Kranjska koča na Ledinah_RINKE (Koroška, Kranjska i Štajerska)_ Kranjska koča

Subota, 27. srpnja 2013.
Drugi dan našeg boravka u Kamniškim Alpama predviđen je za uspon na Rinke.
Rinke se nalaze u središtu Kamniško – Savinjskih Alpi i označene su kao vrlo zahtjevne i eksponirane staze, koje vode kroz sjevernu stranu stijene. Put od podnožja do vrha osiguran je sajlama i klinovima, sa povremenim prekidima. Rinke predstavljaju odličan vidikovac na sve vrhove u blizini i doline koje ih okružuju. Krajem 19. Stoljeća Rinke je istraživao Johannes Frischauf, koji je pokušavao pronaći put prema vrhu Skute. Pristup kroz sjevernu stijenu prvi su otkrili Fran Kocbek i Janez Piskernik. Prije samog pohoda jedna zajednička fotografija ispred Kranjske Koče.

Kranjska Rinka

Zajednička fotografija prije polaska na Rinke

Kranjska koča na Koča na Ledinah (1700 m), Koroška Rinka (2433 m), Kranjska Rinka (2453 m), Štajerska Rinka (2374 m), te povratak do Kranjske koče na Ledinah (1700 m). Dužina staze 7,3 km. Vrijeme gpx traga 5 h i 33 minute. Minimalna visina 1685 m, maksimalna 2460 m. Visinska razlika pri usponu 1375 m, pri silasku 1360 m. Visina polazišta 1700 m. Visina odredišta 2453 m. Prosječan nagib 46%.

Od Kranjske koče prema Rinkama krenuli smo u 6 h i 50 minuta, po mirnom i vedrom danu, bez oblačka na nebu. Očekuju se visoke temperature i u Alpama. Na samom početku staza je lagano polegnuta sve do brvnare koja služi za potrebe Gorske službe spašavanja Slovenije, potom se staza strmije uspinje sve do prijevoja u visini Jezerskog sedla.

Pogled u nazad na kolonu i Kranjsku koču

Na stazi (uz postupno zagrijavanje)

Prve sajle na stazi

Nakon pol sata hoda dolazimo do križanja putova:lijevo staza preko Jezerskog sedla vodi na Babe, Ledinski vrh, Mrzlu goru  i  Okrešelj kroz Savinjsko sedlo. Desno Koroška  Rinka 2,15 h, Kranjska Rinka 3 h i Okrešelj kroz Križ 2,30 h.

Nastavak puta vodi nas dalje po terenu i niskom rasutom kamenju obraslo u travu i šumsko cvijeće (nekadašnje područje pašnjaka).

Na stazi okruženi cvijećem

Nakon 1 h i 45 minuta hoda dolazimo do još jednog raskrižja putova: lijevo za Jezersko sedlo, a desno za Rinke.

Na prijevoju i raskrižju putova, uz kratku pauzu dok smo se svi okupili, a potom nastavljamo dalje po siparu prema podnožju Rinki.

Na stazi po siparu

Na stazi ispod okna (Rinke)

Bočno prečenje staze uz neprekidni uspon

Pogled kroz prirodni otvor u stijeni (drugu Rinku)

Slijedi prečenje stijene uz lagani uspon, a potom spust, te ponovno oštar uspon. Staza je vrlo dobro  osigurana klinovima i sajlama.

Na stazi pri spustu osiguranoj sajlama

Što se više dižemo otvaraju nam se prekrasni pogled na susjedne vrhove.

Pogled na dolinu Okrešlja i njene planinske vrhove

Na dijelu staze bez osiguranja, sa desne strane duboka provalija stvara malu nelagodu gledajući prema dolje

Na stazi bez osiguranja

Od ovog dijela staza se oštro uspinje do samog vrha. Jutarnje zrake sunca dobrano obasjavaju vrhove. Mi se još uvijek nalazimo u hladu, što nam olakšava daljnji  uspon.

Uspon po okomitom dijelu staze

Primjećujem uz stazu iz kamenja izrasta predivan buket gorskog cvijeća. Jednostavno se ne može zaobići, a da ga ne snimim.

Cvijeće usred kamene pustinje

Nekoliko slika po vertikalnom i izloženom dijelu staze:

Kristina odmara i čeka tatu da joj se pridruži

Vertikalni  uspon ne popušta sve do izlaska na vrh - Korošku Rinku

Pred sam vrh

Dejanov dolazak na vrh.

Konačno, u 9 h i 20 minuta svi smo stigli na Korošku Rinku ( 2433 m). Uspon od Kranjske koče do Koroške Rinke trajao je svega 2 h i 30 minuta, što je dobar rezultat obzirom da smo grupa od 16 sudionika. Jedan dio grupe penje se po prvi puta po ovako zahtjevnom usponu, stoga, moje čestitke svim sudionicima uspona. Koroška Rinka se strmo i visoko izdiže iznad Okrešlja i Ledina. Na ovom vrhu odvojili smo  pola sata vremena kako bi uživali u veličanstvenom pogledu na ostale vrhove Kamničko – Savinjskih Alpi i na dio Karavanki, te neizbježno udaranje žigova u svoje planinarske dnevnike. Na svakom vrhu nastojim napraviti barem jednu zajedničku fotografiju, tako i ovog puta zajednička fotografija prije nego krenemo na slijedeću Rinku.

Zajednička fotografija na vrhu Koroške Rinke

U 10 h nastavljamo put prema Kranjskoj Rinki. Početak spusta je vrlo strm i prolazi kroz rasuto i rastresito kamenje, što zahtjeva više pažnje i koncentracije, kako ne bi došlo do odronjavanja kamenja. Dalje staza se  spušta po siparu do podnožja, a potom po ravnom i polegnutom dijelu staze do podnožja Kranjske Rinke, od kuda započinje uspon na vrh. Ovaj dio uspona nije zahtjevan pa se lako savladava.

Na početku spusta od vrha Koroške Rinke

Na polegnutom dijelu staze prema Kranjskoj Rinki

Na vrh Kranjske Rinke (2453 m) dolazimo točno u 10 h i 30 minuta. Od jedne do druge Rinke trebalo nam je pola sata hoda. Kranjska Rinka najviša je od svih Rinki. Sa ovog  vrha, također je prekrasan  pogled na Planjavu, Ojstricu, na Skutu, kao i ostale vrhove Kamniško – Savinjskih Alpi, kao i dolina kojeg ga okružuju. Tu se nalazi kutija sa upisnom knjigom i žigom.

Pogled na susjednu Skutu

Pogled prema dolini Zgornjeg Jezerskog.

U dolasku na vrh Kranjske Rinke

Pogled prema Kamniškom sedlu, Planjavi i Ojstrici

Na vrhu Kranjske Rinke u pozadini vidi se Koroška Rinka

Na vrhu u opuštenoj atmosferi

I na ovom vrhu Kranjske Rinke zajednička fotografija

Većina grupe krenula je nazad prema Koroškoj Rinki. Kristina, Dejan, Zoran i ja, zadržavamo se nešto duže na vrhu, uživajući u ljepoti alpskih vrhova. Prava je privilegija ne zadati si pretešku rutu, imati lijepo vrijeme i vremena za konzumaciju ove alpske ljepote.

Na početku spusta sa Kranjske Rinke

U razgovoru pri spustu odlučili smo se popeti i na Štajersku Rinku, obzirom, da je na dohvat ruke i da imamo dovoljno vremena. Ostatak ekipe odlučili su preskočiti ovu Rinku i nastavili su povratak prema domu.

Na putu prema vrhu planinsko cvijeće izranja iz kamenja

Na stazi po rahlom i rasutom kamenju pred sam vrh.

Na vrh Štajerske Rinke (2374 m) dolazimo u 11 h i 50 minuta. Štajerska Rinka strmo se izdiže iznad Okrešlja, stoga je prekrasan pogled na tu dolinu, kao i na ostale obližnje vrhove, koji se dižu iznad Logorske doline. Od jedne do druge Rinke trebalo nam je 25 minuta laganog hoda.

Pogled na dolinu Okrešelj, Kamniško sedlo, Planjavu i Ojstricu

Pogled na Mrzlu Goru, što je naš sutrašnji cilj

Na vrhu Štajerske Rinke

U 12 h i 10 minuta napuštamo ovaj vrh i nastavljamo put prema Koroškoj Rinki. Ostala grupa započela je spust prema Kranjskoj Koči.

Na putu od Štajerske prema vrhu Koroške Rinke

Kristina i Dejan po markiranoj stazi u pravcu Koroške Rinke, a Zoran i ja, nemarkiranom stazom penjemo se po grebenu do vrha Kranjske Rinke.

Na usponu po grebenu još jedan buket cvijeća viri iz pukotine stijene

Ponovo smo na vrhu Koroške Rinke. Odlažemo ruksake, presvlačimo se, pravimo kraću pauzu uz marendu.

S vrha Koroška Rinka pogled prema Kranjskoj rinki

Vrijeme marende

Okrijepljeni, odmoreni i osvježeni, nastavljamo spust po istoj stazi po kojoj smo se i popeli.

Na početku spusta

Na spustu po sajlama

Na stazi pri spustu ispod okna (Rinke)

Na prijevoju i raskrižju putova odmara ekipa koja je prije stigla i čeka da se svi skupimo i da zajedno krenemo prema Kranjskoj koči. Nakon dužeg odmora nastavljamo spust  prema domu, kada dolazimo u 15 h i 30 minuta.

Posljednji planinari stižu  do odredišta, dok su se drugi raskomotili i u hladovini uživaju u hladnim napitcima.

Na terasi ispred doma

Nakon duže pauze i osvježenja odlazimo na ručak. Neki konzumiraju hranu iz ruksaka, kako je ne bi vraćali doma, dok neki koriste usluge prehrane domaćina doma.
U nastavku slijedi Gpx tragovi uspona na Rinke na Google Earthu, gpx tragovi na topo karti, vertikalni profil staze, te album fotografija koje nisu obuhvaćene ovim putopisom