Samarske stijene - Sjeverna skupina

Četvrtak, 07. lipanja 2012.

PD Knezgrad iz Lovrana organiziralo je izlet u Gorski Kotar pohod na Bijele i Samarske stijene.Prijavilo se 18 planinara. Prijevoz je organiziran osobnim automobilima.  Krenulo se u 8 h iz Lovrana.Prvo okupljanje je Tuk ispred planinarskog doma. Kako je na sastanku društva rečeno da se pohode Bijele i Samarske stijene,  a želje su bile različite jedni bi htjeli na Bijele Stijene i Vihoraški put, a drugi na Samarske stijene. Tu se razdvajamo u dvije grupe. Prva grupa od 10 članova društva odlučuje se na Bijele, a druga od 8 članova na Samarske stijene Sjeverna skupina. Ja se odlučujem za drugu grupu na Samarske stijene, budući sam prošao Bijele stijene i Vihoraški put, a Samarske nisam.

Pogled sa Piramide na Stepenice, gdje se vidi skupina planinara (1270 m)

Ispred planinarskog doma u Tuku

PRISTUP AUTOMOBILOM ( do Vrata – početak Begove staze)
Osobnim automobilom krenuli smo iz Ike u 8 h i 10 minuta. Na čvoru Matulji ulazimo na autocestu i vozimo se do naplatnih kućica na Kikovici. Izlazimo s autoputa, tu nam se pridružuje drugi automobil i dalje nastavljamo zajedno starom cestom D3 Rijeka – Zagreb do mjesta Lokve. Tu skrećemo desno za Mrkopalj i Vojni Tuk. Od Tuka prema Jasenku vodi makadamski put preko Matić poljane na 13 – veće proširenje može se parkirati više automobila. To je ujedno i početna točka pohoda na Samarske stijene. Dužina puta 93 km. Vrijeme vožnje od Lovrana 1 h i 45 minuta. Visina odredišta 1301 m.

ISHODIŠTE POHODA  (i značajne putne točke)
Ishodišna točka pohoda nalazi se na makadamskoj cesti 13 km od Tuka (1090 m), Samarske stijene (1301 m), Samarski Vrh (1301 m), Stepenica (1280 m), Piramida (1270 m), Vidikovac (1250 m), Veliki kanjon (1255 m), Glava Šećera (1200 m), Ratkovo sklonište (1200 m). Dužina kružne ture 6,1 km. Vrijeme traga 5 h i 34 minute. Minimalna visina (1071 m), maksimalna 123 m. Visinska razlika pri usponu 515 m, pri silasku 484 m.

Nastavljamo dalje vožnju po šumskoj cesti do 13 kilometra, od kuda je polazna točka na Bijele i Samarske stijene. Na putu prema odredištu zaustavljamo se na Matić poljani, kako bih fotografirao spomen obilježje smrznutim partizanima iz drugog svjetskog rata.

Matić poljana i spomen obilježje smrznutim partizanima
Nastavljamo vožnju dalje  do 13 kilometra , parkiramo automobile,  vadimo opremu i spremni za uspon u 10 h i 20 minuta.

Na polaznoj poziciji spremni za pohod

Od parkinga put na Samarske stijene vodi šumskom cestom  desetak minuta hoda do okretaljke ili kružnog toka , od kuda dalje ulazimo na planinarsku stazu kroz šumu.

Na samom početku staze
Po prekrasnoj šumskoj stazi neprekidno se lagano uspinjemo i na vrh Samarskih stijena stižemo točno
11 h i 2 minute. Dan je lijep i sunčan, pogled prekrasan, ne žurimo, tako na vrhu se zadržavamo neko vrijeme i fotkamo okolne vrhove.

Zajednička fotka na vrhu Samarskih stijena, n/v  1302 m

Pogled na Bjelolasicu
Nekoliko snimaka još, ne prestajem snimati, neka se nađe, digitalac je dobra stvar pa se može brisati ono što nije dobro i gdje su duplikati. Spuštamo se sa vrha Samarskih stijena u Dolinu vila. Okrenem se i ugledam iza sebe tri Šumske vile.

To su te vile, vilenjaka ni za lijek
Putokaz nas dalje vodi prema stijenama Stepenica, Mrkopaljski  planinarski put- kontrolna točka 2.
Ovaj dio staze je vrlo težak, zahtjeva planinarsko iskustvo, spretnost,  moglo bi se reći da je ovo mali alpinistički poduhvat_ uspon bez osiguranja, ali Zoran je tu i ništa ga ne može iznenaditi. Ponio je alpinistički konop, popeo se na vrh Stepenica i zavezao i spustio konop, kako bi omogućio ostaloj grupi  da se popnu lakše i sigurnije. Prema vrhu neprekidno se zaustavljam i snimam, prekrasna priroda i kameni oblici.

Kamena stijena u obliku ljudske glave

Uspon na vrh Stepenice

Na vrhu Stepenica, n/v 1280 m

Pogled sa Stepenica na Samarske stijene
Put nastavljamo dalje kroz Faraonovu dolinu prema Piramidi, MPP - Kontrolna točka ( KT3 ).

Faraonova dolina

Pentranje prema vrhu Piramide

Pogled sa Piramide na Stepenice, gdje se vidi skupina planinara. N/v 1270 m
Napuštamo Piramidu u 12 h i 37 minuta, nešto niže ispod vrha zaustavljamo se kako bi se okrijepili i osvježili, zatim spuštamo se u Dolini suza i dolazimo vidikovca.  Sa ove pozicije pogled se pružana na Samarski vrh, Stepenice, Piramidu i Kocku.

Na vidikovcu Doline suza
Na putu prema Velikom kanjonu staza je i dalje zahtjevna, traži mnogo opreza, stoga, nas usporava.

Opasan silazak u veliku vrtaču
Pred sam  kanjon sustižemo grupu planinara iz Sl. Broda a među njima nekoliko GSS_vaca.

Planinari iz Sl. Broda sa jedinicom GSS_a
Na putokazu za Veliki kanjon označena su dva smjera lakši i teži. Mi se odlučujemo na lakši smjer, dok Pino prolazi težim putem. Da bi došli do kontrolne točke 4 (KT4) moramo ući u kanjon kroz uski prolaz između dvije okomite  stijene, kao što se vidi na slici.

Ulaz u Veliki kanjon
Dolazimo do KT4, te se spuštamo do sredine kanjona. Labirint visokih okomitih stijena me zadivio svojom ljepotom.

U sredini kanjona
Napuštamo Veliki kanjon put nastavljamo do Glave šećera i dalje u 14 h 30 minuta dolazimo do Ratkova skloništa, gdje smo zatekli manju grupu planinara.  Ratkovo sklonište je posebno i jedinstveno. Smješteno je ispod monolitne stijene Šerpas, u udubljenju, kao brlog, zaštita je od svakog vremena. Nažalost, unutrašnjost dosta je zapuštena.

Ratkovo sklonište
Odlažemo ruksake, ulazimo u sklonište, presvlačimo se i dovršavamo ostatke hrane koje smo ponijeli sa sobom.

Vrijeme odmora i ručka
Od Ratkova skloništa do 13 km gdje su parkirani automobili trebalo nam je približno pola sata. Zatim vožnju nastavljamo šumskom cestom do Begova Razdolja do pansiona  „Planinarski Raj“, gdje nas je dočekala prva grupa koja je pohodila Bijele stijene i Vihoraški put. Tradicija se nastavlja. Poslije svakog uspješnog pohoda mora se dobro pojesti i popiti.

Pansion Planinarski Raj

Vrijeme večere u Planinarsko raju
U nastavku slijedi: Vertikalni profil staze, gpx tragovi na topo karti i na Google Earthu, te video snimka GPS tragova na Google Earthi, te album fotografija koje nisu obuhvaćene ovim putopisom.

Vertikalni profil staze uspona na Samarske stijene_Sjeverna skupina

Gps tragovi na topo karti