Kružna tura - Lič_Medveđak_Kobiljak_Lič

Četvrtak, 16. travnja 2015.

Medveđak je usamljeni vrh u obliku stošca s nadmorskom visinom 1027 m.  Nalazi se na  granici Gorskog Kotara i Primorja, uzdignut na gornjem rubu strme padine koja se spušta prema Vinodolu. Iako je stotinjak metara  niži od susjednog Kobiljaka, privlačniji je od njega jer omogućava lijep vidik. Osim toga, sam vrh Medveđaka je kamenita glavica u obliku stožaca, dobro uočljiva s morske strane i iz Gorskog kotara. Sjeverna mu je strana pokrivena šumom, a južna gola i izložena suncu. Taj labirint šume i krša nekoć je bio pogodno stanište medvjeda pa je vrh vjerojatno po njima i dobio ime. Osim imena Medveđak, mogu se čuti i varijante Medviđak i Medvejak. Koristim ime „Medveđak“, budući je na svim tablama i smjerokazima, kao i na topografskoj karti upisano to ime.

Kobiljak je kamenit greben obrastao gustom šumom iz koje izviruje nekoliko vrhova viših od tisuću metara. Njegov vrh je Veliki Kobiljak s nadmorskom visinom 1112 m ( po topografskoj karti SMAND – Gorski Kotar II – od 2007.), a na samom vrhu ispisana je visina 1119 m. Uzdiže se nad južnim rubom Ličkog polja iznad sela Podkobiljaka, na granici Gorskoga Kotara i Hrvatskog primorja. Njegovim južnim obronkom vodi makadamska cesta kojom se na istok može doći u Lukovo, a sa zapadne strane makadamska cesta prolazi podnožjem Medveđaka preko Zebra u Crikvenicu i Vinodol. S ovog vrha također, je lijep pogled, a posebice na Ličko polje i Viševicu.

Medveđak (1027 m)

PRISTUP AUTOMOBILOM
Iz Ike osobnim automobilom krenuli smo u 7 h. U Matuljima ulazimo na autocestu i vozimo se do naplatnih kućica „Kikovica“ na Grobničkom polju, gdje silazimo s autoceste i vožnju nastavljamo Lujzianskom cestom Rijeka – Zagreb, preko Fužina  do Liča od kuda je polazna točka za uspon na vrh Medveđak i Kobiljak.

ISHODIŠTE POHODA (s karakterističnim putnim točkama)
Lič (710 m), Medveđak (1027 m), Kobiljak (1112 m), te povratak do Liča (710 m). Dužina staze 13,2 km. Vrijeme gpx traga 5 h i 42 minute. Minimalna visina 712 m. Maksimalna vosina 1112 m. Visina odredišta 1027 m. Visinska razlika pri usponu 1003 m, pri silasku 1000 m. Prosječan nagib 15%.

Početna točka uspona je u centru naselja Lič. No, međutim, mi smo odlučili izbjeći hodanje kroz naselje, te nastavili vožnju do kraja ulice Lič. Na taj način smo smanjili stazu i hodanje asfaltom za 1,2 km. Od tu nastavlja dalje ulica Potkobiljak koja vodi do zadnjih kuća u Liču. Tu na manjem proširenju parkiramo automobil. Naša prvobitna zamisao bila je: uspon na Kobiljak, a potom kružnom turom preko  Medveđaka do ishodišta. Tu je nastao mali problem -  pronaći markacije za Kobiljak. Na dva odvojena stabla postavljena su 2 smjerokaza, koji ispravno upućuju u kojem pravcu treba krenuti. Naime, na kraju ulice Lič račvaju se tri cestovna pravca. Lijevi cestovni pravac upućuje u selo Potkobiljak, srednja po smjerokazu upućuje za vrh  Kobiljak, a desni na Medveđak. Krenuli smo u smjeru Kobiljaka i nakon prijeđenih 800 m nismo pronašli markacije, odlučili smo se vratiti do ishodišta i nastavljamo u pravcu Medveđaka. Pohod započinjemo u 9 h i 30 minuta asfaltnom cestom koja vodi u pravcu Crikvenice. Nakon prijeđenih 2 km, prestaje asfalt,  u produžetku nastavlja makadamska cesta. Desetak minuta dalje dolazimo do križanja putova: desno odvaja se markirana makadamska cesta za  željezničku postaju Drivenik (15 min), u nastavku lijevo smjerokaz upućuje za Medveđak (1 h) i Kobiljak (2 h).

Na početku uspona po asfaltnoj cesti u dužini 2 km

Raskrižje putova.

Gledano iz pravca dolaska: lijevo Medveđak 1 h i Kobiljak 2 h. Desno za Drivenik 15 minuta.

Pogled od raskrižja na željezničku prugu prema Driveniku

Od ovog raskrižja, nakon 5 minuta hoda dolazimo do slijedećeg križanja puta: lijevo staza vodi za Kobiljak, a desno za Medveđak. Nastavljamo dalje stazom koja slijedi cestu prema Crikvenici do smjerokaza koji upućuje na Medveđak. Tu skrećemo desno i ulazimo na planinarsku stazu koja najprije vodi kroz visoku bukovu šumu, zaobilazi nekoliko vrtača, izlazi na travnatu čistinu, po kojoj se nešto oštrije uspinje, te dolazimo  do kamenitog dijela prema vrha Medveđaka. Ovaj završni dio uspona po kamenjaru, nešto je zahtjevniji, zahtjeva uporabu ruku i nogu. Na vrh Medveđaka (n/v 1027 m) stižemo u 11 h i 30 minuta. S vrha se otvara prekrasan vidik, koji obuhvaća:

Učku, Riječki zaljev s otocima, Grobničke Alpe iznad Rijeke, slovenski Snežnik, Snježnik, Risnjak, Kobiljak, Zagradski vrh, Viševicu, Tuhobić,  željezničku postaju Drivenik, te Ličko polje i Fužine.

Na šumskoj stazi

Na travnatom dijelu staze, prije uspona po kamenjaru

Početak uspona po kamenim grotama

Na usponu pri vrhu Medveđaka

Vrh Medveđak (1027 m)

Pogled na Rijeku i Učku

Pogled na Risnjak, Snježnik i slovenski Snežnik

Pogled na Grobničke Alpe

Otok Krk i Omišalj

Zajednička fotografijana vrhu Medveđaka

Po lijepom i sunčanom danu, pauzu od jednog sata iskoristili smo za odmor i marendu, te uživali u prekrasnom vidikovcu. Nakon toga slijedi  spust istom stazom do ceste Crikvenica – Lič, te se vraćamo po njoj prema Liču 600 m. Tu staza  napušta cestu i skreće desno na šumsku vlaku po kojoj nakon 35 minuta hoda – ili prijeđenih 1,2 km izlazimo ponovo na istu cestu, gdje je postavljen smjerokaz, koji daje dvije mogućnosti uspona na Kobiljak:  desnim krakom staza većim dijelom vodi šumskom cestom, a lijevi krak vodi šumskom stazom u kombinaciji sa šumskom vlakom. Odlučili smo se za lijevi krak. Nakon skretanja lijevo, za kratko, staza napušta makadamsku cestu, skreće desno na planinarsku stazu koju slijedi sve do ponovnog izlaska na makadamsku cestu.  Prelaskom makadamske ceste staza vodi nešto strmije uzbrdo kroz visoku bukovu šumu, dok se na kraju oštro uspinje do samog vrha Kobiljak (1119 m).

Na stazi pri spustu s Medveđaka

Pri spustu

Na stazi prema Kobiljaku

Na usponu pri vrhu Kobiljaka

Na vrh Kobiljaka (1119 m) stižemo u 15 h i 15 minuta. Ovaj vrh je također razgledan kao i Medveđak, s njega se posebno proteže lijepi pogled na Lič, Ličko polje, Fužine, Viševicu i Bjelolasicu.

Pogled na Lič i Ličko polje

Pogled na Viševicu

Na vrhu Kobiljaka

Nakon pola satne pauze na vrhu, nastavljamo spust istom stazom do šumske vlake. Tu skrećemo desno - na stablu bukve je postavljen smjerokaz za Lič.  Nakratko, hodamo šumskom vlakom, potom staza nastavlja strmim spustom, u kombinacije šumske vlake i planinarskog puta. Ovaj dio spusta dosta je neugodan, zbog porušenih stabala i granja razbacanih po stazi. Stoga, na mjestima ih treba  preskakivati, obilaziti ili se provlačiti. Nakon nekog vremena staza presijeca šumsku cestu i nastavlja šumskom stazom koja izlazi na cestu, koja dalje vodi za Lič, do ishodišta pohoda. Treba naglasiti, da smo od izlaska na šumsku cestu pronašli  markaciju tek nakon nekoliko stotina metara. Isto tako, tom prilikom ustanovili smo da od zadnje markacije do ishodišta pohoda u dužini od 1 km ne postoji niti jedna markacija.

Na silasku s Kobiljaka

Na šumskoj stazi

Šumska vlaka

Na ishodište pohoda stižemo u 17 h i 40 minuta. Tu i završava naša današnja avantura.

U nastavku slijedi: gpx tragovi na Google earthu, na topografskoj karti, vertikalni profil staze, te link - na album fotografija, koje nisu obuhvaćene ovim putopisom.