Krofička i strelovec od koče pod Ojstricom

Srijeda, 23. lipnja 2017.
Krofička (2083 m)
je planina u istočnom dijelu Kamniško-Savinjskih Alpi. Zajedno s vrhom Ute (2029 m) i susjednim Strelovcem (1764 m) oblikuje barijeru – greben između Logarske doline i Robanove koti. Od Škrbine s kojim je povezan sa susjednom Ojstricom, greben se postupno spušta prema sjeveroistoku do vrha Strelovec, koji je posljednji vrh značajan za planinare. Ostali vrhovi Savinjske doline prekriveni su šumom i u planinarskom smislu nisu zanimljivi. Sa sjeverozapadne strane Krofičke, stijene su strme i krušljive i postupno prelaze u šumovite predjele, gdje u gornjem dijelu prevladava ariš (macesen), a u nižim predjelima prelazi u mješovitu šumu bukve i smreke.

Krofička od koče na Klemenči jami – Koča pod Ojstricom

PRISTUP AUTOMOBILOM ( do doma Planincev u Logarskoj dolini)
Iz Austrije od planinarskog doma Eisenkappler Hute vozimo  se lokalnom cestom do Zimpasser Muhle  - (Obir Pepi), tu treba skrenuti lijevo i nastaviti do  Bad Eisenkappele – Željezne Kapele i dalje nastaviti desno do doline Bad Vellach / Bela, skrenuti lijevo i preko visokog prijevoja (1339 m) i graničnog prijelaza (SLO-A) - Paulitchsattel / Pavličevo sedlo, nastaviti dalje po slovenskoj strani, do križanja neposredno prije Solčave - skrenuti desno prema Logarskoj dolini (naplata cestarine 7€). Od ulaska u Logarsku dolinu vožnju nastavljamo do doma Planincev (837 m). Tu ostavljamo automobile i dalje nastavljamo pješačenje do koče na Klemenči jami (1 h), gdje je organiziran smještaj.

koča na Klemenči jami (1208 m), vrh Krofička (n/v 2083 m), vrh Strelovec (1764 m), Icmanikova planina (1520 m), Plesnikova planina (1919 m), koča na Klemenči jami (1208 m). Dužina staze 13,8 km.  Vrijeme gpx traga 7 h i 33 minute. Minimalna visina 864 m, maksimalna 2089 m. Visinska razlika pri usponu 1847 m, pri silasku 1452 m. Visina polazišta 886 m. Visina odredišta 2083 m. Prosječan nagib 27%.

Budući da svake godine PD Knezgrad iz Lovrana organizira višednevne izlete u susjedne zemlje, tako isto,  ove godine organiziran je 3-dnevni izlet u Karavanke - Austrija (1 dan) uspon na Hochobir i u Kamniško-Savinjske Alpe u Sloveniji (2 dan) uspon na Krofičku i Strelovec, te (3 dan) - Velika planina.
Po planu izleta današnji drugi dan 23.06.2017. predviđen je za uspon na Krofičku i Strelovec. Podijeljeni smo u dvije grupe: „grupa A“ koja ide na Strelovec i nazad, te „grupa B“ –Krofička, Strelovec i povratak kružnom turom preko Icmanikove i Plesnikove planine do koče na Klemenči jami.

Koča na Klemenči jami (1208 m).

Nakon redovne jutarnje higijene i doručka uslijedila je priprema za pohod na Krofičku. Od planinarskog doma pored kojeg je postavljeno križanje putova, prema smjerokazu skrećemo u smjeru Krofičke, Strelovca i najdebljeg ariša u Sloveniji. Put najprije prolazi gornjim rubom livade, zatim ulazi u šumu i nakon petnaestak minuta laganog hoda dovodi nas do najdebljeg ariša u Sloveniji, desetak metara udaljenog od staze. Dobro uređena i označena staza dalje nastavlja lagano uzbrdo, te nas nakon 1 h hoda dovodi do raskrižja Puklovica (1570 m). Lijevo odvaja se staza za Strelovec (40 min.), mi nastavljamo ravno prema Krofički (označeno kao zahtevna pot 1 h i 30 min).

Na početku – kroz šumu širokom stazom

Najdeblji ariš u sloveniji. (promjer 147 cm - opseg 464 cm)

Po uređenoj stazi uz laganu uzbrdicu

Na blago polegnutom dijelu staze

Raskrižje“Puklovica“ (1570 m)

Do ovog križanja prijeđeno je 1,3 km i savladana je visinska razlika 362 m. Vrijeme hoda 1 h. Ovaj drugi dio puta koji nas očekuje nešto je duži i dosta je zahtjevniji, kao što je i označeno na smjerokazu. Slijedimo markiranu stazu strmim usponom koja nas vodi kroz šumu ariša prema sjeverozapadu, i nakon 1 h hoda izlazimo iz šume ariša na obronke  obrasle klekovinom. Tu nam se otvaraju lijepi vidici prema Logarskoj dolini i grebenu Kamniško-Savinjskih Alpa. Široki pogled se pruža i prema Austriji, od kuda se lijepo vidi planina Obir i njen najviši vrh „Hochobir“.

Na početku staze od raskrižja

Na polegnutom dijelu puta, od kuda se postupno izlazi iz šume ariša i nastavlja kroz nisko raslinje i klekovinu

Pogled sa staze na Mrzlu goru, Skutu, Rinke i Branu

Austrija – vrh Hochobir / Ojstrc, kojeg smo prethodni dan popeli

Kratki odmor nakon kojega slijedi oštar i zahtjevan uspon prema vrhu

U nastavku staza nas dovodi do zahtjevnije - ispostavljene strmine kroz  kuloar, osiguran čeličnim klinovima, sajlom i drvenim stepenicama sa lijeve strane. Iznad stepenica prelazi se na desnu stranu kuloara i nastavlja uz okomitu krušljivu stijenu, gdje postoji velika mogućnost odronjavanja kamenja. Izlazimo iz kuloara na manju travnatu zaravan, nakon koje se nastavlja strmi dio sve do njegovog vrha. Na sreću i ovaj dio staze je osiguran, pa ne stvara veće poteškoće u savladavanju uspona. Završni dio uspona započinje prečenjem okomitih ispostavljenih litica uskom stazom podno koje zjapi duboka provalija. Nakon toga slijedi oštar završni uspon čvrstim stijenama osiguran klinovima i za nekoliko minuta pentranja stiže se na vrh Krofičke (2083 m).

Kuloar osiguran sajlama i drvenim stepenicama

Na ulasku u kuloar

Kroz kuloar

Pri samom vrhu kuloara, od kuda počinje  prečenje prema vrhu

Pogled unazad

Pogled unazad na prečnicu - dio staze kojom smo prošli

Dolazak na vrh

Osmjeh na licu govori sve

Dužina druge dionice od Puklovica do vrh Krofička je 1,8 km, na kojoj se savladava visinska razlika 513 m. Potrebno vrijeme hoda 1 h i 45 minuta. Oficijelno vrijeme 1 h i 30 minuta.
Krofička (2083 m), po nekadašnjim starim zapisima Grofička (Grofica) je vrh koji se nalazi sjeverozapadno od Ojstrice. Sam vrh nije velik, dosta je ispostavljen. S njega se otvaraju prekrasni vidici na sve strane, a najljepši pogled je svakako, na susjednu Ojstricu. Lijepo se vidi greben prema Strelovcu, Logarska dolina i Robanov kot, te greben i vrhovi Kamniško-Savinjskih Alpa.

Pogled na Robanov kot i Raduhu

Greben prema vrhu Strelovca

Pogled na Ojstricu

Zajednička fotka na vrhu Krofičke

Nakon jednosatne paze koju smo iskoristili za okrijepu i uživanje u lijepom  sunčanom danu i prekrasnim panoramskim vidicima, nastavljamo spust istim putom do raskrižja Puklovica, od kuda ćemo dalje nastaviti za Strelovec i zatvoriti kružnu turu preko Icmanikove i Plešnikove planine do planinarskog doma Pod Ojstricom.

Spust s vrha

Pri spustu

Pri spustu - pogled unazad na vrh Krofičke

Spust kroz kuloar

Dolaskom do raskrižja Puklovica krećemo desno u pravcu Strelovec (40 min). Ovo je vrlo lagana i ne zahtjevna staza koja vodi polegnuto po izohipsi grebena Ute. Nakon 40 minuta laganog hoda izlazimo iz šumske staze na slikoviti travnati greben koji dalje nastavlja sve do vrha Strelovec. Na grebenu podno vrha je raskrižje putova Movznik (1741 m): lijevo za Icmanikovu planinu, desno za Rogovilec – Robanov kot i ravno Strelovec. Od ovog križanja nekoliko minuta grebenskom stazom stižemo na vrh  Strelovec (1764 m). Dužina dionice raskrižje Puklovica – vrh Strelovec je 2,2 km. Visinska razlika 194 m, a vrijeme hoda 1 h).

Na polegnutom dijelu staze – po izohipsi pobočja grebena Ute

Izlazak na travnati greben

Pogled unazad na grebensku stazu

Po vrhu grebena

Pred samim vrhom u pozadini Krofička

Na vrhu Strelovca (1764 m)

Nakon kraće pauze nastavljamo prema Icmanikovoj planini. Na vrhu nismo pronašli markacije (kraća varijanta), stoga smo se vratili do Movznik raskrižja i krenuli desno markiranom šumskom stazom. Moram napomenuti, da ovaj dio kružne ture preko Icmanikove i Plešnikove planine nimalo nije zanimljiv za planinarenje. Cijelo vrijeme hoda se kroz šumu bez ikakvih vidika i zanimljivosti. Na mjestima nije bilo markacija, pretpostavljamo da je razlog sječa šume na tom području. Dionica raskrižje Movznik – Icmanikova planina dužina staze 1,2 km. Vrijeme hoda 30 minuta. Visinska razlika pri spustu 221 m.

Na stazi pri spustu prema Icmanikovoj planini

Raskrižje na Icmanikovoj planini (1520 m). Desno Solčava, lijevo Plesnikova planina, Logarska planina i Klemenča jama

Od Icmanikove  do Plesnikove planine trebalo nam je 55 minuta na dužini staze 1,8 km. Vrlo neugodan strmi spust po stazi koja se često ne koristi i prolazi preko uvala i jaruga. Dolaskom na Plešnikovu planinu (1319 m) počela je padati kiša. Odlučili smo pričekati 20 minuta da kiša stane i nakon toga nastavili ugodnom šumskom stazom još 1 h hoda do planinarskog doma pod Ojstricom, gdje i završava naša današnja avantura planinarenja.

Na stazi pri spustu

Dolazak na Plešnikovu planinu (1319 m)

Krave su prekinule ispašu zbog kiše

Prelazak jaruga i malih potočića

Dolazak do koče na Klemenči jami (1208 m)

U nastavku slijedi: gpx tragovi na Google Earthu, topo karti, vertikalni profil staze, te album fotografija koje nisu obuhvaćene ovim putopisom.