Ulazimo na markiranu planinarsku stazu koja se blagim nagibom uzdiže prema zapadu - prolazi kroz visoko šumsko raslinje u smjeru zapada. Nakon prijeđenih 920 m dolazim do točke, gdje prema gpx tragu trebamo skrenuti desno prema vrhu Gradina.

Na tom mjestu vidljiv je utrti šumski putić, kojeg ga nakratko slijedimo, zatim skrećemo desno. U nastavku pronalazimo najlakši put kroz zatravljeni kamenjar i nisko šumsko raslinje i nakon prijeđenih 500 m dolazimo u podnožje grebena s istočne strane. Ovaj dio uspona prema vrhu zapravo je najzanimljiviji i najatraktivniji. Penjemo se po velikim kamenim gromadama, a u podnožju vrha prolazimo pored prekrasnog manjeg amfiteatra s naše desne strane, iznad kojeg se lijepo vidi kamena kupola vrha Gradina. Na ovom putu do vrha imali smo  prepreku samo na jednom mjestu gdje  je kamenjar zarastao kupinom i bez teškoća smo savladali i taj mali detalj.

Na parkiralištu pripreme za pohod

Ulazak na markiranu planinarsku stazu

Na blago položenom dijelu staze

Ovo je jedina prepreka koju je trebalo savladati – prelazak preko ove kupine

Nastavak penjanja odvijao se po velikim kamenim grotama

Prema vrhu i amfiteatru

Prolaz s lijeve strane amfiteatra

Iznad amfiteatra – pogled na vrh Gradina

Vrh Gradina s nadmorskom visinom 693 m je jedan među najljepšim panoramskim vidicima na području masiva Učke. Lijepi vidici pružaju se na priobalna naselja podno Učke, Gorski Kotar, masiv Velebita, te na Rijeku i Kvarnerski zaljev s otocima. Vrh je obilježen malim betonskim stupićem u razina tla kao stalna geodetska točka izmjere.

Pogled prema vrhu Učke

Pogled prema marini Ičići, Punta Kolovi, Rijeci i grebenskom masivu iznad Rijeke

Prema Poklonu

Zajednička fotografija na vrhu Gradine

Ovaj prekrasni lijepi i sunčani dan iskoristili smo za odmor i okrijepu, te uživanje u lijepim panoramskim vidicima koji nas okružuju, a nakon toga nastavili smo silazak po zapadnoj strani. Ova zapadna strana manje je atraktivna od one istočne strane. S vrha nakratko se spuštamo po kamenim grotama, a nakon toga nastavlja se silazak kroz šumu u smjeru zapada sve do izlaska na markirani planinarski put koji vodi od Dobreća prema Poklonu.

Nakon prijeđenih 350 m i 45 minuta hoda dolazimo do nemarkiranog dobro ugaženog puta po kojemu dalje nastavljamo u smjeru zapada sve do izlaska na planinarsku stazu koja vodi od Dobreća do Poklona 100 m prije raskrižja za Goricu.

Na početku silaska s vrha

Izlazak na nemarkirani put po kojemu se dolazi na označeni planinarski put

S desne strane puta - lovačka čeka

Mjesto izlazaka na planinarsku stazu 100 m prije raskrižja za Goricu

Raskrižje za Goricu desno, mi nastavljamo ravno

Put dalje nastavljamo preko Rečine, ranča Bubač, od kuda dalje slijedimo poučnu stazu od izlaska na makadamski put, kojim se dolazi do planinarskog doma Poklon.

Dolazak u planinarski dom Poklon, gdje smo zatekli nekoliko naših planinara iz PD Knezgrada. Nakon duže pauze i okrijepe sa toplim napitcima, nastavljamo silazak istim putom do raskrižja za Goricu, od kuda započinjemo uspon prema vrhu – (na smjerokazu označeno je 15 minuta). Staza je svježe markirana. Na vrhu smo zatekli 2 planinara iz PD Knezgrada - Deana i Alenku Jurčić. U neformalnom razgovoru doznajemo da je njihov današnji cilj popeti se na Knezgrad. Na vrhu smo napravili zajedničku fotografiju, a nakon toga zajednički silazak do raskrižja. Oni nastavljaju za Knezgrad, a mi povratak istim  putom do Kožuli, gdje i završava ova današnja avantura planinarenja.

Na putu prema Gorici

Dolazak na vrh Gorica (710 m) – prekinuli smo bračnu idilu Deana i Alenke

S vrha Gorica lijepo se vidi kameniti vrh Gradina

Zajednička fotografija

Na stazi pri silasku

Na stazi prepreke – grane bukve

U nastavku slijedi gpx tragovi na Google Earthu, na topo karti, vertikalni profil staze, 3D profil, te link – album fotografija koje nisu obuhvaćene ovim putopisom.