BIH I CRNA GORA_Izlet i planinarenje od 22. 06. do 28. 06.2012. godine

Petak, 22.lipnja 2012.
Na putu preko Mostara i Sarajeva do Tjentišta

PD Knezgrad iz Lovrana, tradicionalno, svake godine, organizira jedan veći izlet, odnosno planinarenje u jednu od susjednih zemlja ili država. Tako, i ove godine,  organiziran je 7 dnevni izlet u BiH i Crnu Goru u razdoblju 22. do 28. lipnja, 2012. godine. Za planinarenje i izlet prijavilo se 29 planinara i planinarki. Dogovoren je polazak 22. 06. 2012 u 24h i 10 minuta sa lovranskog mula.

Voditelj i organizator izleta je Arijana u suradnji a agencijom „Neviđeno“_Žabljak iz Crne Gore. Izlet je protekao u dobroj organizaciji bez problema i poteškoća, stoga, Ariana moje čestitke. Noćna vožnja je protekla u smijehu, muzici, šali. Rijetko tko da je spavao, više se kunjalo nego spavalo,uz nekoliko kraćih stajanja radi ćik i piš pauza i osvježenja. Pored nas planinara, moram, spomenuti i našeg vozača Ivu Vidovića, koja nas je sigurno odvezao i dovezao žive i zdrave.
Nešto više informacija o agenciji „Neviđeno“ iz Žabljaka, i o agenciji  Rafting „Soko“ iz Šćepan Polja, na blogovima koji slijede.

Naš vozači

Ono što je bilo daleko, sada je tu i konačno, došao je i taj trenutak da krenemo put BiH_a i Crne Gore. Osobno,krenuo sam na put sa malo nesigurnosti i samopouzdanja, nisam bio siguran da ću moći izdržati sve te pohode i uspone. No, pokazalo se suprotno, bio sam psihofizički spreman za sve uspone i pohode i više od toga, stoga, sam sretan da je moja noga sve to izdržala i da je ponovo u punoj funkciji.
Putovanje od Lovrana preko Zagreba_Slavonskog Broda_Doboja_Sarajeva trajalo je 9 sati i 30 minuta.

Na samom početku puta Predsjednik PD, Panta, prigodnim govorom pozdravio je sve prisutne planinare i zaželio sretan pit i uspiješ pohod na planinama BiH i C. Gore.

Prigodan govor Predsjednika Pante

U autobusu, neki već kunjaju

Prelazimo naš granicu, zatim dolazimo do graničnog prijelaza i ulazak u BiH. Na ulazu stoji tabla sa natpisom „štrajk“. Bez obzira što su u štrajku carinici i policajci obavili su svoj posao vrlo korektno, brzo i bez nepotrebnog zadržavanja. Nakon sedam sati vožnje, bolje rečeno u 7 h i 10 minuta prvo zaustavljanje i prva kava u kafe baru „Zovko“.

Prva kava u BiH_u. Kafe bar Zovko
Nastavljamo vožnju bez zaustavljanja i dolazimo do Sarajeva i direktno na Vrelo Bosne stižemo u 9 h i 50 minuta.

Na vrelu Bosne

Napuštamo Vrelo Bosne i dolazimo u Sarajevo u 11 h i 38 minuta na Baščaršiju. Dogovor je da se nađemo u 15 h kod autobusa, do tada kuda koji mili moji. Tu se odvajamo po grupama, svatko svojim putem.
Baščaršija je stari bazar povijesno i kulturno središte grada. Izgrađena je u 15. stoljeću, kada je Isa-beg Isaković osnovao grad. Riječ Baščaršija potječe iz turskog jezika . Riječ "BAS" na turskom doslovno znači "glava", međutim, u nekom drugom kontekstu znači "primarno", "glavni", "kapital" i "čaršija" koja je "çarşı" u turskom znači "Bazaar" ili "tržište" Zbog velikog požara u 19. stoljeću, danas Baščaršija je dvostruko manja nego što je nekad bila.
Na Baščaršiji se nalazi nekoliko važnih povijesnih zgrada, kao što je Husrev-beg džamija i Sahat-kula. Danas je Baščaršija glavna turistička atrakcija u Sarajevu.

Na Baščaršiji

Prilikom dolaska na Baščaršiju prvu stvar što smo učinili, raspitujemo se gdje se može dobro pojesti. Od nekoliko ponuđenih restorana odlučujemo za "Željo 2" Tu smo uzeli čevapčiće sa lepinjom i kajmakaom a za piće pasala je pivica.

Vrijeme ručka
Nakon što smo napunili svoje tobolčiće nastavljamo sa razgledavanjem grada i dolazimo do Husrev-beg džamije.

Ispred Husrev-beg džamije

Ispred katedrale

Nastavljamo dalje razgledavanje grada i tako dolazimo do mjesta_spomen obilježja gdje je 28 juna 1914 godine Gavrilo Princip izvršio atentat na austrougarskog prijestolonasljednika Franca Ferdinanda i njegovu suprugu Sofiju.
Od kantuna te zgrade gdje je postavljeno spomen obilježje prelazimo na drugu stranu Miljacke preko mosta koji je dobio ime po Gavrilu Principu.

Principov most

Pred nama je muzej, ali ne ulazimo u njega, već tražimo mjesto za osvježenje. A najbolje mjesto za to je „Sarajevska pivara“. Raspitujemo se kako najbrže do nje doći, ljubazni domaćini daju nam kratke i jasne upute. Sva sreća bili smo u blizini i za tren oka evo nas ispred pivare.

Ispred sarajevske pivare osnovane 1864 godine

Unutra se raspitujemo koje sve vrste piva proizvode i za probu odlučujemo se za nepročišćenu crnu pivu.
Zaista nam odgovara, zatim slijedi promjena sa svijetlim pivom.

U pivnici

Nešto kasnije dolaze još tri grupice sa istom idejom za osvježenje, kao da smo se dogovorili. Evo tih prijatelja piva.

Nema više vremena za obilazak kulturno povijesnih znamenitosti grada, žurimo do autobusa, ostalo je samo nekoliko minuta do polaska

15 sati, čeka se na autobus i polazak za Tjentište
Na putu prema Tjentištu zaustavljamo se još jedno u restoranu Bukovica.

Restoran Bukovica
U 18 h i 50 minuta stižemo na Tjentište. Slijedi smještaj i večera.

Vrijeme večere

Na terasi poslije večere

20 sati je, već je kasno za snimanje spomen obilježja na Tjentištu. No, ipak odlazim i snimam nekoliko fotki, malo mute i tamne, alo što je tu je.

Ispred spomen obilježja bitke na Sutjeski_Tjentište
Žuri nam se da se što prije vratimo i smjestimo, jer nas sutra čeka uspon na Maglić.