Cima della Vezzana 3129 m - od bivka Fiamme Gialle

Petak, 25. kolovoza 2017.
Cima della Vezzana,
s nadmorskom visinom 3192 m najviši je vrh grupe Pale di San Martino u Dolomitima, smještena na sjevernom rubu lancu Pala. Iako najviši vrh skupina ipak se nekako nalazi u sjeni svog susjeda Cimon della Pala, najviše zbog njegovog atraktivnog šiljatog – piramidalnog oblika.  Ova dva vrha međusobno su odvojena prijevojem „Passo del Travignolo“ (2925 m), od kuda se lijepo vide pukotine malog glečera „Ghiaco del Travignolo“. Među planinarima  i alpinistima ova dva vrha su najpoznatija i najomiljenija u grupi Pale. Cima della Vezzana s bilo koje strane je promatrate, doima se vrlo impresivno, a posebice zapadna strana čije se litice strmoglavo – okomito spuštaju do ledenjaka Ghiaco del Travignolo.

Cima della Vezzana od biv. Fiamme Gialle

Za ovaj planinarski izlet, ishodišna točka pohoda je bivak Fiamme Gialle (3005 m), prijevoj Passo del Travignolo (2925 m), Cima della Vezzana (3192 m). Spust - Passo Bettega (2658 m), rifugio Rosseta (2581 m), penjalište   Malga Fosse di sopra (1942 m), te odlazak na penjalište  Palestra Fiamme Gialle – Passo Rolle. Ukupna dužina staze 11,3 km. Vrijeme gpx traga 4 h i 24 minuta. Minimalna visina 1931 m, maksimalna 2193 m. Visinska razlika pri usponu 617 m, pri silasku 1699 m. Visina polazišta 3005 m. Visina odredišta 3192 m. Prosječan nagib 19%.

Treći dan našeg boravka (25.08.2017. ) u Dolomitima u grupi Pale di San Martino predviđen je za uspon na  Cima della Vezzana, od bivaka Fiamme Gialle, te spust preko rifugio Rosseta do parkirališta na Malga Fosse di sopra 1942 m. Nakon toga penjanje kratkih sportskih smjerova na granitnim – porfido stijenama na penjalištu „Palestra Fiamme Gialle“ – Passo Rolle.

Uspon na Cimu della Vezzana započinje spustom od Bivaka dobro označenom – markiranom stazom (80 m) koja nas dovodi do prijevoja - Passo del Travignolo 2925 m. S ovog prijevoja lijepo se vidi pukotina na manjem ledenjaku Ghiaco del Travignolo na sjevernoj strani. Prema jugu prostire se široka dolina Val dei Cantoni. Na ovom prijevoju ostavljamo ruksake - nastavljamo strmim usponom šljunčanom stazom 716 koja  nas po serpentinima dovodi do sedla između Cime Nuvovo i Cime della Vezzana. Od tu slijedimo grebensku stazu označenu čuljcima s južne strane Vezzane. Podno vršnog grebena dolazimo do račvanja putova: desno odvaja se put za bivak Brunner i rifugio Mulaz, mi nastavljamo na vršni greben i po njemu do vrha – Cima della Vezzana (3192 m -1 h hoda).

Zajednička fotografija ispred biv. Fiamme della Gialle (3005 m)

Pri spustu do prijevoja

Na prijevoju Passo del Travignolo ulazak na stazu 716

Prelazak suhog bujičnog kanala

Izlazak iz sipara

Na sedlu između Cime Nuvovo i Cime della Vezzana

Pogled od sedla prema jugu na Cimu il Nuvovo (3075 m)

Zasluženi odmor na vrhu

Pogled s vrha Cima della Vezzana (3192 m) na istočnu stijenu Cimon della Pala (3184 m)

Zajednička fotka na vrhu Cima della Vezzana (3192 m)

Okupani jutarnjim sunčanim zrakama na vrhu se zadržavamo neko vrijeme  uživajući u prekrasnom panoramskom okruženju dolomitskih vrhova. Nakon toga uslijedio je spust istim putom (267 m) do Passo del Travignolo, od kuda nastavljamo silazak po oblutcima i siparu dolinom Val dei Cantoni. Nakon desetak minuta hoda dolazimo do stjenovite barijere po kojoj se spuštamo uz pomoć čeličnih sajli, te ponovo izlazimo na sipar s desne strane uvale. Nedugo zatim dolazimo do još jedne ferrate po kojoj se nakratko dižemo i dalje prema jugozapadu obroncima Croda del Pala do prijevoja Passo Bettega (2658 m).  Od ovog prijevoja nastavlja se spust između vrha s desne strane Dente del Cimon  i vrha s lijeve strane Cima Corona do raskrižja, gdje staza skreće udesno, nakratko se uspinje, zatim nastavlja po izohipsi Cime Corona (2768 m) do rifugio Rosseta (2581 m).

Pogled na dolinu Val dei Cantoni

Silazak preko zahtjevnije kamene barijere

Skok preko procjepa prema ferrati

Na izlasku iz kratke ferrate

Prema prijevoju Passo Bettega

Prema rifugio Rosseta

Dolazak na rifugio Rosseta (2581 m)

Još jedan pogled na kartu

Od doma rifugio Rosseta, nastavljamo lijepo građenom stazom – „mulatijerom“ dobro zaštićenom koja se strmo po serpentinama spušta i uskoro nas dovodi do raskrižja na kojem se lijevo odvaja staza za Col Varde i San Martino, mi slijedimo putokaz  ravno za Malga Fosse i Passo Rolle stazom 712  „Sentieri dei Finanzieri“. Od ovog raskrižja gotovo polegnutom stazom priječimo po izohipsi jugozapadne padine  Croda della Pala do slijedećeg raskrižja na kome desno nastavlja staza 706 prema ferrati Bolver – Lugli, lijevo za Col Varde. Od tu do Malga Fosse di sopra vraćamo se istim putom kojim smo prethodni dan prošli. Dolaskom na parkiralište slijedi presvlačenje , vožnja do Passo Rolle i odlazak na penjalište „Palestra Fiamme Gialle“, penjanje kratkih sportskih smjerova na granitnim – porfido stijenama.

Lijepo građena staza – u pozadini Cima Rosseta i gornja postaja žičare

Osvrt unazad na rifugio Rosseta

Spust po serpentinama dobro zaštićen stazom

Na polegnutom dijelu puta - jugozapadne padine  Croda della Pala

Na raskrižju putova: desno ferrata Bolver – Lugli, lijevo za  Col Varde i ravno za Malga Fosse di sopra i Passo Rolle

Dolazak na parkiralište – Malga Fosse di sopra. U pozadini Cimon della Pala

Nekoliko fotografija s penjališta Palestra Fiamme Gialle – Passo Rolle:

Zagrijavanje na smjeru težine 5c. Moreno - prvi u akciji

Pri vrhu smjera 5c

Konačno, poslije Morena i Marka i moja malenkost u akciji- 5c

Pri vrhu smjera - 5c

Nakon što smo bez poteškoća popeli smjer težine 5c, prešli smo  na težu varijantu penjanje smjera težine 6a+.

Moreno penje prvi, zatim Marko (6 a)

Marko pri vrhu smjera (6 a +)

Daljnje penjanje je onemogućeno zbog kiše. Turistički posjet San Martinu di Castroza obilazak trgovina, večera, te nastavak vožnje do doma.

Još jedan pogled na Cimon della Pale od penjališta

U nastavku slijedi: grx tragovi na Goggle Earthu, na topo karti, vertikalni profil staze, te album fotografija koje nisu obuhvaćene ovim putopisom.