Snježnik i Guslica od Platak (kružna tura) 2011.

Četvrtak, 24. ožujka 2011

Snježnik 1505 m nadmorske visine je kraška planina u zaleđu Rijeke, na rubu gorskokotarske visoravni. Planinski masiv Snježnika, smješten sjeverozapadno od nešto višeg vrha Risnjaka, odlikuje se bogatstvom vegetacijskog pokrova. Vrh Snježnika je kamenit, okružen je cvjetnim planinskim livadama, sa kojeg se otvara prekrasan pogled na sve četiri strane svijeta. Sada to nije vidljivo, budući da je sve pod snijegom. Planinarski dom Snježnik smješten je svega nekoliko metara podno vrha.

Snježnik sa sjeverne dtrane

PRISTUP AUTOMOBILOM (do Platka - Mali dom Sušak)
Osobnim automobilom krenuli smo iz Ike. Na čvoru Matulji ulazimo na autocestu i vozimo se do naplatnih kućica na Kikovici. Izlazimo s autoputa i dalje nastavljamo starom cestom Rijeka – Zagreb D3 -  iznad zaselka Kamenjak do odvojka za Platak, i dalje 10 km do  parkinga ispred malog doma Sušak, od kuda je polazna točka uspona na Snježnik i Guslicu.

ISHODIŠTE POHODA  - SMJER KRETANJA (s karakterističnim putnim točkama)
Platka - Mali dom Sušak (1127 m), preko grebena na vrh Snježnik (1505 m), Guslica (1490 m). Silazak kružno do Malog doma Sušak (1127 m). Ukupna dužina staze 11,4 km. Vrijeme traga sa svim stajanjima 5 h i 30 minuta. Visinska razlika pri usponu 650 m, pri silasku 665 m. Minimalna visina (1096 m), Maksimalna (1505 m). Visina polazišta (1127 m). Visina odredišta (1505 m). Prosječan nagib 14 %.

Sandro, Mladen i ja, dogovaramo se, da uskladimo slobodan termin u tjednu i da pođemo na jednu lakšu turu u bližoj okolici. Odabrali smo kružnu turu:  Platak – Snježnik – Guslica - Platak.

Četvrtak je, 24. ožujka, lijep proljetni sunčan dan, stvoren za izlete u planine. U 7 h ja i Sandro nalazimo se u kafe baru Marija u Iki. Tu se ispija prva kava. Iz Ike krećemo u 7 h i 30 minuta i vozimo se do slijedećeg odredišta, a to je Putnik na Grobničkom polju gdje će nas čekati Mladen. No, mi smo došli prije njega, ulazimo u restoran Putnik dok ga čekamo naručujemo još jednu kavu, a uskoro zatim i on je stigao i pridružio nam se na kavi.

Na kavu u Putniku

Ne gubeći vrijeme, sjedamo u auto, nastavljamo vožnju po staroj Luizijanskoj cesti i iznad Kamenjaka skrećemo lijevo za Platak. Prije samog dolaska na Platak zaustavljamo se na proširenju vidikovac od kuda je prekrasna pogled na Učku, Kvarnerski zaljev i otoke. Ovog puta bila je sumaglica, pa smo produžili dalje do malog doma Sušak na Platku. Tu parkiramo auto, odlazimo pozdraviti domaćine doma, a usput prije pohoda kao pred zagrijavanje naručujemo čaj sa rumom.

U 9 h i 15 minuta od doma Sušak krećemo markiranim putem prema sniježniku. Nakon 15 minuta hoda nalazimo se na skijaškoj turističkoj stazi pokrivenoj snijegom, malo iznenađeni, nailazimo na svježe tragove od medvjeda utisnute u snijegu. Tragovi vode u suprotno smjeru od našeg kretanja.

Tragovi šapa od medvjeda

Tako, po turističkoj skijaškoj stazi put nastavljamo prema Radeševu. Po prekrasnom sunčanom danu na stazi pravimo nekoliko fotografija.

Na stazi

Tako, nastavljamo put po stazi i dolazimo do oznake_putokaza za Snježnik. Tu napuštamo skijašku turističku stazu i ulazimo na planinarski put, koji je malo zahtjevniji od dosadašnje staze. U 10 h i 10 minuta dolazimo do prvog raskrižja putova.

Raskrižje putova. Desno put vodi za Risnjak 2 h i 30 minuta. Za Snježnik imamo dvije mogućnosti: desno put vodi preko grebena 40 minuta, a lijevo kroz Grlo 35 minuta. Ja sam želio poći preko grebena, ali Sandro i Mladen su izrazili želju  da se ide kroz Grlo 35 minuta hoda. Od tu, staza vodi kroz bukovu šumo na kojoj ima dosta snijega.

Mala stanka. Od raskrižja kroz grlo do doma na Snježniku, nama je put trajao 40 minuta, pred dom dolazimo točno u 10 h i 50 minuta. Kako sam prvi puta na Snježniku, bio sam razočaran kada sam vidio dom u kakvom je derutnom i zapuštenom stanju. Jednom riječi rečeno SRAMOTA.

Ruglo i sramota

Na samom vrhu Snježnika zadržavamo se  pola sata. To vrijeme smo iskoristili za razgledavanje odmor i fotografiranje.

Pogled prema Platku

Pogled prema Guslici

Pogled na Učku

Na vrhu Snježnika (1505 m)

Prije odlaska upisujemo se u knjigu posjeta. Nekoliko fotki :

Sa vrha krećemo u 11 h i 20 minuta prema Guslici. Planinarski staza dobro označena cijelo vrijeme vodi nas preko grebena  obraslom niskim raslinje i travom.

Nakon 40 minuta hoda po grebenu, zaustavljamo se, iz naprtnjače vadimo marende i tu se okrepljujemo. Moramo nadoknaditi izgubljene kalorije. Ovog puta Sandro me je iznenadio. Sa sobom je ponio samo voće. Odlučio je da mu ovaj dan bude vegeterijanski, I doista je tako. Za pijaču nosio je vodu. Kasnije vodu je zamjenio vegeterijanskim pićem od hmelja.

Vrijeme marende.

Na Guslicu dolazino u 12 h i 48 minuta. n/v 1489 m. Tu se zadržavamo desetak minuta.

Antene na vrhu Guslice

Na staži

Povratak sa Guslice u 13 sati. Vraćamo se nazad po cesti, spuštamo se do planinarske staze za Platak

Spuštamo se po travnatoj padini na putu prema Platku, zatim ulazimo u gustu bukovu šumu, snijeg se otapa i dosta sklisko.

Nakon 50 minuta hoda od Guslice dolazimo do asfaltne ceste i raskrižja putova.

Raskrižje.

Desno, od kuda smo došli  put vodi za Guslicu 1 h i 30 minuta. Lijevo put vodi za Planina 2 sata, Jelenc 3 sata i Medvejci 3 h i 30 minuta. Po asfaltnoj cesti markirani put vodi prema velikom domu Platak. Mi smo odlučili poći ne planinarskim putem, već preko poljane koja služi sportašima za zimske pripreme.

Pogled sa poljane na Guslicu.

Tako, tim putem preko poljane prolazimo pored velikog doma i dolazimo do malog doma Sušak  u 14 h i 30 minuta.

Mali dom Sušak.

Odlažemo svoje stvari u auto i odlazimo u dom osvježiti se hladnom velebitskom pivom.

U domu Sušak na Platku.

U planinarskom društvu Knezgrad postoji tradicija, da se poslije svakog uspješnog pohoda mora  nešto dobro pojesti i popiti. U tom duhu i mi odlazimo na ručak u restoran PUTNIKU. Tradicionalno, u ovom restoranu se dobro jede, zato je uvijek pun. Ovog puta imali smo sreće da smo našli jedan slobodan stol na terasi.

Za vrijeme ručka u Putniku.

RESTORAN "PUTNIKU" ČAVLE    ( pravi je naziv)  Tel: 051/259 524__ Adresa: Soboli 52, Čavle. Do restorana se može doći po staroj cesti i sa autoceste. U okviru restoranja je veliki parking predviđen za velike kamione.

Svim putnicima namjernicima, koji dolaze u Rijeku,  i onima koji odlaze, kao i za sve Riječane, savjetujem, da posjete ovaj restoran Putniku, neće biti razočarani. Odnos cijene, količine i kvalitete je zasigurno povoljan. Pored navedenog, moram istaknuti kvalitetu i ljubaznost osoblja. Ovog puta moram istaknuti Nives, Željku i Bojana.

Bojan, Nives i Željka

U nastavku slijedi: gpx tragovi na Google Earthu, na topo karti, vertikalni profil staze, 3D profil staze, te link- album fotografija koje nisu obuhvaćene ovim putopisom.

GPS tragovi na popografskoj karti trase Platak_Snježnik_Guslica_Platak