ZEČJAK od prijevoja Veliki Alan-Kita-pl. dom Alan

PD Knezgrad iz Lovrana 27. svibnja 2012. organiziralo je izlet  na Velebit. Zadani cilj su dvije staze  a) teža i b) lakša:
A) Polazna točka - pl. Kuća Mrkvište  (1276 m), Tadijevac, Mali Golić, Goljak, prijevoj V. Alan, Kita, Zečjak te do pl. kuće Alan. Dužina staze 17 km. Predviđeno vrijeme hoda 7 h. Staza srednje teška.
B) Polazna točka prijevoj  - V. Alan (1414 m), Kita, Zečjak te do pl. kuće Alan. Dužina staze 6,6 km, predviđeno vrijeme hoda 3 h i 30 minuta. Staza srednje teška.Organizator pohoda Panta. Prijavilo se 26 planinara, te 4 gosta, ukupno 30 sudionika pohoda.

Vrh Zečjak (1622 m.

KOLNI PRISTUP (do pl. doma Alan)
Prijevoz je organiziran s 4 osobna automobila i jednim terenskim vozilom. Iz Ike preko Rijeke, dalje Jadranskom magistralom do odvojka ceste za Jablanac. Tu treba skrenuti lijevo na lokalnu cestu koja vodi do planinarske kuće Alan (1345 m). Tu ostavljamo 1 automobil, kojim ćemo kasnije odvesti šofere do Mrkvišta. Ostali automobili nastavljaju vožnju po makadamskoj cesti 9 km do pl. Kuće na Mrkvištu  (1276 m).  Dužina puta 140 km. Vrijeme vožnje 2 h i 50 minuta.

ISHODIŠTE POHODA (s karakterističnim putnim točkama "B varijanta" - kraća staza)
Prijevoj Mali Alan (1414 m), Kita (1573 m), Zečjak (1622 m). Od Zečjaka nastavak puta do planinarske kuće Alan (1345 m). Ukupna dužina staze - gpx traga 6,6 km. Vrijeme hoda (traga) 3 h i 30 minuta. Visinska razlika pri usponu 306 m, pri spustu 374 m. Minimalna visina 1345 m, maksimalna 1618 m. Visina polazišta 1413. Visina odredišta 1622 m. Prosječan nagib 10%.

Planinarska kuća Mrkvište

Ispred pl. kuće Mrkvište, spremni za pohod

Tu nastaje razdvajanje. Kao nisam siguran i ne želim riskirati da pohodim dužu i težu stazu (A), zbog još friško operirane noge, odlučujem se na lakšu stazu (B), gdje mi se pridružuje Mirjana Lukšić. Panta nas vraća svojim terenskim vozilom nazad do prijevoja Veli Alan. To je polazna točka za ovu kraću dionicu koja vodi do Kite, preko Zečjaka, pa do pl. Kuće Alan.
Polazna točka ovog planinarskog pohoda je  Veliki Alan  (1414 m). Tu je postavljen putokaz sa smjerovima za: Štirovaču 1 h i 30 minuta, Goljak 1 h i 15 minuta, Veliki Golić 1 h, te Kita 45 minuta. Kako je većina planinara krenula od Mrkvišta, njima treba 3 h i 30 minuta do ovog prijevoja, stoga, Mirjana i ja imamo prednost od 3 h i 30 minuta, zbog toga ne žurimo i hodamo lagano po dobro označenoj stazi, zastajkujemo i razgledavamo okolne vrhove.

Na ulazu na stazu prema Zečjaku postavljen je putokaz sa smjerovima

Na početku staze
Tako laganim hodom kroz prekrasnu bukovu šumu stižemo do Kite na (1573 m). Na vrhu puše lagani vjetar koji nas osvježava. Zadržavamo se nešto duže nego obično, razgledavamo i fotografiramo. Nekoliko fotki sa vrha Kite:

Va vrhu Kite (1573 m). Na manjoj gomili kamenja zaboden je drveni štap i ispisan  je naziv vrha

Pogled s vrha Kite

Put prema Zečjaku započinje silaskom  po travnatom terenu, te ponovo ulazimo u bukovu šumu. Ovaj dio puta prema Zečjaku nije tako lagan kao do Kite. Na stazi prema Zečjaku izmjenjuje se bukova šuma, smreka, stijene, uvale, travnate vrtače, hrpti, ali i prekrasni vidici prema ostalim velebitskim vrhovima.

Iz gustiša izlazimo na manji kameni greben

Po putu nailazimo na neobične skulpture. Nakon pola sata hoda odlučili smo napraviti pauzu i marendati.

Vrijeme marende

Vrijeme marende trajalo je nešto duže okvirno 40 minuta. Zatim nastavljamo put u pravcu Zečjaka, pa do konačnog odredišta. Kako ne žurimo imamo vremena za razgledavanje i fotkanje.

Na stazi između Kite i Zečjaka

Podno vrha Zečjak

Vrh Zečjak (1622 m) je drugi vrh po veličinu Srednjeg Velebita. Vrh je obrastao travom, a tu je i hrpa kamenja na kojem je ispisan naziv vrha, a sa druge strane postavljen je i žig. Zečjak je prekrasan vrh i lijep vidikovac zbog svog položaja i travnatih padina te lijepog grebenskog puta do njegovog vrha. Vidik je otvoren na Jadransko more i otoke, na vrhove sjevernog i srednjeg Velebita i daleko prema Lici.

Ovu fotografiju je napravio planinar Željko ili Amigo pod tim nadimkom je više poznat. Ispričao nam je svoju priču  da se druži sa Velebitom od svoje četvrte godine te da je napravio svoje prve korake na Velebitu. Pokazao nam je okolne vrhove i njihove visine. Čini se da Velebit poznaje bolje nego sam sebe. Svaki slobodan trenutak provodi na ovoj prekrasnoj planini.
Zečjak napuštamo u 14 h i 10 minuta, spuštamo se po travnatom terenu, zatim staza vijuga kroz gustu klekovinu, te ponovno ulazi u bukovu šumu. Neprestano zastajkujemo i fotkamo.

Na putu prema  odredištu

Nakon nekog vremena zaustavljamo se u hladu bukove šumi kako bi ručali i sačekali ostale planinare. Tu se zadržavamo okvirno 30 minuta. Ja sam želio da sačekamo ostalu grupu koja će proći ovim putem, te da se svi skupa vratimo do doma. No, međutim, Mirjana nije prihvatila tu opciju, pa smo nastavili put dalje. Izlazimo iz bukove šume i dolazimo na travnati dio. Dolje u dolini gledamo ostatke pastirskih stanova, danas preuređenih kuća za vikend. Tu se nekada odvijao život i kada su ovdje pasla stada ovaca, gdje se čulo zvuk goveda, klepanje kosa, pjesma pastira i dječji smijeh. Sve na to ukazuje postavljena informativna ploča „Život s planinom“.

Prelazimo travnatu dolinu i ulazimo na Premužićevu stazu koja dalje vodi do doma.

Stiže poruka da nas čekaju u domu. U tom trenutku nismo znali što se događa. Pretpostavili smo da su odustali od ovog dijela puta. Stoga, smo po Premužiću udarili jaki tempo, kako nas ne bi previše čekali.

Na Premužićevoj stazi
Tako ubrzanim hodom izlazimo iz Premužoviće staze, te lijevo skrećemo šumskom cestom, koja nas dovodi do  planinarske kuće Alan. Tu smo zatekli samo ženski dio ekipe koja je odustala od drugog dijele staze. Muški dio ekipe napravio je cijeli zamišljeni put kao što je opisano u točki „A“ kao teža staza.

Ispred pl. Kuće Alan
Poslije dužeg zadržavanja okrepljenja i osvježenja, planinarsku kuću Alan napuštamo okvirno u 17 h i vožnju nastavljamo prema doma. U nastavku slijedi GPS tragovi na topo karti, na Google Earthu, vertikalni profil staze te -Link albuma fotografija koje nisu obuhvaćene ovim putopisom.

GPS tragovi na topo karti