Breslauer Hütte - Vorderer Brochkogel - Breslauer Hütte

Subota, 20. srpnja 2019.

Vorderer Brochkogel s nadmorskom visinom (3565 m) je visoka planina na grebenu Weißkamma u pokrajini sjeverni Tirol i šesti je vrh po veličinu u Ötztal Alpama. Vorderer Brochkogel je oko pet kilometara zračne linije zapadno od Venta i oko dva kilometra zapadno od planinarskog doma Breslauer. Susjedni su mu vrhovi: na sjeveru, odvojeni Vernagtjochom (3400 m), Hinterer Brochkogel (3628 m) i na sjeveroistoku Wildspitze (3774 m). Južno od Vorderer Brochkogel pada u jugoistočni dio doline Rofental.
Izvor: Wikipedia

Pogled s grebena na vrh Vorderer Brochkogel u sredini, lijevo Hinterer Brochkogel i desno Wildspitze

PRISTUP AUTOMOBILOM ( do sela Vent u Austriji)
Do naselja Vent može se stići preko Italije ili Austrije. Naš odabir je preko Austrije. Obzirom, da dolazimo iz 2 različita grada Jure iz Zagreba, a ja iz Opatije, dogovor je da se nađemo na benzinskoj pumpi u Lescu. Od tu nastavljamo dalje automobilom od Jure slijedećom rutom: Villach – Salzburg – Rosenheim - Innsbruck. U Innsbrucku treba izaći na autoput A12 voziti do - izlaz Ötztal, od kuda dalje treba nastaviti vožnju lokalnom cestom 186 prema poznatom austrijskom skijalištu Sölden, od kojeg preostaje još 17 km do Venta. Od Zagrebe do Venta po navedenoj ruti – dužina puta 694 km. Vrijeme vožnje 7 do 8 h. Od Opatije dužina puta 660 km. Vrijeme vožnje 8 h.

U koliko se dolazi iz smjera Italije nakon prolaska nekadašnjeg graničnog prijelaza Brenner, treba voziti u smjeru Innsbrucka, u kojem treba izaći na autoput A12. Daljnje upute kao kod prethodnog opisa.

Ishodišna točka pohoda - dom Breslauer Hütte (2844 m), vrh Vorderer Brochkogel ( 3565 m). Povratak istom rutom do pl. doma Breslauer Hütte (2844 m). Ukupna dužina staze 8,3 km. Ukupno vrijeme hoda 7 h i 14 minuta. Visinska razlika pri usponu 935 m, pri silasku 945 m. Minimalna visina 2817m, maksimalna 3559 m. Visina polazišta  2844 m. Visina odredišta 3565 m. Prosječni nagib 24%.

Nakon jučerašnjeg uspješnog provedenog dana i uspona na Hinterer Brochkogel, drugi dan našeg boravka u domu Breslauer Hütte u Ötztal Alpama (20.07.2019.), predviđen je za uspon na Vorderer Brochkogel (prednji susjedni vrh). Dižemo se u 5 sati, kako bismo na pohod krenuli što ranije, obzirom da se u poslije podnevnim satima  pogoršava vrijeme. Po vremenskoj prognozi predviđena je kiša. Nakon jutarnjeg doručka, Jure i ja na pohod prema zadanom cilju krenuli smo točno u 5 h i 55 minuta. Od doma planinarska staza br. 919  vodi  prema zapadu  u pravcu planinarske kuće Vernagthütte po izohipsi Mitterkar-a do izrazitog grebena Mitterkarfernerove morene ispred koje se nalazi smjerokaz za Vorderer Brochkogel. Na tom dijelu staze prolazimo preko 2 glečerska potoka – Mitterbach.

Jutro je, 5 h i 15 minuta – dan još u potpunosti nije zamijenio noć. Mjesec osvjetljava planinske vrhove prema zapadu.

Breslauer Hütte – razdanilo – pohod započinjemo u 5 h i 55 minuta

Na blago polegnutom dijelu staze po izohipsi Mitterkar-a

Vrh Vorderer Brochkogel - obasjan prvim zrakama sunca

Prijelaz preko glečerskog potoka Mitterbach-a

Nakon 30 minuta laganog hoda i prijeđenih 1.4 km, stižemo do podnožja izraženog grebena morene i smjerokaza koji upućuje na Vorderer Brochkogel. Od ove točke napuštamo stazu br. 919, skrećemo desno u pravcu sjevera, od kuda uspon nastavljamo izravno po grebenu morene. Pri kraju vršnog grebena morene spuštamo se u njeno podnožje, zatim prelazimo manje snježište, nastavljamo umjerenim usponom preko kamenjara do izlaska na kotu s nadmorskom visinom 2960 m. Od ove točke staza se na kratko spušta i dalje nastavlja uz potok koji vodu dobiva topljenjem ovogodišnjeg snijega. Kada smo prošli ovaj dio staze –  uspon nastavljamo  preko manjeg sipara i razlomljenog granitnog kamenja, nakon toga izlazimo na sjeverni greben. Ova staza i uspon na  Vorderer Brochkogel nije obilježena klasičnim markacijama, već manjim naslagama kamenja  u obliku malih piramidica - (čuljci), koje određuju smjer kretanja.

Kod smjerokaza skrenuli smo desno prema zapadu na greben morene

Silaskom s grebena morene, staza mijenja smjer i nastavlja prema zapadu -prelazak preko manjeg snježišta

Preko manjeg sipara i razlomljenog kamenjara prema grebenu

S ovog dijela staze prema istoku lijepo se vidi Wildspitze, ali isto tako i prema zapadu vidi se Fineilspitze na slijedećoj fotografiji

Fineilspitze na desnoj strani slike sa svojim ledenjakom Hochjochferner-om

Kada smo izašli na glavni greban, pospremili smo štapove, jer u nastavku uspona često smo koristili ruke.

Pogled u nazad na Rofental dolinu, planinarski dom i na zadnju postaju žičare

Bezimeni – međuvrh s nadmorskom visinom (3410 m) označen drvenim štapom zaboden u gomilu kamenja

Od ovog međuvrha uspon nastavljamo blažim grebenom bez velikih granitnih ploča, a nakon njegova prelaska izlazimo na zahtjevniji dio grebena – u prvom dijelu prolazimo preko snježne padine. Iz sigurnosnih razloga tu stavljamo dereze. Od ove točke pa sve do vrha prolazi se najtežim dijelom ovog grebena, posebno, pred samim vrhom mora se preći 30-tak metara izloženi uski nazubljeni stjenoviti  greben. Ovaj prelazak zahtjeva odmjeren, čvrst i siguran korak, kako ne bi došlo do neželjenih posljedica. Nakon njegova prelaska izlazi se na vrh Vorderer Brochkogel (3565 m).

Prelazak preko snježne padine i nastavak do vrha po zahtjevnom vršnom grebenu

Prelazak preko uskog i zahtjevnog dijela grebena

Zajednička fotografija na vrhu Vorderer Brochkogel

S obzirom na svoju visinu, s ovog vrha se pruža lijep i širok pogled, na sve strane  osim pogleda prema sjeveroistoku kojeg ometaju dvije vrlo bliske, više planine Hinterer Brochkogel i Wildspitze. Nakon kraćeg zadržavanja s vrha vraćamo se istim putom do planinarskog doma Breslauer Hütte, gdje i završava ova naša avantura planinarenja i uspona na Vorderer Brochkogel.

Pogled na susjedni vrh Hinterer Brochkogel

Pogled na vrh Wildspitze

U nastavku slijedi: gpx tragovi na Google Earthu, na topo karti, vertikalni profil staze te link albuma fotografija koje nisu obuhvaćene ovim putopisom.