Rafting na rijeci Neretvi

Utorak, 25. lipnja, 2013.
Četvrti dan našeg izleta i planinarenja u Bosni i Hercegovini previđen je za posjet muzeju „Bitka za ranjenike na Neretvi“ u Jablanici, rafting na rijeci Neretvi, posjet gradu Konjic, te povratak do hotela „Snježna kuća“ na Rujištu. U pratnji sa našim rafting vodičima Arminom Bošuićem i Emirom Alajbegovićem iz GSS jedinice Mostar u 9 h i 30 minuta stižemo u Jablanicu i po predviđenom planu posjet muzeju. Prije ulaska u muzej, pred nama na Neretvi ostaci legendarnog srušenog mosta za vrijeme Drugog svjetskog rata. Nekoliko fotografija sa rijeke Neretve i iz Muzeja

Srušeni most za vrijeme Drugog sv. Rata na rijeci Neretvi u Jablanici

Muzej“Bitka za ranjenike na Neretvi.

Ove godine u Jablanici 11. Svibnja 2013 obilježena je 70 obljetnica bitke za ranjenike na Neretvi. Bitka za ranjenike na Neretvi bila je bitka za spas preko 4.000 ranjenika koju su vodile i dobile partizanske jedinice protiv udruženih njemačkih, talijanskih, ustaških i četničkih snaga u veljači i ožujku 1943. godine.

Postav  u muzeju - autentični prizor u prirodnoj veličini

Iz Jablanice vožnju dalje nastavljamo planinskom cestom do Glavatičeva, sa koje se vide najveći vrhovi planine Prenj. Prolazimo iznad Boračkog jezera i zaustavljamo se na vidikovcu „Jelisavetin kuk“ od kuda se vidi dio jezera.

Pogled sa vidikovca na Boračko jezero

U Glavatičevo  do „Taja Raft“ (agencija koja se bavi uslugama raftinga), od kuda je polazna točka za rafting, dolazimo u 12 h i 50 minuta.

Tajo raft

Za dobrodošlicu posluženi smo sa domaćom rakijom, a potom slijedi i marenda ( pastrva sa roštilja ). Naši vodiči i skiperi ukratko su nas upoznali sa osnovnim pravilima raftinga,  pomažu nam oko izbora opreme za rafting.

Neretva je rijeka duga 225 km, koja svojim najvećim dijelom protječe kroz Bosnu i Hercegovinu (203 km), te manjim dijelom kroz Hrvatsku (22 km). Izvire ispod planine Jabuke, na nadmorskoj visini od oko 1000 metara, ulijeva se u Jadran ispod Metkovića 10 km širokim ušćem. Zajedno sa svojim pritocima čini zasebnu prirodnu cjelinu i jedinstven ekološki sistem u ovom dijelu svijeta.  Njeni pritoci u  gornjem toku su  Repešnica, Rakitnica i Ljuta sa desne, te Ladanica, Župski Krupac, Bukovica i Bijela s lijeve strane. Čitav je niz obilnih vrela i rječica kratkog toka. Na svom putu prema Jadranu Neretva protječe kroz neke od najljepših bosanskohercegovačkih gradova: Konjic, Jablanicu, Mostar, Čapljinu, Počitelj. Poznata je po svojoj smaragdno-zelenoj boji, čistoj i u svom gornjem toku potpuno pitkoj vodi. Neretva je "Nil" Hercegovine, "srčana arterija" i "vrelo života" ovog područja. Ona je svojom snagom uspjela savladati moćne planinske masive i doći do vječnog cilja - mora.

Vrijeme pripreme

Spremni za avanturu

U prvom dijelu raftinga okvirno 3 km Neretva je nešto mirnija i nije previše uzbudljiva, ali i to je dobro da se postupno zagrijemo, kako bi na težim mjestima bili spremni veslati.

Na samom početku

Na mirnijem dijelu Neretve

Na mirnijem dijelu Neretve. Nastavljamo plovidbu dalje do ušća rijeke Rakitnice. Tu se zaustavljamo i pravimo pola satnu pauzu

Odmor na ušću rijeke Rakitnice

Nakon odmora ponovo smo u rafterima. Daljnja plovidba je uzbudljivija, vodi nas kroz Veliki kanjon Neretve visine na pojedinim mjestima i do 1000 m. Od ušća rijeke Rakitnice, kroz Veliki kanjon pa do sela Đajići prolazimo kroz puno brzaca i bukova, od kojih su najatraktivniji: Ploče, blizanci, osmica, S, Kalajdžin potok, Štrojila. Najatraktivniji je Đajića buk. Nekoliko fotki sa bukova i brzaca:

Izlazak u Đajićima

Rafting staza vodi dalje još pola sata do cilja na  ušću rijeke Ljute. Mi smo stazu skratili zbog hladnoće.  Odlazimo do AMBASADA NERETVE Rafing  tursa „Salihamidžić“ u selu Đajići,gdje nam je organiziran ručak. Slijedi presvlačenje u toplu odjeći i odmah zatim za stol, budući je ručak spreman za serviranje.

Za vrijeme ručka. Svaka pohvala domaćici koja je spremila obilan ručak i vrlo ukusan. Svi su bili oduševljeni

Pozdravljamo se sa domaćinima i vožnju nastavljamo do Konjica, gdje smo predvidjeli obilazak grada i Starom mostu.  Stari kameni most sagrađen je davne 1682 godine za vrijeme 19. Sultana Osmanskog carstva Mehmeta IV. Ćuprija koja ima 6 lukova široka je 5,35 m i dužine 86,20 m. 1945 godine za vrijeme II. Svjetskog rata most je znatno oštećen. Obnovljen je od 2005 do 2009 godine. Sada prekrasno izgleda.

Stari kameni most u Konjicu

Pogled sa mosta na dio grada obnovljenog u autohtonom stilu

Završavamo posjet Konjicu i vožnju nastavljamo do hotela „Snježna kuća“ na Rujištu, a usput opraštamo se sa našim vodičima Arminom i Emirom. Dolaskom u hotel dočekalo nas je ugodno iznenađenje. Hotel, bolje reći njihovi vlasnici i osoblje pripremili su na glazbu uz odličnog gitaristu i izvrsnog pjevača, i to nije sve još su nas počastili sa pićem po vlastitom izboru. U ime svih nas planinara još se jednom zahvaljujemo i vrebamo priliku da se još koji puta vidimo. Posebno bi želio istaknuti i pohvaliti Garavu, kuharicu i konobara koji su trudili iz petnih žila da naš boravak u hotelu učine još ugodnijim i ljepšim. Večer smo nastavili uz zabavu, pjesmu ples i glazbu sa gitare  do kasno u noć.

Majstor na gitari, bolje reći „virtuoz“. Izvanredno svira i pjeva

I gosti hotela nisu mogli odoljeti a da ne dođu na plesni podij. Def je došao do izražaja

Konačno, i naša Garava je našla je trenutak odmora

Za vrijeme pauze, uvijek se nešto mezi i pije

Pomalo umorni od svega, odlazimo na počinak. Sutradan čeka nas posjet Međugorju, susret sa prijateljima i PD Cincar iz Livna. Te povratak doma.