Jelenčić i Tuhobić od Zlobina do Zlobina-(kružna tura)

Srijeda, 17. prosinca, 2014.
Tuhobić
je izdužena planina koja se pruža primorskim rubom goranske visoravni u smjeru sjeverozapad – jugoistok u dužini 8,5 km. Lokacija obuhvaća prostor od Gornjeg Jelenja do Benkovca Fužinskog s nekoliko karakterističnih vrhova razmještenih po hrptu: Straža (984 m), Tuhobić (1109 m), Strgarnica (1098 m), te Jelenčić (1106 m). Prosječna nadmorska visina grebena varira između 950 i 1100 metara. Glavno obilježje visokog dijela planine - na srednjem dijelu (hrbat) su blagi oblici obrasli niskom travom, dok su niži dijelovi na južnom i sjevernom dijelu  prekriveni šumom.  Posebno je izrazita travnata padina sa primorske strane koja se blago spušta do ruba šume. Sjeverna strana prema Lepenici  je strma i šumovita. Osobitost ove planine dobro je poznata po svojoj izrazitoj oštroj granici između goranske i primorske klime i vegetacije. Niti na jednoj planini granica između goranskih šuma i primorskih krških terena nije tako oštra i upadljiva kao na Tuhobiću. Na ovoj lokaciji sjeveroistočni vjetar – bura često dostiže orkanske razmjere. S vrha se pruža  lijep vidik na sve strane.

Pogled na vrh Tuhobić sa grebenskog dijela staze

PRISTUP AUTOMOBILOM (do Zlobina)
Ulazak na autocestu A7 na čvoru u Matuljima – izlazak na čvorištu za Meju i Hreljin. Dalje starom Karolinskom cestom (koja je spajala Bakar s Karlovcem još daleke 1732. godine)  501 do Hreljina – nastavak cestom 600 do kraja naselja Zlobin (do kapelice) - našeg ishodišta pohoda. Od Zlobina cesta 5068  nastavlja dalje do Fužina. Dužina puta od ulaska na autocestu u Matuljima do Zlobina je 34,6 km.

Prikaz kolnog pristupa od Matulji

Kapelica na kraju naselja Zlobin (787 m), vrh Jelenčić (1106 m), vrh Tuhobić (1109 m). Povratak kružnom turom preko lovačke kuće Tuhobić (886 m) do kapelice i parkirališta Zlobin (799 m). Dužina staze 13,3 km. Minimalna visina 773 m, Maksimalna 1110 m. Visinska razlika pri usponu 775 m, pri silasku 786 m. Vrijeme gpx traga 6 h i 28 minuta. Minimalna visina 773 m, maksimalna 1110 m. Visina polazišta 799 m. Visina odredišta 1109 m. Prosječan nagib 17%.

Od kapelice započinjemo pohod u 8 h i 10 minuta markiranom stazom br. 5 (zemljovid br. 12 – Smand). Prvi dio staze vodi seoskim putom predjelom Skrute u početku blago polegnut i prolazi između livada i nekada obradivih površina međusobno ograđenih suhozidom. Nakon toga, umjerenim usponom ulazimo na šumski dio staze koja nas nakon 20 minuta laganog hoda dovodi do križanja putova. Lijevo se odvaja staza za Turčinovo (30 min.),  Jelenčić (40 min), Turčinovo – Zlobin (kružno Zlobin – Turčinovo – Zlobin 1 h i 50 min.), Turčinovo – Plase (2 h i 15 min.). Desno, također, vodi put do vrha Jelenčić (35 min.).

S ovog križanja stazom 5 na vrh Jelenčić može se pristupiti iz oba pravca, kao što je prikazano na postavljenom smjerokazu. Preko Turčinova nešto je duži i teži pristup. Mi smo odlučili krenuti kraćim putom. Nastavak staze cijelo vrijeme vodi kroz šumu prošaranu travom, a pri vrhu kroz šumu i kamenjar preko Pašinca do slijedećeg raskrižja ispod vrha. Lijevo za vrh Jelenčić, s desne strane ubada se staza koja dolazi od Zlobinskog Brda i Fužinskog Benkovca. Ravno ili polu desno za vrh Tuhobić. Ovaj dio staze pri samom vrhu koji prolazi preko Pašinca nije dobro markiran. Tu smo izgubili nešto vremena tražeći markacije.  Na vrh Jelenčić stižemo u 10 h. Sam vrh je šumovit i nema lijepi vidikovac. Nekoliko fotografija do vrha koje omogućavaju pregled opisane staze.

Na samom početku staze

Na stazi između livada – leha ograđeni suhozidom

Od križanja dalje – na šumskoj stazi

Na stazi kroz šumu prošaranu travom i kamenjem

Na vrhu Jelenčić (1106 m)

S ovog vrha nastavljamo grebenskom stazom sve do vrha Tuhobić u dužini od 3,3 km. Visinska razlika između ova dva vrha je svega 3 m, stoga, ne predstavlja veliki napor, već ugodnu i ležernu šetnju po grebenu. U prvom dijelu staza se spušta do raskrižja na kojem se ubada planinarska staza koja vodi od  Zlobinskog Brda i Fužinskog Benkovca. Staza dalje nastavlja kroz šumu, te nas dovodi do još jednog križanja putova. Lijevo se odvaja staza za Meju i Zlobin, ravno prema Tuhobiću. Nedaleko od ovog križanja ( 50 m) dalje je još jedno križanje. Desno se odvaja staza za Lič (2 h i 30 min.) i Viševicu (6 h), lijevo Tuhobić (40 min). Nakratko od ovog raskrižja staza vodi kroz šumu, a zatim izlazi na otvoreni – travnati dio grebena sve do vrha Tuhobić. Ovaj je dio staze lijep i nezaboravan jer su cijelo vrijeme uspona otvoreni vidici kako s primorske, tako isto, s goranske strane.

Pogled u nazad prema vrhu Jelenčić, Viševici i Bjelolasici – Fužinsko jezero prekriveno niskim oblakom

Pogled na grebenski dio staze prema vrhu Tuhobić

Po hrptu prema vrhu. Na vrh Tuhobić  stižemo u 11 h i 54 minuta.

Tuhobić (1109 m) – je travnati vrh, kao i najveći dio grebena, na kome se nalazi novoizgrađeni betonski geodetski stup. Na malom betonskom stupiću sa južne strane ugrađen je žig. Tu je i kutija sa upisnom knjigom. S ovog travnatog vrha otvoren je vidik u svim smjerovima. Sa zapadne strane lijepo se vidi Riječki zaljev, otoci, Učka i Ćićarija. Sa sjeverozapadne strane Grobničke Alpe, Risnjak i Snježnik. Sa sjeverne strane lijepo se vidi izviđački dom na Lepenici. Prema istoku otvaraju se pogledi na Bitoraj, Viševicu, Zagradski vrh i na Bjelolasicu. Pauzu od 45 minuta iskoristili smo za marendu, odmor i uživanje u ponuđenoj ljepoti koja nas okružuje, a posebice, kada je lijep i sunčan dan, kao što je nama danas. Nekoliko fotografija s vrha.

Pogled na Kvarnerski zaljev, otoke i more

Grobničke Alpe

Pogled na izviđačku kuću i Risnjak

Pogled na autocestu i Učku

Zajednička fotografija na vrhu Tuhobića (1109 m)

U 12 h i 40 minuta napuštamo vrh istom grebenskom stazom do raskrižja gdje se staza za vrh Jelenčića odvaja lijevo. Na tom križanju mi nastavljamo desno šumskom stazom preko lovačke kuće i Partizanskog logora do Zlobina i na taj način radimo kružnu turu. U lovačkoj kući zatekli smo nekoliko lovaca – počastili su nas sa toplim čajem i rakijom, a ponudili su nam da ostanemo i na ručku. Od Lovačke kuće za desetak minuta stižemo do Partizanskog logora. U dolini u kojoj je bio smješten logor, danas stoje limene konstrukcije u obliku trokuta postavljenih na betonska postolja koji simboliziraju nekadašnje šatore.

U povratku - pogled na greben i planinsku panoramu koja nas okružuje

Ispred lovačke kuća sa ljubaznim domaćinima – lovcima

Partizanski logor sa simboličnim šatorima

Nastavak puta vodi šumskom vlakom do križanja putova zvano „ Hrusta Šunjevčeva“ (lokalna upotreba toponima). Ravno staza nastavlja za Plase, lijevo za  Turčinovo i Zlobin. Od ovog križanja stotinjak metara dalje odvaja se staza za Turčinovo, dok ravno vodi prema Zlobinu preko stjenovitog prijevoja obraslog šumom „Vučja vrata“ također, ( lokalni toponim). 800 metara od raskrižja ili okvirno 30 minuta, staza skreće oštro desno, na tom mjestu nije vidljiva markacija, a put nije ugažen. Stoga, treba pripaziti i potražiti markaciju. U koliko se i pogriješi i nastavi ravno – šumska vlaka će vas dovesti na markirani put koji prolazi ispod visoko naponskog dalekovoda. Dalje staza nastavlja kroz šumu i livade – prelazi preko trase plinovoda, te uskoro dovodi do proplanka od kuda se Zlobin vidi kao na dlanu. Od tu preostaje još desetak minuta do ishodišta.

Kroz šumu po kamenjaru prema prijevoju Vučja vrata

Na stazi preko livade

Pogled na Zlobin

Zajednička fotografija iznad Zlobina

Zalazak sunca

U nastavku slijedi: gpx tragovi na Google Earthu i topo karti, vertikalni profil staze, te link albuma fotografija, koje nisu obuhvaćene ovim putopisom.