Uspon na Ojstricu - Planina Podvežak-Kocbekov dom-Ojstrica-Mala Ojstrica-Kocbekov dom

Ponedjeljak, 15. rujna 2012.
Dana, 15 i 16. rujna 2012. organiziran je izlet u Sloveniju u Kamniške Alpe, uspon na Ojstricu i na Planjavu. Dva dana prije izleta pao je snijeg u Alpama, pa je većina planinara od ovog izleta odustalo. Na pohod se odlučio samo Zoran Šarin i ja.
Cilj prvog dana 15. 09. 2012. je uspon na Ojstricu slijedećom rutom: planina Podvežak - Kocbekov dom na Korošice - Ojstrica - Mala Ojstrica - Kocbekov dom.

Pogled na Ojstricu s Korošice pri dolasku u Kocbekov dom
PRISTUP AUTOMOBILOM (do planine Podvežak)
Krenuli smo iz Ike u 6 sati. Prolazimo granični prijelaz Rupa - vožnju nastavljamo preko Ljubljane i Kamnika dalje  prema Kamniškoj Bistrici do mjesta Stahovice, gdje skrećemo desno. Nastavak vožnje do označenog mjesta sa smjerokazom, skretanje lijevo za Podvolovljek. U nastavku  pratimo smjer za Luče i nakon 10_tak km skrećemo lijevo prema planini Podvežak, do koje nam preostaje 30 minuta vožnje  po makadamskoj cesti do parkirališta na planini Podvežak. To je ujedno i ishodišna točka pohoda i uspona na Ojstricu. Vožnja od Ike do planine Podvežak trajala je 3 h i 35 minuta.

Ishodište pohoda planina Podvežak (1425 m ), jezero Vodotočne ( 1825 m ), Kocbekov dom na Korošice ( 1808 m ), zatim uspon na Ojstricu ( 2350 m ), spust na malu Ojstricu ( 2017 m ) , te dalje do Kocbekovog doma ( 1808 m ). Dužina staze 10,1 km. Vrijeme gpx traga 5 h i 57 minuta. Minimalna visina 1422 m, maksimalna 1348 m. Visinska razlika pri usponu 1298 m, pri silasku 894 m. Visina polazišta 1425 m. Visina odredišta 2350 m. Prosječan nagib 29%.

Na dužini staze 10,7 km pri usponu savladana je ukupna visinska razlika 925,50 m, a pri spustu 792,20 m. Aktivno vrijeme uspona 5 h i 04 minute. Vrijeme stajanja i odmora 3 h i 12 minuta, te ukupno vrijeme 8 h i 17 minuta.

Parking na planini Podvežak.

Uspon započinjemo u 9 h i 50 minuta. Od parkinga staza vodi kroz šumu i lagano se uspinje, što je dobro za zagrijavanje. Put je dobro markiran i označen i na nekoliko mjesta presijeca makadamsku cestu koja vodi do seoske gospodarske kuće na planini Podvežak, gdje se drži blago ( krave ) na ispaši. Okvirno 15 minuta hoda dolazimo ispred gospodarske kuće. Dobro je napomenuti, da se u njoj može prespavati, a može se i osvježiti raznim pićima.

Na pašnjaku ispred seoske kuće.-----

Na ovom dijelu markacije su slabo vidljive, ali uz pažljivo gledanje pronađu se. Po sredini pašnjaka staza vodi između dvije kuće koje se vide na slici. Tu upoznajemo gospodina Maksa koji ovdje živi u ljetnom periodu, održava kuće i pazi na blago. Doznajemo da je on osobno markirao put prije 7 dana koji vodi na jezero Vodotočne i dalje do Kocbekova doma na Korošice. Ovaj put je postojao i ranije, ali nije bio markiran.Dalje, staza nas vodi kroz šumu i na početku se značajno uzdiže, da bi nakon nekog vremena ponovo bila polegnuta.

Put kroz šumu

Nakon 45 minuta hoda kroz šumu, dolazimo do raskrižja putova o kojem je pričao Maks. Desno put vodi na Moličku planinu_( Peć ), a lijevo na kolibu i jezero Vodotočne. Odlučili smo krenuti lijevo na jezero, a u povratku preko Moličke planine, tako da se napravi krug i da se ne vraćamo istim putom.

Raskrižje putova. Lijevo smjerokaz: Vodotočne i Korošice.  (Novo markirani put)

Od ovog raskrižja put se blago uzdiže i nakon desetak minuta hoda dolazimo na zasniježeni dio staze.

Na dijelu staze pokrivena snijegom

Zimska idila

Sve što se više uspinjemo, sve je manje snijega, i sve više puše hladan vjetar. Zaustavljamo se, vadimo vjetrovke iz ruksaka i oblačimo se kako bi se zaštitili od hladnoće. U 11 h i 45 minuta dolazimo na prijevoj_sedlo između  hriba Deska (lijevo) i Tolstog vrha (desno). Sa ovog sedla otvara se prekrasan pogled na Ojstricu i ostale okolne vrhove Kamničkih Alpi.

Pogled unatrag

Pogled na Ojstricu, a što je naš današnji cilj, svakako, i Mala Ojstrica

Od ovog prijevoja ili sedla spuštamo se do kolibe i jezera Vodotočne. Nakon desetak minuta hoda pred nama se otvara pogled na jezero u obliku srca i kolibu iznad njega, a u pozadini vidi se Ojstrica.

Jezero u obliku srca i koliba Vodotočne

Ispred jezera

Jezero i koliba Vodotočne ( 1825 m )

Na jezeru i ispred kolibe zadržavamo se 15 minuta, te nastavljamo pohod prema domu. Od jezera uspinjemo se po travnatom dijelu staze.

Travnati dio staze iznad jezera

Od jezera jedan sat hoda put nas dovodi do doline Korošica, gdje se na podnožju Ojstrice vidi Kocbekov dom.

Ispred Kocbekovog doma na Korošici (1808 m )

Natpis sa dobrodošlicom

Dolaskom do doma, pravimo dužu pauzu. Slijedi osvježenje i ručak, te pripreme za uspon na Ojstricu i Malu Ojstricu. Iz ruksaka vadimo nepotrebne stvari, kako bi smanjili težinu i olakšali uspon. Ispred doma mnoštvo smjerokaza, koji pokazuju od kuda i iz kojih pravaca se sve može do Kocbekovog doma. Dolazak je moguć iz Logarske doline 5 h, iz Kamniške Bistrice 5 h, Velika planina 4 h, Rogovilec 4 h, Podvežak 2 h, Luče 5 h, Kamniško sedlo 3 h.

Dom napuštamo u 14 h i 10 minuta. Uspon na Ojstricu kreće odmah iznad doma. Vrijeme se kvari, dan nije više čisto vedar, kao u prijepodnevnim satima. Na početku uspona prema Ojstrici gazimo po snijegu.

Na početku uspona

Sve što se više uspinjemo snijega je manje, što nam olakšava uspon. Nakon jedan sat hoda dolazimo do raskrižja: ravno Ojstrica , lijevo Škarje.

Put za Škarje

Pogled prema maloj Ojstrici.

Na vrh Ojstrice (2350 m ) dolazimo točno u 15 h i 45 minuta. Što znači da nam je uspon trajao 1 h i 35 minuta, gdje je savladana visinska razlika od 524 m. Nekoliko fotki sa vrha.

Na vrhu Ojstrice

Zajednička fotka sa vrha. Pogled sa Ojstrice je zaista veličanstven.

Pogled na prelijepu Logarsku dolinu

Na vrhu Ojstrice zadržavamo se 15 minuta i u 16 h započinjem pohod prema Maloj Ojstrici.

Na putu prema maloj Ojstrici, zanimljiv detalj stijene

Put prema Maloj Ojstrici je prilično zahtjevan, hoda se neprekidno ispod oštrih i špičastih vrhova. Staza je dosta snijegom pokrivena i na mjestima se upada do pojasa, a na dijelovima je i mokro kamenje koje je sklisko zbog otapanja snijega.

Na mjestima duboki nanosi snijega, koje treba savladati

Staza se neprekidno uzdiže, a potom se spušta, ide se od vrha do vrha. Sve što dan odmiče dalje vrijeme se kvari. Neprekidno se izmjenjuju oblaci i lijepo vrijeme.

Zoran na opasnoj i visokoj okomitoj hribi

Put nastavljamo dalje sa nešto manje zasniježenih dijelova staze.

Na putu prema Maloj Ojstrici

Od Velike do male Ojstrice put je trajao 1 h i 20 minuta, gotovo koliko i uspon od doma na Ojstricu. Put je trajao duže zbog snijega kojeg je bilo mnogo više nego na ostalim dijelovima staze.

Na vrhu Male Ojstrice (2017 m )

Silazak sa Male Ojstrice

Od Male Ojstrice  spust je dosta blaži, ali i dalje ima snijega. Ovaj put se zove i Kocbekova pot, koji vodi do doma.

Na putu prema domu

Ispred Kocbekova doma na Korošici dolazimo u 18 h  i 5 minuta.

Kocbekov dom

Dolaskom u dom slijedi smještaj, večera, te počinak, kako bi sutra bili odmorni za uspon na Planjavu.

U nastavku slijedi: gpx tragovi na Google Earthu, na topo karti, vertikalni profil staze te link na album fotografija koje nisu obuhvaćene ovim putopisom.