Rafting na rijeci Tari

Subota, 24. lipnja 2012.
Rafting na rijeci
Tari kroz najdublji kanjon u Evropi predstavlja doživljaj sa kojim se malo koji može usporediti. Tara na svom putu od Komova dugačka je 144 km, a nastaje od sliva rijeka Opasnice i Veruša, spajajući tok sa Pivom do rijeke Drine. Kanjon je dug 78 km i njegov najdublji dio je 1300 m,  što ovaj kanjon čini drugim u svijetu poslije Kolorada u SAD_u. Tara se smatra najljepšom i najbistrijom rijekom u Evropi, stoga, je nazivaju „Suza Evrope“. Posljednjih 18 km ove rijeke, prije nego Piva i Tara postanu Drina najuzbudljiviji je dio raftinga sa oko 20 brzaca i bukova.

Od mnoštvo osobenosti Tare posebno mjesto zauzimaju njeni bukovi. Huk nekih većih bukova se čuje i na samim ivicama kanjona. Od preko 40 bukova najpoznatiji su Djavolje lazi, Sokolovina, Bijeli kamen, Gornji i Donji tepački buk i dr. Tara je 1977. godine uvrštena u program “Čovjek i biosfera“ i upisana u ekološki rezervat biosfere Svijeta, čime je zaštićena međunarodno usvojenom konvencijom.

Kanjon Tare

Subota, 24. 06. 2012. -  hotel Mladost na Tjentištu napuštamo u 8 h, vožnjom autobusom put nastavljamo prema Crnoj Gori. Nakon 50 minuta vožnje prije granice sa Crnom Gorom, vozač se zaustavlja na benzinskoj pumpi pored rijeke Drine, kako bi napunio spremnike naftom i nastavio dalje put.

Na mostu iznad rijeke Drine

Na rijeci Drini

Prelazimo državnu granicu između BiH i C. Gore, te nakon 20 minuta vožnje dolazimo do mjesta za parkiralište  autobusa. Tu su nas dočekala terenska vozila, sa kojima se prebacujemo do kampa rafting „Soko“ na Šćepan Polju. Ovaj rafting kamp drži četveročlana obitelj Vuković tri brata i sestra: Zoran, Goran, Ljubo ( Miloš ) i Vera. Ovaj kamp za rafting posjeduje  4 bungalova ukupnog kapaciteta 40 ležaja, a planira se još graditi dva.

Svaki bungalov sadrži dvije sobe lijepo uređene sa 4 i 6 ležaja sa sanitarnim čvorom. U sastavu bungalova postoji i restoran Savrdar. Ovo seosko domaćinstvu u svojoj gastronomskoj ponudi nudi: domaće izvorne specijalitete kao što su: domaći sir, pršut, kajmak, sve vrste roštilja, specijalitete pod pekom i niz drugih usluga. Svaki onaj koji posjeti ovaj kamp bit će zadovoljan sa uslugom i ljubaznim domaćinima. Eve te složne obitelji.

Obitelj Vuković

Bungalovi

Po dolasku u kamp odmaramo uz jutarnju kavu i čekamo da se grupa ispred nas obuče i napusti kamp. Zatim slijede pripreme, presvlačenje i preuzimanje zaštitne rafting opreme. Svaki od nas dobio je odjelo, čizme, zaštitni prsluk i kacigu. Nekoliko fotografija:

Čeka se rafting oprema

Dok traje presvlačenje, naši domaćini priredili su i glazbu da nas zabave

Pod trijemom  čekamo na prijevoz da krenemo prema rijeci Tari

Pričaju se dobri vicevi na račun raftinga

Biranje adekvatne opreme

Za vrijeme oblačenja zaštitne rafting opreme

U 11 h i 20 minuta napuštamo kamp i sa terenskim vozilima prebacujemo se do Brštenovice, mjesta od kuda započinje rafting.

Na putu prema Brštenovici zaustavljamo se na jednom vidikovcu od kuda se vidi kanjon Tare

Pogled na kanjon Tare

Na odredište došli smo u 12 h. Spustili svoje čamce u korito Tare i čekamo skipere.

Dolazak na odredište

Spremni za rafting

Čekanje na skipere

Dolaskom skipera formiraju se timovi od 8 do 12 članova. Mi smo se uspjeli posložiti u tri čamca. Skiper nas upoznaje sa pravilima ponašanja u čamcu u određenim situacijama.

Tara je pravi izazov za sve ljubitelje vode i prirode, pa kažu da onaj tko se nije spustio niz Taru taj ne zna kako je to kada vam proradi adrenalin. U 12 h i 33 minute započeo je rafing.

Na startu

Za početak na mirnom toku Tare

Prvi manji brzaci

Ozbiljniji slapovi

Na ovom dijelu Tara je vrlo brza i obiluje slapovima

Na nekoliko mjesta se zaustavljamo, a naviše se zadržavamo pod slapom

Dolazak pod slap

Tuširanje pod snažnim pritiskom visokog vodopada

Rafting završavamo u 14 h i 30 minuta. Prenosimo svoje čamce do vozila i vraćamo se u kamp „Soko“.

Vadimo čamce iz vode i nosimo ih do vozila

Zadovoljni i spremni za povratak

Dolaskom u kamp Soko uslijedila je predaja rafting opreme, tuširanje, presvlačenje te ručak.

Peka spremna, a mi prilično ogladnjeli

Juha se poslužuje

Vrijeme ručka, zatim opuštanje uz zvuke glazbe i Halida Bešlića

Ples i pjesma uz glazbu.

Nakon zabave pozdravljamo se sa ljubaznim domaćinima, uz obećanje da ćemo to još jednom ponoviti. Vožnju nastavljamo uz Pivsko jezero, prema Žabljaku.

Pivsko jezero

Na putu prema Žabljaku, nakratko, se zaustavljamo i obilazimo Pivski Manastir. Nekoliko riječi o uzrocima preseljenja Pivskog manastira.

Potreba za električnom energijom, koja je u Crnoj Gori posebno porasla sa izgradnjom Kombinata aluminija u Titogradu, dovodi do izgradnje Hidroelektrane "Piva", pa usporedo sa time i do stvaranja velikog akumulacionog jezera u kanjonima Komarnice, Sinjca, Pive i Vrbnice. Time je, ujedno, došlo i do potrebe premještanja Pivskog manastira, jer je nivo vode novog jezera zahvatio i njegovo stanište. Novo mjesto za Manastir nađeno je u zaseoku Sinjac, udaljenom od stare lokacije Manastira oko tri km.

Pivski manastir je, na svom staništu u Gusićima, živio skoro puna četiri stoljeća. Njegova gradnja je počela 1573. godine, a završena je 1586. godine. Znači, građenje je trajalo trinaest godina. Manastir je građen kao Uspenje Sv. Bogoridice.

Strpljivim radom i ogromnim naporima, kao i velikom voljom, za vrijeme od 13 godina završeni su svi radovi na preseljenu Manastira i manastirskih objekata, 1982. godine. Dakle.,premještanje manastira trajalo je13 godina, kao i njegova gradnja.

U dvorištu Manastira

Ispred Manastira

Unutranjost Pivskog manastira

Napuštamo Pivski manastir, vožnju nastavljamo do Žabljaka gdje dolazimo  8 h i 20 minuta. Smješteni smo u hotelu Bjelobor. Nakon toga uslijedila je večera i obilazak grada.

Vrijeme večere

Nakon obilaska grada vraćamo se u hotel i pripremamo se za sutrašnji dan – uspon na Prutaš.