Vagabundina kolib - Zagradski vrh - pl. kuća Kurin - Vagabundina koliba (kružna tura)

Srijeda, 03. srpnja 2013.

Prije odlaska na brod, Sandro, zaljubljenik u prirodu, planine i planinarenje, traži jedan slobodan dan, da se ode u planine i da sa njihovih vrhova gleda more, a ne planine sa mora, jer kako sam kaže dosta mu je gledanja planina sa mora. Tako, tri dana prije njegovog odlaska na more, okupila se ekipa u sastavu: Sandro, Desa, Zdrave, Zoran i ja, Mirko i krenuli u Gorski Kotar na kružnu turu: Vagabundina koliba – Zagradski vrh – Planinarska kuća Kurin i nazad do Vagabundine kolibe. Vožnju automobilom odabrali smo preko Bribira, a povratak preko Fužina. Na putu prema odredištu iznad Bribira zaustavljamo se na vidikovcu sa kojeg je prekrasan pogled na more, otok Krk, Novi Vinodolski i njegovo zaleđe.

Pogled na Novi Vinodolski

Pogked na Zagradski vrh

ISHODIŠTE POHODA (s karakterističnim putnim točkama)
Vagabundina koliba (864 m), Zagradski vrh (1178 m). Planinarska kuća Kurin (830 m), te kružno povratak do Vagabundine kolibe (864 m). Ukupna dužina puta 9,7 km. Vrijeme gpx traga 7 h i 27 minuta. Minimalna visina 785 m, maksimalna 1202 m. Ishodište pohoda 864 m. Visina odredišta 1187 m. Visinska razlika pri usponu 1075m, pri silasku 1076 m Prosječan nagib 13%.

U 7 h i 40 minuta stižemo do Vagabundine kolibe, od kuda je i polazna točka našeg današnjeg planinarenja.

Ispred Vagabundine kolibe sa domaćicom Draženkom

Pohod započinjemu točno u 8 h. Početna markacija je na stablu  sa desne strane Vagabundine kolibe. Planinarski put na početnom dijelu kratko nas vodi kroz gustu šumu, potom skreće desno gdje izlazi na makadamsku cestu koja dalje vodi kroz vikend naselje.

Na makadamskoj cesti kroz vikend naselje, u kojem ima prekrasnih vikendica. Evo jedne meni lijepe vikend kuće

Krasna vikend kuća

Nakon desetak minuta hoda po makadamu, dolazimo do još jedne lijepe vikendice i smjerokaza, gdje staza skreće lijevo.

Na cesti gdje skrećemo lijevo. Staza prolazi pored zadnjih vikendica, uspinjući se  nakon 45 minuta laganog hoda izlazimo iz šume na travnati dio, od kuda se otvara  prvi pogled na Zagradski vrh.

Pogled na Zagradski vrh

Našem pohodu pridružio  se i pas, bolje reći kuja (kasnije doznajemo da se zove Stela), koja nas cijelo vrijeme prati. Bili smo sigurni da će se vratiti poslije nekog vremena.  No. međutim, ne ostavlja nas. Neprekidno  trčkara, sad ispred, sad iza, sa strane nas i tako sve do kraja. Dolazimo do prvog raskrižja putova.

Dvije su mogućnosti: lakši i teži uspon. Mi smo odlučili -  uspon lakšim a spust težim putom

Na lakšoj stazi

Ova staza kružno vodi do  samog vrha uz lagan i postupan uspon,  najprije travnatim dijelom, a potom kroz šumu do vrha, gdje ponovo izlazi iz šume na travnati dio vrha. Staza nije nimalo zahtjevna. Ona me podsjetila na  Premužićevu stazu i uspon na Šatorinu.

Na stazi rascvala lat. Gentiana lutea, Lincura – Srčanik. Njen korijen je odličan za rakiju (Lincuru)

Na  Zagradski vrh (n/v 1178 m) stižemo u 9 h i 20 minuta. On je najviši vrh u pojasu uzduž primorskog ruba goranske visoravni, udaljen je od Vinodolskih stuba oko 5 km, a s druge strane samo 2 km od Viševice, pa predstavlja prijelazno područje između Vinodola i Velike Kapele. Sjeverna strana vrha je pod bukovom šumom, a primorska je gola. Vršni dio ima oblik lijepoga travnatog hrpta i nešto malo kamena s kojeg je prekrasan vidik prema Vinodolu, Kvarnerskom zaljevu, Liču i Fužinama. Na vrhu u stijeni je postavljen metalni žig, tu je i metalna kutija sa upisnom knjigom. Na istočnom podnožju Zagradskog vrha, na nadmorskoj visini okvirno 950 m, pruža se područje lijepih livada gdje su Vinodolci izgradili ljetne pastirske stanove zvane „Zagradi“ po kome ovaj vrh i dobio ime. Na vrhu, marenda sa nešto dužom pauzom uživajući u prekrasnom vremenu i lijepom vidikovcu. Nekoliko fotki sa vrha:

Pogled na Lič i Fužine

Pogled na more i otok Krk

Zajednička fotka na vrku

Silazak započinjemo u 10 h i 5 minuta po strmijoj ili težoj stazi, najprije po travnatom, a potom i kamenitom dijelu staze.

Na samom početku spusta sa Zagradskog vrha. Markacije nisu jako uočljive, ali staza je ugažena i dobro vidljiva

Na stazi pri spustu

Dolazimo ponovo do raskrižja putova, odlučivši napraviti kružnu turu preko planinarske kuće Kurin do Vagabundine kolibe na Ravnom. Staza nas dalje vodi kroz gustu šumu  što nam odgovara, budući, smo u hladovini.

Na stazi za vrijeme pauze naš glumica „Stela“ popela se na obližnji kamen i pozira, naprosto traži da se poslika.  Nakon 2 h hoda dolazimo raskrižja putova.

Iz pravca kretanja lijevo, odnosno istočno staza vodi za Veliki Rujnik 2,05 h, Pl. dom V. Koliba 2,30 h, Sitovnik 1,40 h, te Kukavca 50 minuta. Desno prema zapadu: Pl. sklonište Kurin 30 minuta, staza litice 1,55 h, Bribir 2,20h i Novi Vinodolski 3,50 h.  Nastavljamo oštrijim usponom do izlaska na šumsku cestu na stablu stoji upozorenje „Oprez područje medvjeda“.

Upozorenje na prisutnost medvjeda

Izlazimo iz šume na makadamski put desno , a potom dolazimo do smjerokaza koji nas upućuje 100 m do planinarske kuće Kuri.

Sandro iz sebe izvlači zadnji atom snage i konačno, eto nas ispred zimskog skloništa i planinarske kuće Kurin. Na ulazu natpis „Dobro došli“

Natpis dobrodošlice

Pl. kuća Kurin (n/v 830 m)

Zasluženi odmor u dubokoj hladovini

Dok su se Sandro i Zdrave odmarali Desa, Zoran i ja, otišli smo do vidikovca u pratnju naše vjerne Stele.

Pogled sa vidikovca prema moru i Novom Vinodolskom

Obilazeći vidikovac i okoliš pl, kuće Kurin, kao i vrijeme ručka, pauza je trajala puni 1 h i 15 minuta. Zbog velike vrućine i zbog umora pojedinih članova, odlučili smo promijeniti rutu i skratit put do Vagabundove kolibe. Spuštamo se od pl. kuće Kurin do šumske ceste i nemarkiranom stazom  po makadamskoj cesti 1 km dolazimo na asfaltnu cestu i po njoj se spuštamo do Lukova, a dalje automobilom do Vagabundine kolibe, gdje dolazimo u 14 h i 15 minuta.  Prije presvlačenja, osvježenje hladnom pivom, a nakon toga slijedi dobro poznata spiza iz bogate ponude Vagabundine kolibe.

Vrijeme ručka

Na povratku doma još jedno zaustavljanje u neizostavnom restoranu „Putniku“ u Sobolima i uživanje u slasticama, gdje  i završava  današnja avantura planinarenja u Gorskom Kotaru.
U nastavku slijedi: vertikalni profil staze, gpx tragovi na Google Earthu i na topo karti, video snimka gos tragova na Google earthu, te slideshow albuma fotografija

Gpx tragovi na Google earthu

Gpx tragivi na topo karti.